verinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja noloa
  • Ensimmäinen viesti
noloa
Mulla on tällänen nolo ongelma : viikkoa ennen kuukautisia kakkiessa tulee kirkasta verta emättimestä. Mikähän mulla on ? Gynellä on ultrattu , eikä kasvaimia pitäisi olla. Voisikohan kohdunkaula olla vielä ""rikki"" loop-hoidon takia (tehty vuosi sitten) ?

jepulis
Kirjoitin tähän ketjuun jo kerran, mutta viesti ei tuullut perille. Minulla on juuri tuo kuvaamasi vaiva. On ollut jo 8 vuotta. Itse ajattelen, että limakalvot ovat niin herkät jaohuet ennen kuukautisia, että ne rupeavat vuotamaan. Vatsani toimii hyvin, joten mitään ponnistamista ei tarvitse, mutta siitä huolimatta noin 1vk ennen kuukautia alkaa tulla pientä vuotoa. Mitään vikaa ei ole löytynyt. Kurjaa on se, että joutuu pitämään pikkuhousunsuojaa ja tietysti se on tylsää, että tuohon päälle tulevat sitten ne oikeat kuukautiset, joten ei-vuodotonta aikaa ei ole kovinkaan kauan, koska kiertoni on 26pv.

sinttu
Voiko olla totta, että muutkin kärsii samoista oireista. Minä kävin lääkärissä useita kertoja, sanottiin vain että minulla on herkkä kohdunsuu. Lopulta vuotoa oli joka yhdynnässä, mies sanoi että on kuin teurastamossa. Ja juuri kierron puolivälin paikkeilla ulostaessa vuotoa. Lopulta sain lähetteen kolposkopiaan, sen yhteydessä tehtiin loop-hoito. Eipä ole sen jälkeen ollut vuotoja. Kohdunsuulla oli verisuonen päitä jotka vuoti hyvin helposti (lääkäritkin sorkki joka kerta sen auki oikein kunnolla), verisuonenpäät poltettiin kiinni ja pahin kohta kohdunsuusta poistettiin.

alkup
Luulin jo että olen ainoa ongelmani kanssa. Tuo tiputtelu on todella rasittavaa ! Normaalisti tulee ruskeaa tuhrua ovulaation jälkeen, paitsi silloin kun käy ähkimässä (verta) = (. Ponnistuskaan ei ole mikään kova. Voisiko tosiaan olla niin, että loop-hoito on aiheuttanut vuotavia suonia ? Mutta miksi ne vuotavat vain loppukierrossa ??? Vaavaakaan ei kuulu...

Katriina
Mulla on täsmälleen samanlainen ongelma, johon olen nyt jo reilut vuoden hankkinut apua ja syytä. Mitä toi ""polttaminen"" käytännössä tarkoittaa? Edellinen gynekologini puhui siitä, mutta jouduin vaihtamaan kesken tutkinnan gynekologia ja nykyinen ei ole aiheesta maininnut. Kertokaa, auttakaa! En jaksa enää vuotaa.

outoa
Siis juuri samanlaista vuotoa kuin aloittajalla.

Eli syön pillereitä, eikä yleensä ole tiputtelua kuin tauon aikana, jolloin siis kuukautiset tulevat.

Mutta keskimäärin kahden-neljän kuukauden välein tulee emättimestä verta, kun vatsa on ollut oikein kovalla. Eli olen vaikka voinut kärsiä ummetuksesta useamman päivän (3-5) ja kun oikein lopulta ponnistan, niin emättimestä tulee verta. Ei siis jatka vuotamistaan, mutta tulee pienen pientä vuotoa ehkä loppupäivän, kunnes vuoto lakkaa.

Ja kyllä, tiedän että veri tulee emättimestä, ei peräaukosta. Vuoto on kuitenkin yhteydessä kovaan vatsaan, koska vuotoa ei tule yhdynnöissä tms. En tiedä kärsiikö emättimeni seinämät siitä, että uloste painaa niin kovasti, ja lopulta paineen lakatessa alkaa pieni vuoto.

Onko siis muilla samanlaista?

vierailija
Siis juuri samanlaista vuotoa kuin aloittajalla.

Eli syön pillereitä, eikä yleensä ole tiputtelua kuin tauon aikana, jolloin siis kuukautiset tulevat.

Mutta keskimäärin kahden-neljän kuukauden välein tulee emättimestä verta, kun vatsa on ollut oikein kovalla. Eli olen vaikka voinut kärsiä ummetuksesta useamman päivän (3-5) ja kun oikein lopulta ponnistan, niin emättimestä tulee verta. Ei siis jatka vuotamistaan, mutta tulee pienen pientä vuotoa ehkä loppupäivän, kunnes vuoto lakkaa.

Ja kyllä, tiedän että veri tulee emättimestä, ei peräaukosta. Vuoto on kuitenkin yhteydessä kovaan vatsaan, koska vuotoa ei tule yhdynnöissä tms. En tiedä kärsiikö emättimeni seinämät siitä, että uloste painaa niin kovasti, ja lopulta paineen lakatessa alkaa pieni vuoto.

Onko siis muilla samanlaista?
Sama juttu mulla, eikä tarvi olla ummetustakaan kun tulee verta. Just viikko ennen kuukautisia. Hyvä kun löysin tän ketjun.

vierailija
Aamuisin kun kävin wcssä niin veristä emätinvuotoa, jota ei tullut muulloin. Hakeuduin gynekologin tutkimuksiin ja sieltä lisätutkimuksiin. Löytyi kohdusta alue, jossa liikakasvua. Poistettiin kohtu ja munasarjat.
Kannattaa tutkituttaa ja olla vähän huolissaan varsinkin, jos vuoto lisääntyy tai ilmenee anemiaa.

Yhteistyössä