Venäjänvinttikoirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borzoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

borzoi

Vieras
Kokemusta rodusta kaipaisin jos joku asiasta tietävä voisi vastailla :)

1. Sopiiko kerrostalo-kaksioon/hissi on?
2. Lapsiperheeseen?
3. Karvanlähtö?
4. Luonne
5. Eroahdistusta/kova tuhoamaan paikkoja yksin ollessa?
6. Liikunnaksi riittääkö lenkitys 2-3h päivässä ja vapaana aidatulla alueella?

Kasvattajalta kyselin eikä nähnyt estettä venakon ottamiselle, tosin sanoi että koirakohtaista tykkääkö lapsista vai ei. Kuten tietysti nuo muutkin kyselemäni asiat mutta kokemuksia olisi kiva kuulla

Hhmmm..Tutulla on borzoi uros, n1½v
1.Asuu kerrostalossa(reilu 60m2 kolmio), kulkee hissillä ja rappusia
2.Hällä myös kaksi poikaa, tulevat hyvin juttuun
3.Karvaa kyllä lähtee :D
4.Tuo ainakin on kiltti, rauhallinen, utelias
5.Ei ole tuhonnut sohvan jalkaa kummempaa(vähän maistellu pienenä) osaa olla yksin. Ei hätky kovia ääniä eikä esim.uuden vuoden raketteja.
6.Liikuntana se käy reippailla lenkeillä ja vinttikoirakerhon juoksutreeneissä :) koirapuistossa kirmaa päivittäin. Tuo 2-3h päivässä se kyllä liikkuu. Pärjää myös vähemmällä.

Meillä afgaanin vinttikoira, joka vaatimuksiltaan suunnilleen samaa tasoa kuin venäjänvinttikoirat. Kerrostalossa asutaan, eikä yhtään enempää tai vähempää liiku täällä kuin omakotitalossakaan ollessaan. Vinttikoirat mielestäni sopivat yleensäkin ihan hyvin lapsiperheisiin, varsinkin jos pentuna tulevat. Peruskoulutusta toki vaatii siinä missä muukin koira. Lenkitys kuulostaa ihan ok:lta, vinttikoiraa pitää mielestäni ulkoiluttaa myös vapaana tai isolla aidatulla alueella että se saa tosissaan juosta.

Siskollani on viisi venäjänvinttikoiraa ja asuvat omakotitalossa jossa iso aitaus ulkona + lämmin todella iso koppi jossa ovat välillä, joten noihin sun kysymyksiin en osaa vastailla. Hän harrastaa kilpajuoksua niitten kanssa, joten liikuntaa tarvitsevat tosi paljon niin eivät tuhoa paikkojakaan pitkästyessään.
Ja nämäkin tapaukset ovat kovia karkaamaan se taitaa olla vinttareiden perusominaisuuksia.

mulla on venäjänvinttikoira ja 4 lasta, 4 vuotta koiran elämästä asuttiin rivitalossa! Borssoi on tosi vaatimaton otus, se kun ei näe aihetta kiehnata ja pyöriä jaloissa, minun koira nukkuu kaiket päivää omissa oloissaan pyytää pihalle ja iltaisin alkaa lenkkiaikaan oikoa jäseniään! luonteeseen sanon että katso mistä koiran otat, omani on omille lapsille kiltti, mutta vieraita lapsia pelkää yleensäkkin luonne varautunut, tämä sessu on venäjänlinjainen ja sieltä saattaa tulla huonoa luonnetta eli ota suomalaiselta kasvattajalta!!! karvaa lähtee kerran vuodessa paljon, keväällä ja minulla on narttu, siskolla uros ja karvaa lähtee ympäri vuoden. Minun koira jää yksin makoilemaan eikä ole edes pentuna järsinyt mitään, mutta olen kuullut myös seinien läpi menneistä pennuista, se nyt tuskin rodusta on kiinni pentu on pentu!

Ei koiralle ole mitään merkitysta sillä asuuko kerrostalossa tai omakotitalossa ellei kyseessä ole todella vahtiviettinen koira. Liikunnan suhteen asumisella ei ole merkitysta.

Venäjänvinttikoira tarvitsee liikuntaa. Lenkit tietysti, mutta vähintään kaksi kertaa viikossa pitäisi oikeasti päästä juoksemaan pariksi tunniksi vapaana ja veteleen kunnon spurtit vinttikoiran tyyliin.

Ei koiralle ole mitään merkitysta sillä asuuko kerrostalossa tai omakotitalossa ellei kyseessä ole todella vahtiviettinen koira. Liikunnan suhteen asumisella ei ole merkitysta.

Venäjänvinttikoira tarvitsee liikuntaa. Lenkit tietysti, mutta vähintään kaksi kertaa viikossa pitäisi oikeasti päästä juoksemaan pariksi tunniksi vapaana ja veteleen kunnon spurtit vinttikoiran tyyliin.

taitaa kuitenkin olla jotain merkitystä,silla on niitö koiria jotka haukkuvat PALJON! Mutta jokainenhan on yksilö.

Uusimmat

Yhteistyössä