Verkostomarkkinoinnista asiallista keskustelua =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muppe-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muppe-78

Aktiivinen jäsen
12.09.2006
1 250
0
36
Mietin, kun aina kun jossain tulee puheeksi verkostomarkkinointi ja varsinkin itsenikin myymät Amwayn tuotteet niin heti alkaa ihmisiä hyppimään silmille ja haukkumaan pyramidihuijaukseksi. Onko nämä ihmiset silloin kuulleet toiminnasta ihan kunnollista esittelyä vai ovatko ne niitä mielikuvia vain.

Koska kun joku sanoo vaikka sellaiselle joka kysyy "mitä voisin tehdä lisätulojen hankkimiseksi", että myy mausteita (Kotigastronomi) tai ala Avonin myyjäksi tai Tupperware myyjäksi. Näissähän on ihan samanlaiset jutut, että kun hankit uusia myyjiä ja sinulla on ryhmää niin silloin saat heidänkin myynneistään bonusta. Eikä kukaan ala ko. myyntijuttuja haukkumaan. Ei niinku mee mulle tämä asia perille :(

Niinpä... suurimmalla osalla ihmisistä on vääristynyt mielikuva verkostomarkkinoinnista. Ihan kuin vain jotkut sillä tienaisivat. Mutta tottahan se on, että ne jotka ovat valmiita tekemään aluksi paljon töitä ja omaavat paljon kontakteja myös menestyvät alalla. Myöhemmin he voivat vain johtaa. Näinhän se menee ja mielestäni oikein, jokaisella kun siihen on mahdollisuus.

Kannattaa mielestäni kokeilla, varsinkin jos on paljon ystäviä/tuttavia/sukulaisia... ja eikun hommiin =)

varmaankin vain ennakkoluuloa. ja ne jokka on muka monelta kuulleet negatiivista palautetta onkin oikeasti kuulleet vain kahdelta ihmiseltä ja nekään eivät ole toiminnassa mukana.

Mulle ainakin amwayn esittelijä antoi sellainen "huijaus" tunne....
tunne että mun myynnit "elättää kaikki ylemmät kanat ensin"....

sen takia kävelen kaukaa ympäri amwayn "myyjät"....
mutta sama pätee esim. swipe, GNLD (?) ja muut saippuakauppiaat...
pesuaineet yms. jutut ostan kaupasta.... mausteet ja tupperit voin ostaa kotimyynnistä..... jos on varaa...

Tietenkin voi olla "myyjäkohtainen" juttu miten asiansa esittää....
en siis meinaa että olette kaikki huijaajia.... ei vaan ollut mulle "se" oikea juttu....

Nimenomaan siksi sanon EI verkostomarkkinoinnille, että olen käynyt esittelyssä ja perehtynyt laajasti asiaan. Osaan myös matematiikkaa ja omaan kokemusta yrityselämästä, samoin vahvan käytännön järjen. Lisäksi olen nähnyt lähipiirissä tätä menoa, ja se on surullista katsottavaa: menee rahat, maine ja välit sukulaisiin ja ystäviin. On rajat nimittäin niillä sääli- ja pakko-ostoksillakin, joita sukulaiset jaksavat tehdä. Kaapit täyttyvät nopeasti turhista kipoista, jauheista, litkuista ja ravintolisistä.

Edelleen suosin suomalaista ja tuen kotimaista tuotantoa ja työllisyyttä omilla valinnoillani. En halua nyppiä rahaa ystäviltä ja sukulaisilta.

Musta tuntuu että riippuu paljon esittelijästä millanen kuva asiakkaalle jää. Itse kun oon kuunnellut monia ihmisiä niin musta toiset on hyökkäävämpiä kuin toiset ja silloin voi tulla tunne et pakko vaan värvätä uusia. Itse olen mukana koska haluan käyttää tuotteita, saan ne näin halvemmalla ja myyn halukkaille ja kerron jos joku haluaa kuulla enemmän tai liittyä mukaan, en rupee jankkaamaan. Kerron just niinku asiat on.

Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Musta tuntuu että riippuu paljon esittelijästä millanen kuva asiakkaalle jää. Itse kun oon kuunnellut monia ihmisiä niin musta toiset on hyökkäävämpiä kuin toiset ja silloin voi tulla tunne et pakko vaan värvätä uusia. Itse olen mukana koska haluan käyttää tuotteita, saan ne näin halvemmalla ja myyn halukkaille ja kerron jos joku haluaa kuulla enemmän tai liittyä mukaan, en rupee jankkaamaan. Kerron just niinku asiat on.

Niinpä... mun esittelijä oli aika "jankutus tapaus" valitettavasti....

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja kannatan:
Kannattaa mielestäni kokeilla, varsinkin jos on paljon ystäviä/tuttavia/sukulaisia... ja eikun hommiin =)

ei kannata jos haluaa säilyttää ystävyden..

Tässä on just se että jos ja kun kerran kysyy haluaako ystävä tms. kuulla ja jos ei niin jättää rauhaan, tämän takia ei kannata niitä suhteita pilata. Mullakin on muutamia kavereita jotka tilaa multa tuotteita mutta eivät halua liittyä itse vaikka saisivat halvemmalla siten.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja kannatan:

ei kannata jos haluaa säilyttää ystävyden..

Jokaisen tervejärkisen luulisi tajuavan, että kaikkeen johon ryhtyy liittyy omat riskinsä. Syystä tai toisesta toiset menestyy toiset taas ei. Itsekkin tein verkostomarkkinointia jonkun aikaa, mutta ei ollut minun juttuni. Liian vähän kontakteja. Silti uskon todella että homma toimii, kunhan saat tekeviä ihmisiä mukaan.
Eikä ole minulla ainakaan ystävyys mennyt vaikka varmasti kaikki ystäväni on verkostointimarkkinoinnista kuuleet jossa olin mukana =) Totuuden kun kertoo, eikä lupaile liikoja, niinkuin moni sortuu tekemään... ne jotka haluaa vain porukkaa mukaan hommiin, mutta ei ole itse kuitenkaan valmis auttamaan muita hommissa alkuun... silloin homma tyssää kuin seinään... Tämä siis minun mielipide.

Yhteistyössä