Veritulppa reidessä? Millaista kipu on veritulpassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kökkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kökkö"

Vieras
Eilen tunsin sisäreidessä repivää kipua ihan kun olis lihas revähtänyt.Mitään urheilua en ole harrastanut että olisi voinut revähtää. Tänään iltaakohden kipu on yltynyt ja tuntuu pakaran ala-osassakin. Kipu on kuumoittavaa ja saman tyylistä kun lihasrevähdyksessä. särkee levossa myös etureiteen. kuumotusta ei ole kun kädellä koittaa mutta muutoin tunne kun olisi laittanut jotain kylmägeeliä. Turvotustakaan ei ole jä näyttää ihan normaalilta.

No mulla ei reisi oireillut mitenkään, mutta pohje kyllä.Pakottavaa kipua oli kokoajan, sen lisäksi oikea käsi oli puutunut kokoajan, hengitysvaikeuksia liikkuesssa ( ihan kuin olisi korvat olleet tukossa myös ).Ennen hoitoon menoa/pääsyä hengitys vaikeutui, huulet oli siniset ja kasvot valkoiset.Turvotusta ei ollut yhtään.Ja noilla oireilla oli sitten massiivi keuhkoembolia.

Millaista se pohkeen kipu oli? oliko arka yhdestä kohtaa kun painoi? oliko sellaisat lihaskivun tyylistä vai erottiko selkeästi että nyt on jostain muusta kyse?

[QUOTE="kökkö";26710914]Millaista se pohkeen kipu oli? oliko arka yhdestä kohtaa kun painoi? oliko sellaisat lihaskivun tyylistä vai erottiko selkeästi että nyt on jostain muusta kyse?[/QUOTE]

Erotti selkeästi, että jostain muusta oli kyse.Kipu oli vähän sellaista krampin jälkeistä kipua ja muistaakseni painaessa oli kipeämpi.Tapahtumasta on jo sen verran aikaa, että en ihan tarkalleen kiputuntemuksia muista :)

Mulla kun oli veritulppa pohkeessa, niin se tuntui siltä, kun olis pienesti räjähdellyt koko pohkeen alueella. Siiten se kipu meni pois. Sitten se meni kylmäksi siniseksi kovaksi. Ja kun lähti kävelemään, niin se läks pumpun kautta keuhkoihin.

Mulla tuo kipu on oikeestaan aivan samanlaista kun lihaksen revähtämisessä.. jos istun esim pytylle niin siiihen kohtaan sattuu.jos istun sohvalle ei satu mut siinä tuntuu sellanen polttava tunne.jos sitä painaa niin sattuu

[QUOTE="kökkö";26710823]Eilen tunsin sisäreidessä repivää kipua ihan kun olis lihas revähtänyt.Mitään urheilua en ole harrastanut että olisi voinut revähtää. Tänään iltaakohden kipu on yltynyt ja tuntuu pakaran ala-osassakin. Kipu on kuumoittavaa ja saman tyylistä kun lihasrevähdyksessä. särkee levossa myös etureiteen. kuumotusta ei ole kun kädellä koittaa mutta muutoin tunne kun olisi laittanut jotain kylmägeeliä. Turvotustakaan ei ole jä näyttää ihan normaalilta.[/QUOTE]

ensi hätään. Jos tuntuu että se jalka kylmää eikä veri kierrä niin lääkäriin päivystävälle. Lihakset ei rentoudu mutta ei sitten kyllä verikään kierrä! Jos et harrasta liikuntaa voi olla just sitä että lihakset ei saa happea ja....

Mä sain veritulpan nivuseen sairaalassa ja oli niin jumalaton kipu joka ei lähtenyt kipulääkkeillä mihinkään vaikka sain 10min. välein uuden pillerin jotain mitä en tiedä,lääkäri kävi sitten kun hoitajat kutsuivat.ottivat verikokeet ja kireellisenä sen jälkeen leikkaukseen.ottivat pohkeesta pätkän verisuonta ja laittoivat nivuseen laskimon kohdalle jossa oli noin kymmenen sentin matkalla tukos.On mulla leikelty vaikka mitä syövän takia ja kipujakin on ollut perhananmoisia joista olen luullut ettei se tästä enää pahemmaksi voi mennä.Väärässä olin kun se tulppa tuli niin voi saata... sentään.En kuitenkaan älämölöä pitänyt vaikka vedessä silmin olin ja puristin sängyn laitoja rystyset valkoisena.Jossain vaiheessa ne kipulääkkeet sitten alkoi vaikuttaa ja se raastava vaihe meni ohi.Jok tunti siinä meni ja sitten tuli tilaa leikkaussalissa ja pääsin sinne.Meikussa tää tapahtui ja hyvää hoitoa sain sekä kivun suhteen alkoi heti lääkitys kun näkivät että nyt sattuu.

[QUOTE="kökkö";26710914]Millaista se pohkeen kipu oli? oliko arka yhdestä kohtaa kun painoi? oliko sellaisat lihaskivun tyylistä vai erottiko selkeästi että nyt on jostain muusta kyse?

Erotti selkeästi, että jostain muusta oli kyse.Kipu oli vähän sellaista krampin jälkeistä kipua ja muistaakseni painaessa oli kipeämpi.Tapahtumasta on jo sen verran aikaa, että en ihan tarkalleen kiputuntemuksia muista :)[/QUOTE]

No mulla ei reisi oireillut mitenkään, mutta pohje kyllä.Pakottavaa kipua oli kokoajan, sen lisäksi oikea käsi oli puutunut kokoajan, hengitysvaikeuksia liikkuesssa ( ihan kuin olisi korvat olleet tukossa myös ).Ennen hoitoon menoa/pääsyä hengitys vaikeutui, huulet oli siniset ja kasvot valkoiset.Turvotusta ei ollut yhtään.Ja noilla oireilla oli sitten massiivi keuhkoembolia.

Kun aloittaja kysyy selkeästi "onko kokemuksia kun tukos on reidessä",Siis REIDESSÄ,EI siis sääressä. Eli kun tukos syntyy ensin reiteen ja joka on harvinaisempaa,niin millaisia kokemuksia,oireita se on aiheuttanut?.
Nämä palstat ovat hyvä asia,mutta sitä ei ymmärrä,miten käsittämätöntä on että keskustelu levähtää jo heti jonkun tollon toimesta täysin sivuraiteille,tyyliin"hevosvetoisen niittokoneen teknisiin ongelmiin".
Veritulppa sääressä-palstoja on pilvin pimein.
Nämä palstat ovat tuiki tärkeät,vertaistuenkin osalta,pysytään asiassa,kysymyksessä jonka joku ensin esitti.

Kun aloittaja kysyy selkeästi "onko kokemuksia kun tukos on reidessä",Siis REIDESSÄ,EI siis sääressä. Eli kun tukos syntyy ensin reiteen ja joka on harvinaisempaa,niin millaisia kokemuksia,oireita se on aiheuttanut?.
Nämä palstat ovat hyvä asia,mutta sitä ei ymmärrä,miten käsittämätöntä on että keskustelu levähtää jo heti jonkun tollon toimesta täysin sivuraiteille,tyyliin"hevosvetoisen niittokoneen teknisiin ongelmiin".
Veritulppa sääressä-palstoja on pilvin pimein.
Nämä palstat ovat tuiki tärkeät,vertaistuenkin osalta,pysytään asiassa,kysymyksessä jonka joku ensin esitti.

Ihmettelen niitä tolloja, jotka elvyttävät vuosia vanhoja ketjuja uudelleen.

Mulla ainakin oli kun puukkoa olis tökitty siihen kipukohtaan...jalka turposti kaksinkertaiseksi ja kävely oli toooooosi kivuliasta.
Siitä sitten illalla lääkärille näyttämään jossa ottivat pikatestin ja arvot koholla ja lähette yliopistolliseen jossa laitettiin heti liikkumiskieltoon.
Seuraavalle aamulle oli täryytys aukaisu suunniteltu mutta
siitä huolimatta keuhkoon hujahti.
Et kyl se nopeeta sieltä voi lähtä keuhkoon.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä