Verivirtsaisuus raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HelloKatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HelloKatti

Uusi jäsen
07.08.2013
4
0
1
Espoo
Mulla on nyt monta viikkoa näkynyt testeissä verta pissassa, aluks oli vaan yhdellä plussalla mutta nyt on pari viikkoa näkynyt enemmän, jopa neljällä plussalla.
Yksi ilta, n. pari viikkoa sitten pelästyin kun kävin pissalla kun se oli ihan punaista. Siitä lähtien on pissa välillä oranssia/punaista ja välillä taas ihan normaalin väristä.
Neuvolan th ja lääkäri epäili pissatulehdusta joten söin antibioottikuurin ja edelleenkin on punaista pissaa. Muita pissatulehduksen oireita ei siis oo missään vaiheessa ollut.

Onko kellään kokemusta ja onko syytä selvinnyt? Tää rupee jo pikkuhiljaa stressaamaan, kun netistäkin oon yrittänyt löytää vastausta... Ainoo mitä löytyy on pissatulehdus, munuaisiin levinnyt pissatulehdus, munuaisten syöpä..
Viikkoja tällä hetkellä 41+2

Soitin synnärille heti kun huomasin punaisen pissan, mutta kätilö ei ottanut mua tosissaan ja puhui vaan siitä että verta voi tulla kohdunsuulta. Neuvolan th sanoi tänään että synnytyksen jälkeen seurataan vielä ja jos ei pissa puhdistu niin pitää tutkia..
En ole siis missään tutkimuksissa käynyt, vienyt vaan pari kertaa pissanäytteen labraan..

Tuttavalla oli virtsatulehduksen yhteydessä verta pissassa. Lääkäri pisti ultraääneen ja löytyi toisen munuaisen syöpä, joka oli jo levinnyt. Tässä tapauksessa naisen ikä kyllä jo vaihdevuosissa.

Pyydä nyt ainakin se virtsateiden ultraäänitutkimus. Rakon tähystys on sitten seuraava.

Mulla johtui munuaiskivestä. Se ei ensin oireillut muuten kuin verivirtsaisuudella, mutta sitten tulikin kunnon kipukohtaus ja synnytys jouduttiin käynnistämään sen takia. Sen jälkeen munuaiskiviä on ollut aika ajoin.

Joo no itse oon vasta 20v joten syöpää vähän epäilen, vaikka onhan sekin tietenkin mahdollista. On mun velikin sairastanut vaikka hänellä ikää 23v ja syöpää on aika paljon meidän suvussa.
Pitääpä varmaan huomenna siis soitella aikaa lääkärille, harmittaa vaan kun kukaan ei tunnu ottavan tätä vakavasti. Ei kätilö, ei neuvolan th eikä edes neuvolan lääkäri :/

Tarttis varmistaa että veri nimenomaan on virtsassa. Kunnon alapääpesu ja tamppooni yleensä on ohjeistus.
Mutta jos näin tosissaa on eikä helpotu oissatulehdusta hoitamalla, nii mene vaikka yksityiselle nefrologille

Mulla oli punaista pissaa joskus rv36. Söin antibioottikuurin vti:n varalta, jota ei kai lopulta sitten ollutkaan, vaikka pikatesti näytti ensin jotain bakteereja. Pari krt jätin virtsanäytteen labraan ja veren määrä pieneni. Mitään ei selvinnyt ja ainakaan silminnähden ei oo ollut enää verta pissassa. Jälkitarkastuksessa lääkäri ei nähnyt enää tarvetta uusille näytteille ja sittemmin oon jo unohtanut koko jutun. Mysteeriksi jäi. Raskaus oli ihan normaali.

Yhteistyössä