Ventoline?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos ottaa liikaa saa yliannostúksen joka tekee olon huonovointiseksi ja sydän alkaa hakkaamaan tuhatta ja sataa. nimim. kokemusta on
Kiitti, tuota varon.

(mulla annostus kahdesti vuorokaudessa)
sitä kannattaa noudattaa. itsellä 250mg 1-2 hengenveto kolmesti päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Astmaan, yskään hengenahdistukseen.. Vuorokauden voi vedellä tunnin välein ja jos ei helpota ni lekuriin. Haittaa ei ole..
Riippuu muuten sitten ihmisestä ja että minkä vahvuisena sitä Ventolinea on määrätty :whistle: :whistle:

Joo, toki! Meillä on mulla ja pojalla tämä annostus että vuorokauden saa vetää tunnin välein ja jos ei helppaa ni lekuriin..Ja toski nopeempaa lääkäriin jos ihan tukkoseks menee..
 
Ventolinetar
Ruusa, ahdistaako sulla usein henkeä vai onko kyse vain infektiosta?

Ventoline on keuhkoputkia laajentava lääke, ei niitä hoitava. Eli astmalääke on hoitava kortisoni ja tuo Ventoline avaa putkia joko astmassa tai infektion aikana. Infektio siis voi ahtauttaa keuhkoputkia joko tulehduttamalla niitä (jolloin keuhkoputkien seinämät turpoavat) tai sitten kehittämällä kamalat määrät limaa. Monesti myös näitä molempia.

Jos infektio pitkittyy, määrätään monesti kunnon astmalääke(siis se kortisonisuihke) parantamaan keuhkoputket ja esim. itse joudun ottamaan tauteihini kortisonia 3-4 krt vuodessa, kun nuo infektiot tuppaavat aina pitkittymään.

Lääke alkaa vaikuttaa 2-4 päivässä. Ventoline puolestaan alkaa auttaa jo 20 minuutissa siihen tukkoisuuteen, mutta ei hoida keuhkoputkia, vaan ainostaan aukaisee noin 3-9 tunniksi tapauksesta riippuen.

Eli jos tarvit paljon Ventolinea, tarvit todennäköisesti kortisoniakin hoitamaan tulehduksen ja ahdistuksen pois.
 
meillä myös
me saatiin ensin pikkuiselle ventolino mikstuura,annostus oli 1ml 3kertaa päivässä. Ei auttanut,sitten oltiinkin sairaalassa muutama päivä ja ventolinoa maskin kautta. niin ja siis hengenahdistukseen.
 
mirkku
nla lääkäri määräsi mun 2v.pojalle ventolinea limaiseen yskään, joka ainoastaan ilmenee alku yöstä. Yskä jatkunut toukok. asti ja yskänlääkkeillä ei ole ollut apua. Nyt olen antanut reilun viikon ventolinea yöksi, vaan yskii edelleen. Eipä taida olla apua. Eikä pojallani ole ollut ahdistusta...
 
dfghfgh
nla lääkäri määräsi mun 2v.pojalle ventolinea limaiseen yskään, joka ainoastaan ilmenee alku yöstä. Yskä jatkunut toukok. asti ja yskänlääkkeillä ei ole ollut apua. Nyt olen antanut reilun viikon ventolinea yöksi, vaan yskii edelleen. Eipä taida olla apua. Eikä pojallani ole ollut ahdistusta...
Siitepölyallergiaa?
Allergialääkettä, Zyrtec tms.
 
"vierailija"
Kiva, kun täällä hehkutetaan, että tunnin välein voi ottaa, ennen kuinaloittaja on edes kertonut, onko kyseessä hengitettävä lääke, minkä vahvuinen vai peräti mikstuura.
Mikstuuraa ei kyllä naukkailla tunnin välein.

Ja sivuoireet riippuu ihan ihmisestä. Normaaliannostuksellakin voi tulla käsien vapinaa ja sydämen tykytystä j ajoku toinen ei saa isostakaan annostuksesta oireita.

Ventoline on vielä siitä jännä lääke, että lapset sietää sitä paremmin kuin aikuiset.
Eli aikuinen saa sivuoireita pienestäkin annoksesta ja lapset ei isommastakaan.
 
"Äitee"
Hyvät ihmiset, kysykää päivystävästä apteekista noita lääkkeiden käyttö- ja annostusohjeita. Ei tarvitse arvailla, eikä tule ikäviä yllätyksiä. Apteekin numero löytyy netistäkin, kun haette "päivystävä apteekki" -sanalla.
 
"hömppää"
Älkää käyttäkö kortisonia. Se voi aiheuttaa silmänpainetta. Pyytäkää jotakin muuta lääkettä.
Tämä nyt on ehkä tyhmintä mitä olen vähään aikaan kuullut. Astmaan käytettävät inhaloitavat kortisonit imeytyvät hyvin vähän elimistöön, joten on kyllä astmaan varsin turvallinen lääke, ja kuuluu aina astman peruslääkitykseen. Eikä kyllä esim flixotiden haittavaikutusluettelosta edes löydy kohonnutta silmänpainetta.
 
justjoo
Ja itse valitsisin kyllä paremman elämänlaadun/ylipäätään hengissä pysymisen, kuin että vältän jotain mahdollisesti tulevaa sivuvaikutusta.

Astmaa sairastavalle kun se kortisoni sattuu vaan olemaan tärkeä osa lääkitystä.
(Nykyisinkin astmaan kuolee ihmisiä, silmänpainetautiin taas ei..)
 

Yhteistyössä