veljelle nimi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janna

Vieras
isot veljet Joona ja Eemi, pikkuveikalle ei enää mitään nimiehdotuksia keksitä. Nimi ei saa olla vanhanaikainen, ei S-päättyinen eikä mikään yliharvinainen. ehdotuksia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Anton
Sebastian

Anteeksi nyt, kun tässä ääneen ihmettelen asiaa, mutta ihan tosissasiko ehdotat näitä Eemin ja Joonan veljelle? Puuttuuko hieman tilannetajua? (Ja voi olla, että juuri Sebastian tulee valituksi, mutta itseen vaan käsitä...)

Sulta taitaa itseltä puuttua hieman mielikuvitusta? En mä tiennyt että siinä on joku sääntö, minkä perusteella ei saa ehdottaa mitään erilaisempaa. Kaikki kun ei anna lapsilleen nimiä tyyliin "Jenna ja Janne tai Aatu ja Eetu"
Mutta ihmettele ihan rauhassa... sulla varmaan on aikaa kun "Ida ja Ada" on jo nukkumassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Anton
Sebastian

Anteeksi nyt, kun tässä ääneen ihmettelen asiaa, mutta ihan tosissasiko ehdotat näitä Eemin ja Joonan veljelle? Puuttuuko hieman tilannetajua? (Ja voi olla, että juuri Sebastian tulee valituksi, mutta itseen vaan käsitä...)

Sulta taitaa itseltä puuttua hieman mielikuvitusta? En mä tiennyt että siinä on joku sääntö, minkä perusteella ei saa ehdottaa mitään erilaisempaa. Kaikki kun ei anna lapsilleen nimiä tyyliin "Jenna ja Janne tai Aatu ja Eetu"
Mutta ihmettele ihan rauhassa... sulla varmaan on aikaa kun "Ida ja Ada" on jo nukkumassa

:laugh: :laugh: :laugh:

Itselläsi se tässä mielikuvitusta (tai jotain) puuttuu, kun et yhtään tajua, mitä tarkoitan. Missään nimessä en ole tarkoittanut Jenna ja Janne -tyyppistä ratkaisua, vaan sitä, että yleensä lasten nimissä on joku yhteinen tekijä, tyyli, henki, tunnelma. Itse en ole koskaan ainakaan nähnyt lasten nimiä tyyliin Vilho ja Janica samassa perheessä (paitsi uusperheissä näin voi ollakin, mutta ei puututa nyt siihen).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Itse en ole koskaan ainakaan nähnyt lasten nimiä tyyliin Vilho ja Janica samassa perheessä (paitsi uusperheissä näin voi ollakin, mutta ei puututa nyt siihen).

Minä olen :laugh:
Toivo, Aino, Vilho, Eino ja Jasminella :whistle:
 
Joona, Eemi ja Veikka

Noista nimien yhteen sopivuudesta tuli mieleen omien tyttärieni nimet. Meille syntyi neljäs tytär. Ennestään oli Jenna, Janette ja Jasmina. Anoppi ehdotti neljännen nimeksi Marttaa! Minusta se olisi ollut kuin musta lammas joukossa. No, nimeksi tuli Janniina. Anoppi ei tykännyt...
 

Yhteistyössä