Verikoe nerot! Tulkitkaa nämä tulokset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luulosairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luulosairas

Vieras
Luulosairas miettii, että onko syytä huoleen vai onko mulla allergia vai mikä?

Suluissa viitearvot. Loput viitearvojen sisällä. Hemppakin tosihyvä 142.

CRP 10 (<3)

LEUK 9,7 (3,4-8,2)

L-EOS 6 (1-6)

B-MONOS 0,84 (0,2-0,8)

B-EOS 0,61 (0,03-0,44)

Sanoisin että sulla joku ihan normi räkätauti ohimenossa. En kyllä jaksais huolestua tuommoisista. Ihan eriasia sitten, jos arvot on HUOMATTAVASTI viitearvojen ulkopuolella ja siinä kohtaa kyllä sitten lääkärikin huolestuu. Lakatkaa olemasta tuollaisia hysteerikkoja.

No siinä patissa voi olla lievä tulehdus, jos se on vaikka jättifinni, sekin on ihotulehdus!

Nuo sun arvot ei ole millään tavalla hälyttävät tai muutenkaan epänormaalit. Sitten kun eroa on oikeasti useita satoja ja kymmeniä, sitten voi alkaa huolestumaan.

Kävin kontrollissa ja nyt tulokset ovat: viitearvot perässä

CRP 13 (joulukuussa oli 10) (<3)

LEUK 10,2 ( joulukuussa LEUK 9,7) (3,4-8,2)

L-EOS 7 (JOULUKUUSSA L-EOS 6) (1-6)

B-MONOS 0,96 (JOULUKUUSSA B-MONOS 0,84) (0,2-0,8)

B-EOS 0,69 (JOULUKUUSSA OLI 0,61) (0,03-0,44)

B-ERYT 4,95 (JOULUKUUSSA OLI 4,89) (3,9-5,2)

Onko tuo nousu ihan ok? Voisinko vaatia jotain lisäkokeita?

Mikä allergia voisi olla? Jätänkö jotain ruoka-aineita pois vai mitä? Mistään ei tule mitään oireita.

Flunssaa tai mitään muutakaan ei ole.

Etkö sä käy lääkärissä ollenkaan, vaan vaan vaadit jotain verikokeita...???

Normaalihkon näköiset arvot. Patista ei voi mitään sanoa kun ei siitä sen enempää tiedä. Mutta eiköhän lääkärisi ole parempi asiantuntija kuin palsta, mukaanlukien me palstalla hengailevat lääkärit, näin kun ei voi tehdä haastattelua eikä nähdä potilasta eikä ole tietoa yleisestä terveyshistoriasta kohdallasi.

Olen käynyt tietenkin lääkärissä, mutta ajattelin kysyä, että mitä mieltä palsta on. Jos tulee vaikka mieleen jotain mitä ottaa huomioon. Ja tunnetusti tkssa ei hoideta kuin sitten kun kaikki arvot pahasti pielessä.

En tupakoi.

Miksi arvot ovat nousujohteiset?

Joku lääkäri voisi vastata myös siihen, että jos soliskuopat piti ultrata(siellä tuntui patti) niin miksi lausunnossa ei puhuta koko kuopista mitään vain kaulasta maininta, että ok. Ultraaja sanoi, että kaulalla on lihas, ei patti, no en olekkaan kaulasta yhtään huolissani. Kehtaisinko pyytää uutta ultraa? Pelottaa niin jos onkin syöpä...

No kai sä olit mukana kun ne soliskuopat ja kaula ultrattiin? Kun olit, niin mikset sanonut mitään kun ultraaja kuvasi väärää kohdetta (kaulaa)? Ja jos niissä soliskuopissa olisi syöpä, niin kaulan imusolmukkeetkin ois olleet turvoksissa. Kun kerran olivat ok, niin ei sulla siellä mitään syöpääkään ole.

Ei mulla varmaan mikään ole, mutta siitä minuutin ultrasta jäi todella huono maku.

Onko teille muille helppoa sanoa asiantuntijalle mitä sen pitää tehdä? Minulla ei siihen pokka riitä.

Tämä ultraaja oli jo vittumainen kun kommentoi sitä mun kaulaa vaikka lähetteessä oli jo, että solisluun päällä on patti eikä kaulassa. En ole ollenkaan varma, onko se edes ultrannut ne kuopat kun mun piti olla niin oudossa asennossa, että en todella tiedä. Olisin toivonut, että olis istualtaan ultrannut niin olisin heti tiennyt. Sillä oli myös tosi kiire oli vielä 23.12. ja pääsi mun jälkeen kotiin joulun viettoon. Minusta hän teki työnsä huonosti.

Tekisi mieli pyytää uusi ultra, mutta en taida kehdata. Täytyy mennä yksityiselle ja maksaa itse.

Mä en vaan voi ymmärtää, että millainen ihminen haluaa palstan mielipiteen, jos kerran lääkäri on mielipiteensä antanut? Mitä lisätietoa sä luulet, että sulle täysin ventovieraat ihmiset voivat antaa? Näkemättä ja kuulematta sua, tietämättä susta yhtään mitään?

Jos sä olet sitä mieltä, että kaikkea ei ole otettu huomioon tai on ultrattu huonoti tms, sä menet ja valitat siitä sille lääkärille ja pyydät lisätutkimuksiin. Ja lääkäri laittaa jos katsoo sen aiheelliseksi. Jos vastaus ei miellytä, meet yksityiselle.

Ja tämä "verikoenero" sanoo, että noissa sun verikokeissa ei ole mitään hälyttävää, noin yleisesti, tuntematta sua sen paremmin. Lisään vielä sen, että me "verikoenerot" ei koskaan tulkittais potilaalle mitään tuloksia, vaan se on lääkärin työtä.