Verenluovutus. Oletko käynyt tai ajatellut meneväsi?

Meillä mies käynyt jo vaikka ja kuinka monta kertaa,mutta itse en ole vielä käynyt.
Nyt ajattelin mennä kun synnytyksestä kulunut jo niin pitkä aika ja pula verestä taitaapi olla aikas huutava.

Jos et ole edes ajatellut meneväsi niin miksi et?
Jos olet käynyt niin mikä sinut sai menemään ensimmäisen kerran?

Mun veriryhmää näyttää olevan koko pisaran verran,mutta haitaksi ei kaiketi kuitenkaan ole.

Viimeksi muokattu:
"vesimeloni"
Itse haluaisin ehdottomasti mennä, olen vierestä nähnyt, miten luovutetti veri pelasti yhden läheiseni hengen, kun toinen vuoti kuiviin... Mutta kun en voi. Olen kärsinyt vuosia anemiasta ja siksi verenluovutus ei ole mahdollista. Harmittaa. :(

"ella"
En tiedä, miksi menin ensimmäisen kerran... helppo tapa auttaa?
Olen käynyt muistaakseni 10 kertaa.
Muuten voisin käydä ihan säännöllisesti, mutta pitää miettiä ennen luovutusta paria asiaa (syöminen, lepo, treenit, sairaudet) että aina ei voi vaan mennä.

"vihreä"
En pysty siihen. En tosin tiedä saisinko edes luovuttaa, mutta suurin syy on, etten vain pysty siihen. Kaikki verikokeet on jo sellaisia koettelemuksia, etten peloltani tahdo niihinkään uskaltaa mennä :( Minulle se ei siis todellakaan ole helppo tapa auttaa. Mieheni luovuttaa ja muistuttelen häntä välillä milloin luovuttaminen on tässä kaupungissa mahdollista.

Laulava Lomittaja
Vaikka miten olenkin neulakammoinen..niin olen havitellut meneväni.Nyt on juttu vaan niin,että hb on 78,ja en saa...Kerran olen pyrkiny,mutta silloinkin hb heitti herjaa (oli 98) ja miut käännytettin.

Suunnitellut olen kyllä, mutta ainakin silloin vuosia sitten kun ensimmäisen kerran meinasin, oli niitä luovutuksen estäviä syitä useampiakin (en nyt muista niitä kaikkia)... ja sen jälkeen on ollut turha edes suunnitella kun aikalailla vuoden välein oon tatuoitavana käynyt... Sinänsä harmi kun veriryhmäni on toiseksi harvinaisin

"poikia3"
Menisin mieluusti, jos voisin. Mulla on harvinainen veriryhmä O rh-, ja tuota kun voidaan käyttää vielä yleisverenä, niin olisi tosi tarpeen. Mutta mun hb ei ole riittävä verenluovutukseen, toivottavasti pian on.

"vieras"
Kahdesti olen käynyt ja menen heti kun vaan taas saan. Hölmöä että synnytyksestä tai imetyksestä pitää olla vuosi kulunut, ennen kuin saa luovuttaa, vähän turhan pitkä aika ainakin mun mielestä :(

Mulla on yleensä hemoglobiini siinä alarajoilla ollut, mut olen syönyt rautatabletteja viikon-kaksi viikkoa ennen luovutusta, niin eivät lähetä takaisin ainakaan sen takia :)

Olen käynyt yli 10 kertaa ja tarkoitus taas mennä, kunhan vereni jälleen kelpaa. :D

Ensimmäisen kerran vaan sain ohikulkiessani ajatuksen mennä. Olin kyllä jo aiemmin suunnitellut meneväni mutta ei ollut tullut lähdettyä.

Yhteistyössä