Verenvuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angsteri

Vieras
Olen /olin (?) 5 vk +5 pv raskaana ja juhannuksena tunsin pistelyä mahassa. Maanantai aamuna tuli rusehtavaa verta paperille. Menin lääkäriin ja ultrassa näkyi pieni toive. Illalla verenvuoto lisääntyi ja sitä tuli seuraava päiväkin + selkäkivut. Alavatsa kipuja ei ole ollut. Tuntuu että maha olisi pienentynyt ja muutenkin oireet poissa. Torstaina labra ja kahden viikon päästä toinen ultra, jota tosin koitan huomenna aikaistaa. Ihan kauheaa!! Kauhea olo. Onko kenelläkään kokemuksia?

Labran kokeet eivät muistaakseni kerro mitään jos olet juuri saanut km. Raskaushormoonit kun näkyvät virtsassa vielä jonkin aikaa. Ainoa jolla saat varmuuden on ultra. Soita nyt ihmeessä lääkäriin tai neuvolaan ja kerro mitä on tapahtunut! Saat itsellesi mielenrauhan ja varmuuden asiasta.
Voimia sinulle ja ole napakka ja sano että et pysty odottamaan enää hetkeäkään!

Kiitos avusta! Olin maanantain sairaalassa juuri tämän verenvuodon (tosin se oli pientä silloin)takia ja ne käski toimia näin, että torstaina labraan uudestaan ja 10.7 ultraan uudestaan. Eilen soitin taas sairaalaan ja kerroin lisääntyneestä vuodosta, niin ne vaan sanoi, että suunnitelma pysyy ennallaan. Oletko sitä mieltä että täytyisi vielä kinuta se ultra tälle viikolle? Kiitos avusta!

Minä menisin sinuna yksityiselle, jos eivät sinua muuten ota.
Huomasin myös että, kun oikein valittaa niin niiden on pakko ottaa sinut keskussairaalan ultraan....liioittele, niin minäkin tein ja pääsin ultraan tarkistukseen. Aluksi kävin yktsityisellä, kun en osannut tarpeeksi julkiselle valittaa.

Voimia!

Sen ei vielä tarvitse tarkoittaa mitään pahaa.

14+3
Itse vuodoista kärsinyt.

Kerro että verenvuoto oli paljon runsaampaa ja kipusi myös. Sano että et pysty elämään epävarmuudessa ja että tulet vaikka väkisin tutkittavaksi! Voit soittaa myös neuvolaasi ja kerro mikä on tilanne.(vaikka et olisi vielä ilmottautunut heidän asiakkaaksi)
On ihan kamalaa elää epävarmuudessa! Minulla on kokemusta km.sta. Äläkä mieti mitä ne siellä miettivät sinusta. Vaadi tutkimus. Sano että olet ihan toimintakyvytön pelkosi takia!
Voimia sinulle ihan kamalasti!!!

Verikokeesta näkee kyllä pian HCG-hormonin laskun. On paljon paljon tarkempi tulos kun virtsasta otettu! Perhesuunnittelun sivuilla on muistaakseni taulukko hormonien määristä.

Mun km aikaan HCG-arvoja mittailtiin parin päivän välein ja ekojen 2 tuloksen mukaan tiedettiin jo km tapahtuneen..

Mutta:
TSEMPPIÄ! vuodothan on tosi yleisiä alkuraskaudessa, mulla on kokemusta sekä km että hyvin menneestä raskaudesta vuodoista huolimatta! tässä parhaillaan eteenpäin menevässä odotuksessa mulla oli tuhruvuotoa (samanlaista mitä oli km:ssa) rv 7 ja rv9. Nyt menossa rv28

Oliko teillä, joilla vuoto ei tarkoittanut km selkäkipeä? Mulla selkä ollut todella kipeänä. Vatsa ei niinkään. Olen todella huolissani. Veri on ihan kirkasta ja nyt kyllä vähenemään päin. Huomenna änkeän väkisin ultraan. Kiitos avusta!!

Ole huoleti, noin alkuvaiheessa et vielä mitenkään pysty tuntemaan kohtuasi koska se ei ole vielä käytännössä vielä kasvanutkaan. Kokemuksen mukaan alkuvaiheessa raskautta on vaikea päästä ultraan, koska vasta viikkojen 12 jälkeen otetaan ikäänkuin tosissaan. Näin ainakin meidän paikkakunnalla. Jos keskenmeno on tullakseen niin sille ei ole mitään tehtävissä, sillä perustelivat.

Sain keskenmenon tammikuussa ja minulla ei ollut ainakaan selkä kipuja. Verta tuli ja sain voimakkaita "supistuksia". Kannattaa mennä ultraan heti. Tiedän miten kauhea tunne, kun ei tiedä mitä tapahtuu. Suosittelen liioittelemaan oireita.. Voimia sinulle!:)

Minulla oli selkäkipuja ja viime viikolla selvisi niiden johtuvan tulehduksesta, näkyi virtsassa kasvua....eli sekään ei vielä viittaa keskenmenoon.

Minäkään en meinannut päästä julkiselle, mutta kun oikein valitin ja liioittelin niin niiden on pakko ottaa sinut tutkittavaksi.

Halaus ja tsemppiä!

Ekassa raskaudessa vuotoja oli todella runsaasti ilman kipuja ja jatkuivat viikolle 12. Tuolloin todettiin että sikiö voi hyvin ja siis on nyt 1,5 vuotias. Nyt menossa toinen raskaus ja vuotoja oli lähes päivittäin viikolle 12. Mulle tuon ekan yhteydessä tehtiin ultra sairaalassa kun vuotoa tuli reippaasti 20 minuutin ajan ( istuin siis vessassa tuon ajan). Sairaala totesi, että yleensä keskenmenoon liittyy niitä supistuksia ja voimakasta kipua.

Epätietoisuudessa kun vaan on niin huono olla, että kannattaa mennä tarkistuttamaan, mutta aina on mahdollista, että sun elimistö vaan toimii toisella tavalla kun noin yleensä.

Voimia ja tsemppiä!!

Yhteistyössä