VERKKOKAUPPA.COM:lla HÄIKÄILEMÄTÖN TOIMINTATAPA.
Verkkokauppa.com kanssa asiointi toimii kun tuotteissa ei ole mitään virheitä tai toimituksissa ongelmia. Kun tuote tulee virheellisenä tai vahingoittuneena, alkaa todella suuret ongelmat! Ohessa dokumentit VERKKOKAUPPA.COM toimintatavoista kun televisio saapui kotiosoitteeseen rikkoontuneena. Kysymyksessä on erittäin kallis iso 75” 4K Samsung televisio – hankintahinta 2100 €. Pakkauslaatikko piti purkaa tuotteen päältä sen ison koon takia, josta syystä pakkauslaatikkoa ei ollut ehjänä palautukseen käyttää. Ohessa asiaan liittyvä keskustelu.
ek, 2.2.2018 Televisiossa on kuljetusvaurio vasemmassa yläkulmassa. Oheisissa liitteissä kuvat televisiosta ja tilausdokumenteista. Pakkauslaatikko on laitettu roskiin - ei voi käyttää. Pyydän noutamaan ja toimittamaan uusi televisio mahdollisimman pian!
Boris, 3.3.2018 Verkkokauppa. Huollon asiakaspalvelu
Hei. Pystymme tilaamaan noutokuljetuksen mahdollista vaihtoa tai palautusta varten. Alkuperäinen pakkaus toimii pakkausmateriaalina, valitettavasti meillä ei ole tarjota pakkausmateriaalia. Muistattehan pakata tuotteen hyvin, koska muuten posti ei onnistu vastaanottamaan tuotetta toimitettavaksi.
Jussi, 9.2.2018 Verkkokauppa Asiakaspalvelu. Hei. Tässä vielä aiempi viesti uudelleen. Kerroit, että osoite on oikein. Välitin huoltoomme myös tiedon, että kaipaat ohjeita television pakkaamiseen. Palaamme asiaan mahdollisimman nopeasti.
ek, 2.2.2018 Moi . osoite on oikea
Atte, 9.2.2018 Huollon asiakaspalvelu. Olemme tilanneet tuotteellesi kuljetuksen Postilta. He ovat sinuun yhteydessä muutaman arkipäivän kuluessa ja sopivat tarkemmin noutoajankohdan. Pakkaa tuote (esimerkiksi kuplamuovilla) valmiiksi kuljetusta varten ulko-oven välittömään läheisyyteen tai muualle josta kuljetusliike helposti ja nopeasti sen saa. Liitä mukaan kuitti, vikaseloste tai palautuslomake sekä yhteystietosi. Palautuslomake löytyy täältä: http://www.verkkokauppa.com/files/50/15_364.pdf Mikäli sinulla ei ole mahdollista ottaa kopiota kuitista mainitse kuitti-/tilausnumero selkeästi vikaselosteessa. Ilman asianmukaisia dokumentteja saapuvia lähetyksiä ei saada käsiteltyä ollenkaan tai käsittely viivästyy huomattavasti.
Ville,16.2.2018 Verkkokauppa Huolto. Hei, TV on saapunut huoltoomme puutteellisesti pakattuna ilman alkuperäistä laatikkoa ja esim. jalusta puuttuu kokonaan. Havaittu fyysinen vaurio: paneeli vioittunut siihen kohdistuneen iskun tai paineen takia. TV:lle myönnetty valmistajan rajoitettu takuu sekä tuotetta koskeva myyjän virhevastuu on päättynyt vauriosta johtuen. Haluatko että laite toimitetaan huoltoyhtiölle maksulliseen huoltoon / arvioitavaksi kotivakuutusta varten?
ek,19.2.2018 Terve. Toimittamanne tuote on saapunut vaurioituneena vasempaan yläkulmaan josta on lähetetty kuva ja vaurio on syntynyt kuljetuksessa eikä sillä ole mitään tekemistä minun kotivakuutuksen kanssa , olen ilmoittanut etukäteen ettei alkuperäistä pakkausta ole ja sillä ei ole vaurion kanssa mitään tekemistä . joten olen vailla uutta televisiota enkä mitään korjausta.
Hanna, 20.2.2018 Verkkokauppa Reklamaatiokäsittelijä. Hei,Televisiossa on takuun ulkopuolinen vaurio. Näyttöä kuljetusvauriosta ei ole. sillä emme ole saaneet pakettia nähtäväksi. Valitettavasti emme korvaa huoltoa tai vaihda laitetta ilman asianmukaista näyttöä. Paneeli on kuvattu ja huoltomme on todennut, että ei ole näyttöä kuljetusvauriosta, sillä paketti, jossa laite on toimitettu uupuu. Katsomme, että jos kyseessä olisi kuljetusvaurio, olisi myös paketissä tällöin jäljet. Tätä ei voida nyt näyttää toteen. Katsomme vaurion syntyneen vaaranvastuun ollessa asiakkaalle emmekä voi näin ollen osallistua laitteen korjauskustannuksiin/vaihtoon, vaan vastuu virheestä on kuluttajansuojalain 5. luvun 15a § mukaisesti kuluttajalla.
Voimme lähettää laittaan takaisin sellaisenaan tai lähettää sen maksulliseen huoltoon/ arvioitavaksi. Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine). Vaihtoehtoisesti voit riitauttaa asian. Kuluttajansuojalaki http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038
Verkkokauppa.com Oyj:n sopimusehdot https://www.verkkokauppa.com/fi/ehdot/sopimusehdot/
Kilpailu- ja kuluttajavirasto https://www.kkv.fi/
ek 20.2.2018 Televisio saapui 1.2.2018. Television kuljetuspaketti purettiin television ison koon takia. 2.2.18. Television käynnistysvaiheessa havaittiin näytön vasemmassa kulmassa vika. Viasta reklamoitiin välittömästi asiakaspalveluun puhelimitse, samalla ilmoitettiin että alkuperäinen kuljetuspahvi on viety roskiin. Asiakaspalvelunne pyysi lähettämään valokuvan tilausdokumenteista ja television vauriosta. Toimenpiteet tehtiin välittömästi. Teiltä tuli sähköposti 3.2.18, jossa pyydettiin pakkaamaan tuote hyvin, joka myös
suoritettiin kaksinkertaisella pakkauspahvilla ja teippauksilla. Siis teille on informoitu etukäteen että alkuperäistä pakkauslaatikkoa ei ole enää olemassa. Meillä ja teillä on kirjalliset sähköpostidokumentit asiasta
tapahtumapäivämäärineen. Vaurio on tullut siis teidän toimituksen yhteydessä tai tuote on tullut valmistajalta
viallisena. On erittäin asiatonta vedota television palautuksen pakkaukseen, joka on tehty teidän puhelimessa ja sähköpostissa saadun ohjeituksenne mukaan! Kysymyksessä on erittäin kallis tuote. En hyväksy vastaustanne missään muodossa. Tulen joka tapauksessa julkaisemaan koko osto-/toimitusprosessin verkkokaupan toiminnasta kaikilla alan julkisissa foorumeissa.Pyydän välittömästi toimittamaan kunnossa olevan ja maksetun tuotteen! Olen toiminut täsmälleen ohjeistukseen mukaisesti. Te tai kuljetusliikkeenne on vastuussa tuotteen toimittamisesta virheettömänä perille saakka.
Hanna, 21.2.2018 Verkkokauppa Reklamaatiokäsittelijä. Hei, Olemme ilmoittaneet edellisessä viestissä päätöksemme, ja antaneet ohjeet jatkotoimenpiteisiin. Meillä on velvollisuus tutkia laite, ennen päätöstä. Tämän vuoksi laite on pyydetty meille.
Verkkokauppa.com kanssa asiointi toimii kun tuotteissa ei ole mitään virheitä tai toimituksissa ongelmia. Kun tuote tulee virheellisenä tai vahingoittuneena, alkaa todella suuret ongelmat! Ohessa dokumentit VERKKOKAUPPA.COM toimintatavoista kun televisio saapui kotiosoitteeseen rikkoontuneena. Kysymyksessä on erittäin kallis iso 75” 4K Samsung televisio – hankintahinta 2100 €. Pakkauslaatikko piti purkaa tuotteen päältä sen ison koon takia, josta syystä pakkauslaatikkoa ei ollut ehjänä palautukseen käyttää. Ohessa asiaan liittyvä keskustelu.
ek, 2.2.2018 Televisiossa on kuljetusvaurio vasemmassa yläkulmassa. Oheisissa liitteissä kuvat televisiosta ja tilausdokumenteista. Pakkauslaatikko on laitettu roskiin - ei voi käyttää. Pyydän noutamaan ja toimittamaan uusi televisio mahdollisimman pian!
Boris, 3.3.2018 Verkkokauppa. Huollon asiakaspalvelu
Hei. Pystymme tilaamaan noutokuljetuksen mahdollista vaihtoa tai palautusta varten. Alkuperäinen pakkaus toimii pakkausmateriaalina, valitettavasti meillä ei ole tarjota pakkausmateriaalia. Muistattehan pakata tuotteen hyvin, koska muuten posti ei onnistu vastaanottamaan tuotetta toimitettavaksi.
Jussi, 9.2.2018 Verkkokauppa Asiakaspalvelu. Hei. Tässä vielä aiempi viesti uudelleen. Kerroit, että osoite on oikein. Välitin huoltoomme myös tiedon, että kaipaat ohjeita television pakkaamiseen. Palaamme asiaan mahdollisimman nopeasti.
ek, 2.2.2018 Moi . osoite on oikea
Atte, 9.2.2018 Huollon asiakaspalvelu. Olemme tilanneet tuotteellesi kuljetuksen Postilta. He ovat sinuun yhteydessä muutaman arkipäivän kuluessa ja sopivat tarkemmin noutoajankohdan. Pakkaa tuote (esimerkiksi kuplamuovilla) valmiiksi kuljetusta varten ulko-oven välittömään läheisyyteen tai muualle josta kuljetusliike helposti ja nopeasti sen saa. Liitä mukaan kuitti, vikaseloste tai palautuslomake sekä yhteystietosi. Palautuslomake löytyy täältä: http://www.verkkokauppa.com/files/50/15_364.pdf Mikäli sinulla ei ole mahdollista ottaa kopiota kuitista mainitse kuitti-/tilausnumero selkeästi vikaselosteessa. Ilman asianmukaisia dokumentteja saapuvia lähetyksiä ei saada käsiteltyä ollenkaan tai käsittely viivästyy huomattavasti.
Ville,16.2.2018 Verkkokauppa Huolto. Hei, TV on saapunut huoltoomme puutteellisesti pakattuna ilman alkuperäistä laatikkoa ja esim. jalusta puuttuu kokonaan. Havaittu fyysinen vaurio: paneeli vioittunut siihen kohdistuneen iskun tai paineen takia. TV:lle myönnetty valmistajan rajoitettu takuu sekä tuotetta koskeva myyjän virhevastuu on päättynyt vauriosta johtuen. Haluatko että laite toimitetaan huoltoyhtiölle maksulliseen huoltoon / arvioitavaksi kotivakuutusta varten?
ek,19.2.2018 Terve. Toimittamanne tuote on saapunut vaurioituneena vasempaan yläkulmaan josta on lähetetty kuva ja vaurio on syntynyt kuljetuksessa eikä sillä ole mitään tekemistä minun kotivakuutuksen kanssa , olen ilmoittanut etukäteen ettei alkuperäistä pakkausta ole ja sillä ei ole vaurion kanssa mitään tekemistä . joten olen vailla uutta televisiota enkä mitään korjausta.
Hanna, 20.2.2018 Verkkokauppa Reklamaatiokäsittelijä. Hei,Televisiossa on takuun ulkopuolinen vaurio. Näyttöä kuljetusvauriosta ei ole. sillä emme ole saaneet pakettia nähtäväksi. Valitettavasti emme korvaa huoltoa tai vaihda laitetta ilman asianmukaista näyttöä. Paneeli on kuvattu ja huoltomme on todennut, että ei ole näyttöä kuljetusvauriosta, sillä paketti, jossa laite on toimitettu uupuu. Katsomme, että jos kyseessä olisi kuljetusvaurio, olisi myös paketissä tällöin jäljet. Tätä ei voida nyt näyttää toteen. Katsomme vaurion syntyneen vaaranvastuun ollessa asiakkaalle emmekä voi näin ollen osallistua laitteen korjauskustannuksiin/vaihtoon, vaan vastuu virheestä on kuluttajansuojalain 5. luvun 15a § mukaisesti kuluttajalla.
Voimme lähettää laittaan takaisin sellaisenaan tai lähettää sen maksulliseen huoltoon/ arvioitavaksi. Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine). Vaihtoehtoisesti voit riitauttaa asian. Kuluttajansuojalaki http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038
Verkkokauppa.com Oyj:n sopimusehdot https://www.verkkokauppa.com/fi/ehdot/sopimusehdot/
Kilpailu- ja kuluttajavirasto https://www.kkv.fi/
ek 20.2.2018 Televisio saapui 1.2.2018. Television kuljetuspaketti purettiin television ison koon takia. 2.2.18. Television käynnistysvaiheessa havaittiin näytön vasemmassa kulmassa vika. Viasta reklamoitiin välittömästi asiakaspalveluun puhelimitse, samalla ilmoitettiin että alkuperäinen kuljetuspahvi on viety roskiin. Asiakaspalvelunne pyysi lähettämään valokuvan tilausdokumenteista ja television vauriosta. Toimenpiteet tehtiin välittömästi. Teiltä tuli sähköposti 3.2.18, jossa pyydettiin pakkaamaan tuote hyvin, joka myös
suoritettiin kaksinkertaisella pakkauspahvilla ja teippauksilla. Siis teille on informoitu etukäteen että alkuperäistä pakkauslaatikkoa ei ole enää olemassa. Meillä ja teillä on kirjalliset sähköpostidokumentit asiasta
tapahtumapäivämäärineen. Vaurio on tullut siis teidän toimituksen yhteydessä tai tuote on tullut valmistajalta
viallisena. On erittäin asiatonta vedota television palautuksen pakkaukseen, joka on tehty teidän puhelimessa ja sähköpostissa saadun ohjeituksenne mukaan! Kysymyksessä on erittäin kallis tuote. En hyväksy vastaustanne missään muodossa. Tulen joka tapauksessa julkaisemaan koko osto-/toimitusprosessin verkkokaupan toiminnasta kaikilla alan julkisissa foorumeissa.Pyydän välittömästi toimittamaan kunnossa olevan ja maksetun tuotteen! Olen toiminut täsmälleen ohjeistukseen mukaisesti. Te tai kuljetusliikkeenne on vastuussa tuotteen toimittamisesta virheettömänä perille saakka.
Hanna, 21.2.2018 Verkkokauppa Reklamaatiokäsittelijä. Hei, Olemme ilmoittaneet edellisessä viestissä päätöksemme, ja antaneet ohjeet jatkotoimenpiteisiin. Meillä on velvollisuus tutkia laite, ennen päätöstä. Tämän vuoksi laite on pyydetty meille.