Verenpaine 110/70. Onko kuinka matala?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kävin mittauttamassa verenpaineen, koska varsinkin viime viikolla pyörrytti vähän väliä. Tälläkin viikolla on vielä jonkun verran pyörryttänyt.

Terkkari kysyi, että onko ollut päänsärkyä ja sitä on ollut nyt tällä viikolla monena päivänä.

Ekalla mittauksella verenpaine oli tosiaan tuon mikä otsikos on, tokalla kerralla 108/68. Pulssi on 48, aika matala kuulemma. Hemoglobiini oli jotaki vähän alle 140 ja verensokeri 4,9.

Menen huomenna aamulla uudestaan, koska terkkari sanoi että sitä verenpainetta vois seurata vähän. Sitten mennä lääkärille jos pyörrytys ei mene pois.

no miun mielestä (ja monen terveydenhuoltoalan ihmisen mielestä) siun verenpaine on normaali.

miun ukolla se on aina jottain 90/60 tms. ja kaverillaki on sama homma. ei ikinä heillä säre päätä eikä huimaa.

pulssi siulla on kyllä aika matala tosiaan...

Mulla on aina ja iän kaiken ollut matala verenpaine. Siinä 114/74 pyörii jatkuvasti mut mitään heikotuksia se mulle ei ole aiheuttanut.Mut joo...matala toi siihen "normaaliin" nähden on

suomalaisten keskimääräinen verenpaine on 135/85 mmHg.Verenpaineen ihannearvona pidetään nykyään alle 120/80 mmHg

Minun normaali verenpaine on 100/60. Eikä se ole minulle koskaan mitään oireita aiheuttanut. Nuo sinun paineet vaikuttaa hyvältä. Luulen, että hoitaja enemmän huolissaan siitä oireesta (pyörytys), kuin noista paineista.

Normaali juu mutta jos henkilöllä on yleensä korkeampi ja sitten syystä tai toisesta verenpaine laskee ja alkaa tulla oireita,niin ei se silloin enää ko.henkilölle ole niin normaalia.

Tuossapa muuten joku artikkeli aiheesta "voiko verenpaine olla liian matala"
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=5578929&id=6929707

Yhteistyössä