velkajärjestelyssä olijat/siitä tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorena möhlinyt velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorena möhlinyt velallinen

Vieras
Jos on vasta hyväksytty velkajärjestelyyn ja sen on määrä alkaa 1.1.2010, niin saako pitää tämän vuoden veronpalautukset? En myöskään tajunnut tota, kun jos siinä paperissa sanotaan että 2009 kk tulot on 600e ja vuodessa jos tulot ylittää ton 600e+900e niin siitä ylimenevästä osasta maksetaan puolet velkojille. Niiiiin, pitääkö nyt sitten tältä vuodelta jo laskea kk tulot ja maksaa ylimenevät, mukaan lukien se mukava veronpalautus summa mikä oisi tulossa, velkojille?

Jos nyt kukaan tästä mitään ymmärtää niin kertokaapas viisaammat? Kai se oisi otettava asianajajaan yhteyttä kun ei näistä kirjotuksista oikeen ota ymmärtääkseen :)

Mut jos velkajärjestely alkaa vasta 1.1.2010, niin en usko, että tämän vuoden tulot kuuluu vielä sen piirin, mut tiedä sitten. Paras vain kuules soitella sille asianajajalle :) Meillä alkaa velkajärjestelyssä loppu häämöttää, helmikuussa maksetaan viimeinen erä. Jihuuu!! :D Reilu 5v on mennä hurahtanut yllättävän nopeasti =)

Mä oon velkajärjestelyn kautta myös hoitanut asiani kuntoon. Puhutko TakuuSäätiöstä?
Ja oletko ollut kuntasi velkaneuvojalla? Sieltähän saa vastaukset kaikkiin kysymyksiin.

Ja siis oletko työssäkävijä?Miten olet noilla tuloilla päässyt läpi? Vai onko ne jotenkin "höllänneet" sääntöjä? Mukavahan se on että saa asiansa hoitoon kun muuta kautta se ei oikein onnistu.

Kyllä se vaan oli ihana tunne kun pankissa istui ja moni suurikorkoinen lasku vaihtui yhteen pienikorkoiseen lainaan. Nyt laina maksettu ja kohta merkinnätkin rekisteristä pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja yksi velallinen:
Mä oon velkajärjestelyn kautta myös hoitanut asiani kuntoon. Puhutko TakuuSäätiöstä?
Ja oletko ollut kuntasi velkaneuvojalla? Sieltähän saa vastaukset kaikkiin kysymyksiin.

Ja siis oletko työssäkävijä?Miten olet noilla tuloilla päässyt läpi? Vai onko ne jotenkin "höllänneet" sääntöjä? Mukavahan se on että saa asiansa hoitoon kun muuta kautta se ei oikein onnistu.

Kyllä se vaan oli ihana tunne kun pankissa istui ja moni suurikorkoinen lasku vaihtui yhteen pienikorkoiseen lainaan. Nyt laina maksettu ja kohta merkinnätkin rekisteristä pois :)

Sama sävel täällä, Takuusäätiö auttoi ja nyt on velat maksettu pois jo...vajaa kolme vuotta sitten. Ja toiste en sössi!

En ole tällä hetkellä töissä käyvä, tosin melko varma työpaikka alkamassa tammikuussa. Kaipa tää mun tilanne näyttää niin toivottamalle, että tuomari päästi nollatuloilla läpi :) Olen tosi kiitollinen mahdollisuudesta, koska muuten ei tästä suosta olisi noustukkaan, velkaa on niin paljon.

Tosi vaikeaksi on tehty nuo sanakäänteet noissa papereissa, voisivat vaan ilmoittaa, että tämän summan yli menevät rahat maksat pois jne. Tilannetta ei helpota jatkuvasti muuttuvat tulot ja menot, kun tosiaan olen yrittänyt töitä saada ja asuntokin on ehtinyt vaihtua tässä järjestelyä hakiessa jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
En ole tällä hetkellä töissä käyvä, tosin melko varma työpaikka alkamassa tammikuussa. Kaipa tää mun tilanne näyttää niin toivottamalle, että tuomari päästi nollatuloilla läpi :) Olen tosi kiitollinen mahdollisuudesta, koska muuten ei tästä suosta olisi noustukkaan, velkaa on niin paljon.

Tosi vaikeaksi on tehty nuo sanakäänteet noissa papereissa, voisivat vaan ilmoittaa, että tämän summan yli menevät rahat maksat pois jne. Tilannetta ei helpota jatkuvasti muuttuvat tulot ja menot, kun tosiaan olen yrittänyt töitä saada ja asuntokin on ehtinyt vaihtua tässä järjestelyä hakiessa jne..

Mut eikö tilanne vuosittain tarkasteta ja lasketaan että onko jäänyt maksuvaraa? Näin ainakin meillä on joka vuosi tehty, joka kerran on jäänyt vajaa 100e lisämaksettavaa. Niin ja me ollaan käyty kunnallisella velkaneuvojalla.

H, eli et ole laittanut sivuun rahaa erikseen? Pelottaa, että jos tulot nyt kasvaa ja ei laita mitään sivuun niin tulee kauhea lasku ja sitten ei olekkaan rahaa maksaa sitä. En halua tätä tilaisuutta mokata. Täytyy tosiaan ottaa siihen velkaneuvojaan yhteyttä ja kysellä, jos hän osaisi selittää asiat maalaisjärjelle sopivaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
H, eli et ole laittanut sivuun rahaa erikseen? Pelottaa, että jos tulot nyt kasvaa ja ei laita mitään sivuun niin tulee kauhea lasku ja sitten ei olekkaan rahaa maksaa sitä. En halua tätä tilaisuutta mokata. Täytyy tosiaan ottaa siihen velkaneuvojaan yhteyttä ja kysellä, jos hän osaisi selittää asiat maalaisjärjelle sopivaksi :)

No me on vähän säästetty rahaa, pienistä rahoista on vaikee säästää, mut pakkohan ne jollain tavalla on maksaa. Miehellä on tulot nousseet velkajärjestelyn aikana, saanut siis normaaleja palkankorotuksia. Ja paras kuule soitella sille velkaneuvojalle, saat parhaat neuvot sieltä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miten :
tuo takuusäätiö-homma toimii, kuka voi saada, mistä haetaan ym. mistä aloitan?

Otat yhteyttä oman kuntasi velkaneuvojaan. Siellä pääset eteenpäin. Aikamoinen paperisota on edessä, ja vakituinen työ pitää olla. Ja kuuden kuukauden aikana ennen hakemusta täytyy osoittaa että pystyy maksamaan lainanlyhennykset, eli käytännössä mulla meni sen 6kk ulosottoon yksi kolmasosa palkasta ja sen hyväksyvät. Aika pitkälle venyy sitten varsinaisen lainan saanti, käsittelyajat ovat pitkät. Mutta kyllä se kannattaa ennemmin kuin rypeä yhä syvenevässä velkakuopassa jatkuvasti. Minulla oli noin 8000? velkaa (ulosoton korkeakorkoisia olisin maksellut eläkeikään asti) ja maksoin ne pois kahdessa vuodessa.

Yhteistyössä