Verinen vuoto, rv 40+, voiko johtua eilisestä sisätutkimuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoa

Vieras
Voiko tämä verinen vuoto liittyä eiliseen sisätutkimukseen? Ei siis myös vuoti verta mutta se sitten loppui illalla. Nyt vuoto alkoi uudelleen muutamia tunteja sitten. Lääkäri sanoi että voi vuotaa hänen käsittelynsä jälkeen, mutta ns. uudesta vuodosta ei ollut puhetta. Onko normaalia vai pitääkö huolestua?

Synnytys voi jopa käynnistyä verisellä vuodolla ;) Näytille vaan, jos on siis ihan kirkasta verta, ei mitään limaista suttua, joka taas todennäköisesti on limatulppaa.

Enteilee luultavasti synnytyksen alkamista. Minulla tuli ruskeaa tuhruvuotoa molemmilla kerroilla päivää ennen kun alkoi supistuksen.
Että nyt on varmaan syytä jo pakkailla kassia.

Onnea synnytykseen! :flower:

Voi paljon olla mahdollista, että liittyy alkavaan synnytykseen. Minulla alkoi supistukset ensimmäisenä tuntumaan selkään. Seuraileppa vatsaasi, supisteleeko se? Jokainen kun supistukset tuntee erinlailla. Toisilla ne tuntuu selässä ja takapuolessa ja toisilla vatsassa. Onko se paineen tunne jatkuvaa vai silloin tällöin?

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
mulla tuntui ainakin jumalaton paine suolessa kun alko ponnistuttaa..jos sulla painetta tuntuu niin suosittelen menemään heti tarkastukselle synnärille..

Mutta ei kai tässä nyt ponnistamisesta kyse ole... ei ole supistuksiakaan tullut. Se paine tuntuu ihan mietona ja ei edes koko ajan. Ei vaan ole aikaisemmin ollut samanlaista, paitsi kun on kova paskahätä ja nyt ei ole. =) Noh, ehkä se ei liity tähän.

kannattaa silti mennä..mun kaveri viime kesänä ihmetteli ku tuntuu pieni paine suolessa ja viikkoja oli tasan 40,sit arveli et no käynpä näytillä nii oliki jo 9cm auki ilman ainuttakaan supistusta..tai voithan sä itekki kokeille tilannetta sieltä alapäästä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla tuntui ainakin jumalaton paine suolessa kun alko ponnistuttaa..jos sulla painetta tuntuu niin suosittelen menemään heti tarkastukselle synnärille..

Mutta ei kai tässä nyt ponnistamisesta kyse ole... ei ole supistuksiakaan tullut. Se paine tuntuu ihan mietona ja ei edes koko ajan. Ei vaan ole aikaisemmin ollut samanlaista, paitsi kun on kova paskahätä ja nyt ei ole. =) Noh, ehkä se ei liity tähän.

Vauva on varmaankin laskeutunut alaspäin ja tunnet sen paineena alapäähän. Ruskea tuhruvuoto on hyvin todennäköisesti limatulppaa. Kohdunsuu alkaa kypyä ja ehkäpä piankin jo lähtö koittaa =)

kannattaa silti mennä..mun kaveri viime kesänä ihmetteli ku tuntuu pieni paine suolessa ja viikkoja oli tasan 40,sit arveli et no käynpä näytillä nii oliki jo 9cm auki ilman ainuttakaan supistusta..tai voithan sä itekki kokeille tilannetta sieltä alapäästä..

Eilen tilanne oli ainakin vielä normaali, 3cm kaulaa ja sormelle auki. Voihan se toki aueta nopeastikin mutta epäilen. Kuulostaa hurjalle että ilman supistuksia olis niin pitkälle mennyt.

Tuntuu sellaista pientä värinää mahassa ja vauva liikkuu paljon mutta mitään kipuja ei ole.

Itellä oli kans sisätutkimus suurinpiirtein noilla viikoilla ja lekuri jo varoittelikin tai sanoi että voi tulla veristä vuotoa sen jälkeen että ei pidä ihmetellä.. Mulla sitä kesti jonkun 3 päivää.. Ei hirmu runsaata mutta kumminkin..

Haluaisin vielä lisätä tähän ketjuun, kun esikoista odotin ja kävin lääkärissä vk 40, niin teki "rankemman" sisätutkimuksen, niin totes vaan että tervetuloa synnyttämään 3 vrk sisällä. Eli ärsytti kunnolla kohdunsuuta, jotta sai synnytykseen vauhtia. Vuotoa tuli sitten sinä päivänä ja seuraavana päivänä ja seuraavan päivän illalla alkoi supistukset. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Haluaisin vielä lisätä tähän ketjuun, kun esikoista odotin ja kävin lääkärissä vk 40, niin teki "rankemman" sisätutkimuksen, niin totes vaan että tervetuloa synnyttämään 3 vrk sisällä. Eli ärsytti kunnolla kohdunsuuta, jotta sai synnytykseen vauhtia. Vuotoa tuli sitten sinä päivänä ja seuraavana päivänä ja seuraavan päivän illalla alkoi supistukset. :whistle:

Toivotaan että täällä käy samoin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:

Toivotaan että täällä käy samoin. =)

Toivon mukaan niin... Ei muuta kuin pysyt liikkeellä, jos vaikka se auttaisi. Itse kun huomasin, että supistelee siihen malliin, niin juoksin kämppää ympäriinsä ja siivoilin paikkoja. Johan supistuksiin sai vauhtia.

:whistle:

Yhteistyössä