veristä vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiinu80

Vieras
Laskettuun aikaan on jäljellä 3 kuukautta ja yhtenä aamuna huomasin vessassa käynnin yhteydessä, että pyyhkiessäni paperiin jäi punertavaa vuotoa ja verta oli ihan vain tippa tai pari valkovuodon mukana. Hätääntyneenä soitin sairaalan äitiyspoliklinikalle ja neuvottiin käymään jos verta tulee enemmän. Onneksi neuvolalääkäri on parin päivän sisällä, joten saan pian varmistuksen siitä, onko kaikki hyvin. Luulen kuitenkin, että asiat on kunnossa, kun maha kasvaa ja liikkeetkin tuntuvat normaalisti. Onko muilla ollut vuotoa keski/loppuraskaudesta?

Saattoipa olla että sulla se limatulppa irtosi tai aloittelee irtoamista. Käsittääkseni se vuoto ei jatkunut? Silloin ei ole mitään hätää.
Jos tulee vuotoa enemmänkin, niin sitten tarvii mennä heti äippäpolille!
Yritä ottaa rauhallisesti, äläkä revittele itseäsi. Onnellista lopputaivalta!

Tuollainen veritippa ei välttämättä ole mistään muualta kuin limakalvoilta. Ei mitään syytä huoleen jos ei reilummin tule. Mulla tuli alkuraskaudessa reilusti verta, luulin keskenmenoksi. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, en vaan alussa sietänyt minkäänlaista fyysistä rasitusta. Muutama kuukausi ennen laskettua aikaa tuli saman verran kuin sinulla nyt, sain sairaslomaa varmuuden vuoksi, koska mulla fyysisesti raskas työ. Vähän ennen synnytystä taas hiukan veristä vuotoa seksin yhteydessä. Limatulppa tuli vasta sairaalassa ja silloin veristä limaa reilusti.

Yhteistyössä