verestä mitattu hormoonimäärä

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Olen kärsinyt lapsettomuudesta ja nyt mulla otettiin labrassa verikokeet, joilla määriteltiin hormooninmäärää tms. Osaako kukaan kertoa, millaiset arvot on normaaleja jne.? Mulle sanottiin, että se jokin hormooniarvo (?) oli 12 ja hyvin alhainen. Mihin voin lukua verrat? Onko siis tosi alhainen?
Tehtiin aukiolotutkimus samalla, joten en sitten siinä jännityksessäni tajunnut enemmän hormooniarvoista kysellä..

apua
Siis, tiedän etten ole raskaana. Tämä hormoni, mikä mitattiin, ei siis ollut raskaushormoni vaan joku, millä mitataan raskaaksitulon mahdollisuuksia.. mutta mä en tiedä, mistä verikokeesta oli kyse. Olisiko ehkä LH tai FSH, onko näitä tapana mittailla, kun hoidetaan lapsettomuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Siis, tiedän etten ole raskaana. Tämä hormoni, mikä mitattiin, ei siis ollut raskaushormoni vaan joku, millä mitataan raskaaksitulon mahdollisuuksia.. mutta mä en tiedä, mistä verikokeesta oli kyse. Olisiko ehkä LH tai FSH, onko näitä tapana mittailla, kun hoidetaan lapsettomuutta?
:ashamed: anteeksi väärinkäsitys..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
On tapana mitata kumpaakin, mut ei se auta, jos sä et tiedä kumpi se oli =) Myös progesteroni mitataan tai plolaktiini, onhan niitä.

Yhteistyössä