verenpaineesta

• Viestiketjun aloittaja heinämamma
  • Ensimmäinen viesti
heinämamma
Minulla haivaittiin yllättäen jälkitarkastuksen yhteydessä korkea verenpaine 184/112 ja se on ollut toistuvissa mittauksissa lähes yhtä korkea. Sain Seloken-nimisen betasalpaajan, mutta se on aika tehoton. Aamuisin on korkeat lukemat, päivisin paineet laskee (alapaine ei kuitenkaan juuri alle 90), illalla taas kohonneet paineet.
Vauva on nyt reilu 4 kk: n ikäinen, ja imetys loppui n. kuukausi sitten, samoihin aikoihin kun aloitin verenpainelääkkeet :(

Tämä on sikäli epätavallista, kun raskausaikana minulla oli tavallista alhaisemmat lukemat, yläpäine 100-120 ja alapaine 60-70 -luokkaa...

Onko kokemuksia mistä voisi johtua tämä ja millaisilla lääkkeillä tätä pitäisi hoitaa? Menen uudelleen lääkäriin kyllä kun nuo lääkkeet ei auta. :/

Hanskin mamma harmaa
mulla on ollu kans sama et raskausaikana ihanteelliset arvot ja nyt sit korkeita arvoja, ei kyl ihan noin korkea yläpaine mut alapaine lähellä sataa. Lääkkeitä en ole syönyt. Mulla tuo korkea verenpaine on yhdistetty stressiin, tällä hetkellä en ole edes uskaltanut mitata. Eli aina kun mieltä painaa jokin tai hermoilen niin arvot on mitä sattuu. Kesällä suunnittelivat vuorokausiseurantaan laittamista mut sit totesvat et jännitin verenpaineen mittaamista.

Yhteistyössä