Verensokeri jatkuvasti alle 4?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa!

Vieras
Pitäisiköhän tästä jo varata aikaa lääkärille?

Tuntuu, että koko ajan saa syödä, koska heikottaa, kädet tärisee, silmissä sumenee, huimaa ym. ja, kun katsot sokereita niin sillonhan ne on reilusti alle 4! :O
Nyt monesti ollut 2.7 ja se olo on ihan hirveä! :(

Menee jo hermot, kun muuten ei olisi nälkä ollenkaan ja tuntuu, että koko ajan saat olla syömässä, että tulee parempi olo!

mittarin sain, kun minulla on astma ja kortisonikuurin aikana piti aina tarkkailla sokereita, ettei nouse kovin korkeelle!
Nyt tosin en ole millään kortisonikuurilla...

Tätä on jatkunut aika kauan ja olen jo niin väsynyt tähän..
väsynyt nyt muutenkin, mutta kai nämä alhaiset sokeritkin tekee väsymystä??

Onko tämä normaalia siis?

Sitä minäkin ihmettelen, että miksi tippuu näinkin alas..
Alhaisin on 2.4

Korkeita arvoja en ole mitannut!
7-8 joskus.. ei nyt aikoihin ole noihin lukemiin päästy!

Alkuperäinen kirjoittaja käsky;25629241:
lääkäriin yhteys ja heti

Menen tänään hakemaan reseptejäni ja mietinkin, että josko saisin varattua ajan lääkärille samalla!
Olen tätä jo liian pitkään seurannut...

Jos antavat lääkärille ajan tämmöisestä?

valitettavati tuohon en osaa vastata..mutta

Merkittävä ajatustoiminnan heikkeneminen vaatii yleensä verensokerin laskun tasolle 3,0-2,0 mmol/l, jolloin kyky toimia tarkoituksenmukaisesti voi heikentyä.

Tajuttomuus vaatii yleensä alle 2,0 mmol/l olevan verensokeritason. Matala verensokeri voi aiheuttaa kouristuksia, mutta tällöin verensokeri on yleensä tasoa 2,0 mmol/l tai alle.

Liian matala verensokeri syntyy, kun sokeria poistuu verestä enemmän kuin sitä tulee vereen ruuasta tai maksan varastoista. Syynä on tarpeeseen nähden liiallinen insuliinin vaikutus, liian vähän ruokaa (hiilihydraattia) tai liikunnan lisääntyminen.

Terveellä henkilöllä insuliinin erittyminen ja vaikutus vähenevät heti, kun verensokeri alkaa laskea, ja haiman alfasolut alkavat erittää glukagonia

Heti yhteys lääkäriin. Minulla myös hypoglykemiaoireita, olivat hankalampia raskausaikana, mutta nyt hallittavissa välipaloilla.

Valitettavasti juuri kukaan ei "terveellä" ihmisellä pidä noita juuri minkäänlaisena ongelmana, "pidät vaan välipalaa mukana!"...:headwall:

Hyvä että sulla on mittaustuloksia tukena, nuo ovat jo hulestuttavan matalia.

Minäpäs mainitsen asiasta samalla, kun haen ne reseptit..
Toivotaan, että saan sitten sen lääkäri ajan!

Jos diabetes olisi niin silloinhan sokeriarvot olisivat korkeat.. ei matalat!

Siksi olen välttänyt lääkäriä, koska itsekkin ajattelen näin, että kun syön niin olo paranee, vaikka koko ajan saa olla syömässä, mutta nyt olen jo niin väsynyt tähän! :(

Ei tuo kyllä diabetekselta kuulosta. Siinä ei todellakaan laske sokerit ilman pistettyä insuliinia. Ihmisillä menee nämä helposti sekaisin. Tuo on kuin käänteinen diabetes. Iltalehden netti-tvssä oli pätkä kaksosista joilla oli sama ongelma ja se liittyi jotenkin maksaan.

Ei tuo kyllä diabetekselta kuulosta. Siinä ei todellakaan laske sokerit ilman pistettyä insuliinia. Ihmisillä menee nämä helposti sekaisin. Tuo on kuin käänteinen diabetes. Iltalehden netti-tvssä oli pätkä kaksosista joilla oli sama ongelma ja se liittyi jotenkin maksaan.

Kyllähän ihmisillä on todettu näitä hypoglykeemisiä oireyhtymiä, jotka ovat kuitenkin sen verran harvinaisia että harva lääkärikään niitä ottaa vakavissaan.

Sekoitetaan tietysti helposti diabetekseen, kun kysymys on kuitenkin samalla tavalla sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä ja insuliinista.

Monilla ykkötyypin diabeetikoilla "terveen" hypoglykemiat ovat enteilleet puhkeavaa D:tä.
Jokatapauksessa kyse on haiman ja ehkä maksankin toiminnan häiriötilasta, joka vaatii tutkimista.

Ei minustakaan mitenkään siihen liity, koska silloinhan olisi sokerit koholla, eikä näin matalalla!

Kysyn tätä tänään kun käyn terveyskeskuksessa!
Ei tämä nyt ihan normaaliakaan voi olla.. väsyttävää! :(

Mulla on tutkittu myös maksan arvoja, koska joudun syömään panacodia/tradolania päivittäin!
Isoilla annoksilla..

Siitä on kyllä aikaa, kun ne viimeksi otettiin!

Lääkäri viimeksi kysyin, kun tutkittiin mun ihon kutinaa, että onko sokeriarvoja tutkittu ja sanoin vaan silloin. että sokerit on vaan koko ajan matalalla.. se jäi sillon siihen!

Mulla on tutkittu myös maksan arvoja, koska joudun syömään panacodia/tradolania päivittäin!
Isoilla annoksilla..

Siitä on kyllä aikaa, kun ne viimeksi otettiin!

Lääkäri viimeksi kysyin, kun tutkittiin mun ihon kutinaa, että onko sokeriarvoja tutkittu ja sanoin vaan silloin. että sokerit on vaan koko ajan matalalla.. se jäi sillon siihen!

Kehon itse tuottama sokerihan vastoituu juuri maksaan, josta sit pitäisi vapautua tarpeen mukaan.

Nyt vaikuttaa siltä, että haimasi tuottaa reilusti insuliinia mutta sokerin tuottamisessa/vapautumisessa olisi ongelmaa.
Tämä palsta on kuitenkin väärä paikka arvailla ja sekoittaa sun päätä entisestään, kerro arvoistasi lääkärissä ja vaadi saada lähete kunnon tutkimuksiin ja sisätautispesialistille.

Kehon itse tuottama sokerihan vastoituu juuri maksaan, josta sit pitäisi vapautua tarpeen mukaan.

Nyt vaikuttaa siltä, että haimasi tuottaa reilusti insuliinia mutta sokerin tuottamisessa/vapautumisessa olisi ongelmaa.
Tämä palsta on kuitenkin väärä paikka arvailla ja sekoittaa sun päätä entisestään, kerro arvoistasi lääkärissä ja vaadi saada lähete kunnon tutkimuksiin ja sisätautispesialistille.

Kiitän! :)

Asiastahan täyden varmuusen saan lääkäriltä ja kohta lähden liikenteeseen ja hankin sen ajan lääkärille!

Toivotaan, että saan ajan ja lääkäri tutkii kunnolla..