veritulppa vai lihaskipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eevil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eevil

Vieras
Eli kuinka erottaa toisistaan veritulppakivun ja lihaskivun? Kun toisen jalan pohjelihas (?) on kireä ja kipeä. Venyttely vähän auttaa. Lisäksi lihas ihan kuin nykisi. Ja jalalla tuntuu kuin muurahaiset kävelisi. Pohje on EHKÄ n.sentin paksunmi kuin tavallaan. Ei kuumota eika värimuutoksia.

Ei valitettavasti pysty, sanoi kirurgi. Olin itse juuri vähän aikaa sitten päivysksessä asian vuoksi. Vasta ultraamalla asia selviää. Menepä lääkäriin, mieluiten pian jos on kova kipu.

Tunnistaqko sen siis että kyse on kyt jostain poikkeavasta? Ahdistavaa kun sain nyt päähäni tuon tulpan. Iskias oiretta mibulla ollut toisessa jalassa ja vähän saman tyyppistä tämäkin nyt mutta lisänä tuo pohjelihaksen jumitus.

Tunnistaqko sen siis että kyse on kyt jostain poikkeavasta? Ahdistavaa kun sain nyt päähäni tuon tulpan. Iskias oiretta mibulla ollut toisessa jalassa ja vähän saman tyyppistä tämäkin nyt mutta lisänä tuo pohjelihaksen jumitus.

Ei mulla auttanut siuhen yhtään mikään, ei venyttely, ei kylmägeeli. Ei pystynyt oikaisemaan pohjetta, ei seisomaan. Ja kun oli jalka just vähän aiemmin leikattu, niin siinä riski kasvaa merkittävästi. Jospa se olisi sinulla huomenna ohi.
Mulla ei siis ollut veritulppaa, kipu meni sitten itsekseen parissa päivässä.

Toivottavasti menisi ohi. Kävin tuon toisen jalan iskiashermo vaivojen vuoksi useaan otteeseen lääkärissä ja ehdottelin jo silloin veritulppaa. Hyvä etteivät nauraneet päin naamaa. En siis hevillä uskalla tämä jalan takia lääkäriin. Laittaisivat varmaan papereihin hullun merkinnän. Vokko iskias vaihtaa jalkaa? :D mutta toisaalta tuntuis että kai tulppakipu olisi kova? Kun minulla liikkuminen tuntuisi vetristävän.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä