Verenpaineen nousu ja synnytyksen läheneminen...? :)

• Viestiketjun aloittaja Miten olikaan?
  • Ensimmäinen viesti
Miten olikaan?
Pitääkö kummatkin paineet ylä- ja alapaine nousta, että ennustaisi synnytystä viikon sisällä, vai riittääkö vain alapaineen nousu? :) Mulla nyt alapaine noussut melkein 15 pykälää, ja koholla on. Yläpaine taas laskee...

Ammattilainen
Eikai synnytystä voi verenpaineen noususta ennustaa ?? Ihan tavallista on toki että verenpaine nousee loppua kohti. Ja jos nousee tosi paljon niin kyse voi olla raskausmyrkytyksestä. Mut ei siitä kyl suoraan voi mitään ennustaa. :xmas:

Jos oot tehny jtn rasittavaa,jännität mittausta yms ni toi 15 pykälää on ihan pikkuheitto. Raskausmyrkytyksessä puhutaan merkittävästä paineiden noususta. Mun lepopaineet on 120/70 ja heti jos teen jotain ni 138/77 nousee..ja jos paljon stressaa ni paineet voi pompata yli 145/85.. mut jos itteensä huolettaa ni neuvolaan jossa pissakoe ja paineitten mittaus.Iisisti vaan.

ap
No joo... mutta kyllä mun terkkarikin tuntee tän "väitteen", että verenpaineen nousu voi loppuraskaudesta kertoa synnytyksestä viikon sisällä. Ei kai tämä nyt mikään uusi juttu ollut? :/ Haluan tietää voiko tuo alapaineen kohoaminen nyt jotain ennustaa?? :D
(Virtsa puhdas, eikä vielä mennä liian korkeilla rajoilla...)

vierasvieraampivierain
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo... mutta kyllä mun terkkarikin tuntee tän "väitteen", että verenpaineen nousu voi loppuraskaudesta kertoa synnytyksestä viikon sisällä. Ei kai tämä nyt mikään uusi juttu ollut? :/ Haluan tietää voiko tuo alapaineen kohoaminen nyt jotain ennustaa?? :D
(Virtsa puhdas, eikä vielä mennä liian korkeilla rajoilla...)
eli jos viikolla 39 paineet nousee, vois synnytys käynnistyä viikon sisällä :) ei hyvää päivää, mitä pidemmällä raskaus on, sen varmemmin se synnytys lähenee.... mä olen niin tylsä, että kolmen synnytyksen kokemuksella mikään muu kuin lapsivesien meno ja/tai pitkään jatkuneen, kivuliaat ja paikkoja avaavat supistukset ole ollut merkki synnytyksestä...

"Heidi"
Muutaman päivän ajan olen tuntenut verenpaineen nousun ja mitattaessa molemmat paineet olleet15-20 pykälää aiempaa korkeampia. Tää on mun neljäs raskaus ja kun ei ole aiemmin näin käynyt, niin aloin olla jo huolissani. Oireena vielä turvous jokapaikassa, pään jomotus ja kipuilu noin yleensä. Ei nää synnytykset käynnisty kaikilla saman kaavan mukaan, kun ei edes yhden ihmisen synnytykset välttämättä mee samallain kuin ennen. Mulla takana yks yliaikaiskäynnistys, yks käynnistyminen vesien menolla ja yks supparikäynnistyminen. En odota mitään noista nyt, joka kerta ollut erilainen.

"kolmen äiti"
Nää on taas näitä, miksi kysyä jos mikään muu vastaus ei kuitenkaan käy kuin se mitä itse hakee?

Ei ole noussut verenpaineet ennen yhtäkään synnytystä, eiköhän nää ole yksilöllisiä juttuja eikä yleistettävissä olevia? Samaa osastoa kuin se legendaarinen limatulppa..

Yhteistyössä