venkoilija rinnalla 6kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venkoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

venkoilija

Vieras
onko kellään ollu samanlaista probleemaa imetyksen kanssa, mulla siis toinen lapsi kyseessä nyt puoli vuotias. Kiinteet on alotettu ja alko mennä suht hyvin alas jo paitsi nyt kipeenä palatiin hetkeksi taas pelkkään rintamaitoon (ei huolinut muuta). Mut ongelma on tällä nyt se että tossa jo nelikuisena alko venkoilemaan rinnalla, saattaa imeä niin että heruminen alkaa, sit kääntää pään pois, selkä kaarelle ja huutoa. Siinä sit maidot virtaa pitkin mäkeä... ajattelin että no, tämä on nyt tätä rintaraivaria (esikoisellakin oli lievempänä). Mut kesti piiitkään. Nyt on ehkä kuukausi menty helpommin, löydetty ehkä syömisrytmi kiinteidenki myötä. mut nyt taas kun oltiin kipeinä niin tää imettäminen on yhtä härdelliä, ei syö kuin ihan just tainnoksissa, pistää kaikin voimin rinnalle vastaan ja sit kun tehdään muuta niin kitisee ja kääntelee päätään mun rintaa kohti. Hampaita ei oo ainakaan mun ymmärtääkseni tulossa...tänään söi nyt yhdeksän jälkeen kun edellisen kerran oli syöny yöllä kolmelta. Voi olla tietty että ei oo tarpeeksi nälkä mut hermostuttaa toi kitiseminen sitten kun ei syö. No onneksi on tämän ikänen että noi kiinteet on kuvioissa mut onko joku jolla on ollu samanlainen ongelma. Onko homma menny rinnan hylkimiseen lopulta? Meillä ei myöskään huoli tuttipulloa, koitin sitäkin viimeksi tänään kun olin niin kypsä tohon venkoilemiseen. Pitääköhän alkaa ottaa nokkamukiharjotteluja tiiviimmin ja lopettaa imetyksestä ressaaminen ja lisätä kiinteitä. Ollaan kasvissoseista edetty hiljattain lihaan (ihan alussa) ja haaveis olis pian päästä aamu- ja iltapuuroihin sit ei olis niin paljon tarvetta tolle imetyksellekään.

Meillä hieman samantyylistä ongelmaa syömisen kanssa, tosin ei ole niinkään rintaraivari vaan toohottaa kaikkea muuta. Esim. mieluiten imetään selällään ja toinen jalka kattoa kohti... Tai jos onnistun pitämään lapsukaisen kyljellään potkii koko ajan äitiä ja kädet käy. Sylissä imettäminen ei onnistu, silloin ottaa raipit.
Olen tullut siihen tulokseen että tyttö on niin utelias, että kääntää päätä vähän väliä ja ilmeisesti syöminen on hauskempaa kun häärää kaikkea muuta. Meillä ei tuttipullo ole kelvannut ja nokkistreenejä aloiteltu. Hyvin kuitenkin tissishowsta huolimatta kasvanut, puolivuotisneuvolassa melkeen yhdeksän kiloa. Ja tämä show alkoi neitokaisen ollessa noin neljä kk. Ja eipä ole tissiä vielä hylännyt. Välillä kyllä meinasin jo luovuttaa, kun tuntui että ei koskaan kelpaa syödä, mutta kyllä sen kaiken touhuamisen keskellä aina välillä sitten syökin.

Meilläkin on syöminen kovin ongelmallista nykyisin 6,5kk ikäisen kanssa. Nykyään hän suostuu syömään ainoastaan makuulta imetettynä, mikä vaikeuttaa huomattavasti esim. julkisilla paikoilla liikkumista.. Lisäksi hän pyörii suuntaan jos toiseenkin syödessään ja on alkanut puremaan. :( Aina hehkutetaan imetyksen helppoutta ja kätevyyttä... No jaa. Itsellä on tässä viime aikoina useammin kuin kerran käynyt mielessä, että lopetan imetyksen. Helpompaa se olisi reissussa kaivaa pullo esiin kuin yrittää imettää. Vauva ei kuitenkaan huoli pulloa, nokka/taikamukista ei vielä kovin hyvin osaa juoda, ja onhan se imetys tietysti muutakin kuin ruokaa..

onpas mukava kuulla että muutkin tekee samaa, oon ollut jo ihan ihmeissäni kun esikoinen oli tässäkin tapauksessa niin "kiltti" että söi melkein aina kun tarjos ja missä vain vaan eipäs tämä. Esikoisen sai hulinaöinäkin nukkumaan samantien uudelleen kun antoi rintaa mut tämäpä ei syö ellei ole oikeasti nälkä, viimeyönäkin meni sit leikkimiseksi pari tuntia. hoooh. Ehkä tämä helpottaa..neuvolassakaan ei osattu neuvoa, terveydenhoitaja ei ollut kuullutkaan mistään "rintaraivareistakaan" ja ihmetteli että KUINKA SE EI SYÖ... no joo.

Yhteistyössä