Jo iso kirjakin sanoo, että miehen tulee antaa naiselle tälle kuuluva, ja samoin naisen miehelle. Se on kultainen käyttäytymissääntö seksissä kaikille aviopareille - niillekin jotka eivät usko Raamattuun.
Asetelman tulee siis olla aina ANTAVA. Rakastavassa suhteessa molemmat haluavat antaa toiselle sekä henkistä että fyysistä rakkautta, epäitsekkäistä syistä. Jos antaminen ei ole epäitsekästä, siitä tulee velvollisuus. Jos toisen haluaminen perustuu lähinnä oman tyydytyksen saamiseen, antaminen ei ole aitoa - seksissä tulee haluta antaa toiselle.
Tämän periaatteen vastaisesti nykyään on vallalla hyvin itsekäs seksuaalikokemuksien etsiminen. Seksi on ensisijaisesti saamista. Jos ei saa tarpeeksi hyvää tai tarpeeksi usein, parisuhde joutaa roskiin.
Jos ajattelee sukupuolielämää ensisijaisesti antamisena, ei ole mitään ongelmia sen suhteen että puolisoilla on erilaiset seksitarpeet. Mies voi antaa naiselleen seksuaalista tyydytystä vaikke itse haluaisi yhtä usein yhdyntää - joko suulla, käsin, klitoriskiihottimin tai siten että nainen tyydyttää itse itsensä häntä vasten. Sekin on antamista, sallia toisen tyydyttää itsensä itseensä vaikkei itse halua seksiä. Nainen voi antaa miehelleen samoin suu- tai käsiseksiä, tai antaa miehen tyydyttää itsensä hänen kehoaan vasten.
Epäitsekästä antamista on myös huolehtia naisen orgamista - sitähän iso kirjakin tarkoittaa naisen kohdalla. Jos nainen ei laukea yhdynässä tai ei ehdi kun mies laukeaa liian nopeasti, miehen tulee antaa naisen tulla orgasmiin muulla tavoin epäitsekkäistä syistä. Nainen kyllä osaa kertoa miten kiihottuu, jos mies vain sallii sen ja antaa tarpeeksi tilaa. Tapa on vapaa ja keinoja on etsittävä, kunhan mies antaa naisenkin laueta eikä pidä naisen hitaampaa kypsymistä seksuaaliseen nautintoon vaivana tai rasittavana asiana - eikä KOSKAAN heti käännä kylkeään kun oma tyydytys on saatu.
Oleellista on, että kun kumpikaan ei vaadi, seksistä ei tule valtakysymystä. Mies tajuaa, että ei varmasti ole sopivaa olettaa että nainen antaa hänelle seksuaalista nautintoa joka päivä, jos nainen ei tahdo itse seksiä. Nainen käsittää, että jos mies on fyysisesti hyvin väsynyt raskaasta työstä, olisi kohtuutonta pyytää häntä keskittymään joka toinenkaan päivä antamaan hänelle seksuaalista nautintoa. Epäitsekkyys näkyy siis myös itsehillintänä. Epäitsekkyys näkyy parisuhteessa kaikkialla, kunnioittavana puheena, taakkojen ja töiden jakamisena, seksuaalisena arvostuksena.
Sitäpaitsi - epäitsekkäälle puolisolle on ihana antaa. Paljon useamminkin kuin itse haluaisi.