Veljeni on ihme tyyppi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Isosisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Isosisko"

Vieras
Kehitysvammainen veljeni meni jokin aika sitten avotöihin, joka on jotain sellaista kehitysvammaisen ihmisen "oikealla" työpaikalla tekemää työtä. Veljeni on yhä virallisesti kirjoilla kehitysvammaisten päivätoimintapaikassa. Siellä hän tekee alihankintatöitä ja saa siitä vähän rahaa, mutta parina päivänä viikossa hän on muutaman tunnin töissä toimintakeskuksen ulkopuolisessa paikassa.

Täytyy sanoa, että veljeni on aika ihmeellinen tyyppi, kun hän vain jaksaa ylpeillä siitä, että hän otti ihan itse esille halunsa päästä avotöihin ja sai avotyöpaikan. Sitten veljeni aina kehuu kuinka kivaa on mennä sinne avotyöpaikkaan ja että hän saa siitä vähän rahaakin, jonkinlaista työosuus rahaa muutaman euron päivässä.

Minä en millään opi ymmärtämään veljeäni enkä sitä, että miten hänestä on kivaa mennä "töihin", tehdä "töitä melkein kuin oikea työntekijä työpaikalla" ja saada "melkein oikeaa palkkaa". Siis hullua kuinka joku jaksaa iloita siitä, että tienaa omalla "työllään" "palkkaa" muutaman euron viikossa :-D

Ymmarran taudin luonteen.
Meitahan on ihan joka lahtoon.
Jotkut tykkaavat tehda tyota ja saada siita rahaa ja nautinnon.
Itse kans kuulun noihin , jotka nakevat , etta se on yhteiskunnan velvollisuus elattaa mut.

jos siis todella olet sitä mieltä, että veljesi on ihme tyyppi vain siksi, että hän haluaa tehdä töitä, halusi töihin johonkin tiettyyn paikkaan ja on ylpeä kun pääsi sinne töihin.

Siis tuohan on kehitysvammaiselle aivan huippujuttu! Ja ainahan sitä, mihin ei pääse / pysty, niin sitä ihminen haluaa. Moni vammainen on varmasti veljellesi kateellinen. Itse olisin tosi onnellinen veljeni puolesta, jos olisin sinun tilallasi. Mutta tämähäm olikin provo...

Yhteistyössä