Verenvuodosta huolimatta kaikki hyvin

c81
Kaipaisin rohkaisua. Onko ketään, jolla on verenvuodosta (ei siis tuhruilusta, vaan ihan kirkkaasta vuodosta) huolimatta sujunut raskaus loppuun asti?
To alkoi kesken päivän kirkas runsas vuoto, ja pääsin päivystykseen ultrattavaksi. Näkyi sikiö - ja ruskuaispussit, mutta ei vielä alkiota. Kiekon mukaan viikkoja oli silloin 6+4, mutta todennäköisesti raskaus ei ole niin pitkällä, vaan hedelmöittyminen on ollut ehkä jopa 1vkon myöhemmin kuin mitä kiekko 'sanoo'.
Nyt vuoto on enää niukkaa, mutta olen ollut täydessä levossa to:sta asti.
Joko heitän toivoni (vasta ensi pe aamun auusi ultra) vai voinko pitä toivoa yllä? Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ilman että on mennyt kesken?
 
Minulla on ollut kaikissa raskauksissa (rv. 5-12) ihan reilua vuotoa, tässä viimeisimmässä kaikista reippaimmin. Ultrauksien jälkeen todettiin toisen keskeytyneen ja istukan ( joka kohdunsuulla ) aiheuttaneen vuodon.
Joten aivan mahdollista on, että kaikki menee hyvin! :hug:
 
Vuotamaan aloin ihan kunnon verta olikohan viikolla 6. Verta tuli n. 3-4 päivää, lopuksi pelkkää tuhrua, mutta aluksi oli kyllä ihan kirkasta verta. Pääsin sitten ultraan, ja mulla oli myös sama juttu, että löytyi vain pussit, mutta alkiota ei vielä näkynyt. Siitä sitten parin viikon päästä pääsin uusinta ultraan, jolloin alkio vastasi viikkoja 7+5 ja sydän sykki. Eli mullakin oli n. viikon myöhemmin alkanut raskaus. Ja kaikki oli vuodosta huolimatta hyvin! Huomenna alkaa 18. viikko.

Tsemppiä sulle c81 :hug:
 
Esikosta oli vaikka mitä murhetta, ensin ei muka vastannut viikkoja, sitten ei löytynyt sykettä, sitten vuosi kirkasta verta rv6+ alkaen aina rv 10 asti. Välillä enemmän, välillä vähemmän...

Lopulta rv 9+0 ultrassa näkyi jo liikkeitäkin ja mitat oli yht'äkkiä juuri raskautta vastaavat (vaavi sai hoidoilla alkunsa, joten ovis tiedettiin tarkasti). Silloin ultrannut lääkäri sanoi, että alussa pienetkin asiat haittaavat näkyvyyttä (huono laite tai ultraaja, kaasukuplia suolessa, turvotusta jne jne)

Esikko syntyi terveenä rv 37+2 ja terveenä on toistaiseksi pysynyt
 
Sama juttu, eli vuotoa tuli muutamana päivänä, kahtena päivänä ihan kirkasta verta. Ekassa ultrassa ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi (en muista viikkoja ihan tarkkaan, oisko 5+jtn). Viikon päästä uusi ultra ja siellä jo näkyi alkio. Syytä vuodolle ei löytynyt.

Kyllä mun mielestä voi pitää toivoa yllä. Itse pelästyin todella paljon tuota vuotoa, mutta ne ovat yllättävän yleisiä. Tsemppiä sulle, ja jaksamista perjantaihin asti. Tulepa sitten kertomaan kuinka kävi! :heart:
 
c81
Kirjoitan vielä tännekin, jos joku myöhemmin etsii samanlaista tietoa, ja vaikak vähän lohduttaisi:

Tulin juuri ultrasta: Kaikki hyvin, sydän sykkii ja pikkuisella on pituutta 9mm :) Kyllä huojensi! Verenvuoto johtui nähtävästi istukan ja kohdun välisestä repeämästä, jonka syytä ei tiedä. Mutta jos ei uudestaan ala vuoto, voi huokaista helpotuksesta.
Nyt on hyvä olla...

C 81 + toukka 6+4 (viikkoja vähemmän kuin kiekon mukaan olisi. Kiekon mukaan tänään olisi 7+3. Siksi ei näkynyt viiem viikolla vielä mitään)
 

Yhteistyössä