velat, miten ne saa perittyä mukamas kaverilta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
elikkäs.. tilanne on semmoinen, että olen vuoden kuluessa myynyt kaverille yhtä sun toista.. edellis vuosina on maksanut yleensä sovitusta tai sitten hiukka myöhässä, mutta isomman summan kerralla..

no, nyt aloin laskeskelee, on tonnin verran velkaa.. sai mm uudehkot yhdistelmät, vauvan tavaraa ja sisustusjuttuja, huonekaluja..

no, nyt laitoin kaverille, että oikeasti vois alkaa makseskelee, kun ei meilläkään raha puussa kasva ja mielestäni olen katsonut jo tarpeeksi kauan vetkuttelua.. tekee kuitenkin kauppaa muuallakin..(olen tehnyt salapoliisitöitä :D )

no, laitto et heille tuli niin ja niin paljon laskuja että minun pitäis ymmärtää heidän tillannetta.. huah.. sillä on ollu vuos aikaa maksaa nuo tavarat.. rattaat kun laitoin menee, sovittiin että maksaa muutaman päivän päästä, sit lupas maksaa lapsilisistä ja sit tulikin että ens kuun alussa..

huah.. mun ymmärrys alkaa olla koetuksella.. sinisilmäsyyttäni uskoin, että maksais, kun on aina ennenkin maksanut..

mutta, käykö tässä nyt näin että jään ilman rahojani :(

en ole myynytkään enää tavaraa hänelle aikoihin, en edes muistakaan milloin, just sen takia, kun tuon maksun saanti on niin vaikeaa..

ja hän suuttuo minulle kun laitoin että toivon, että se velan lyhennys nyt oikesasti alkaisi onnistumaan. kun oltiin sovittu että 100€ kuussa maksaa ja aina on tullut jtn ihme estoja..

huh, eniten nauratti, että heillä oli 4 kk putkeen autossa olevinaan sama vika, tai siis samaa laittoa.. huah.. se nainen pitää miuta oikeasti ihan vähä-älyisenä..

en mie oikein niitä tavaroita pysty hakemaan, kun se on osan menny ja myyny eteenpäin ja välimatkaakin on..

Älä anna kenellekään mitään lainaan tai jos myyt, niin ensin rahat ja sitten vasta tavara! Mä olen tullut siihen tulokseen,että yli 90% ihmisistä ei maksa ajallaan tai ei maksa ollenkaan. Mä olen lopettanut kaiken lainaamisen jo vuosia sitten eli en anna mitään kenellekään. Mies on lainaillut kavereilleen ja tälläkin hetkellä on yli tonni saatavia :(

Osa noista miehen lainaamista on jo vuosia vanhoja. Ei niitä saada ikinä takaisin :(. Nyt on mieskin sitten viimein uskonut, että ihmiset on varkaita. :(.

Velkaa on sen verran paljon että tuskin tulet koskaan niitä saamaan. Sehän vielä välttelee oikein työkseen maksua. Ja kun mitään ei ole paperilla niin poliisillekaan on turha mennä.. Toisaalta, voisit koittaa säikäyttää kun ottaisit perinnän, poliisit, rikosilmoituksen yms. puheeksi.

Sano sille että haet ne tavarat pois jos ei viikon päästä tule edes jotain rahaa sulle päin. Uhkaat vaikka tulla poliisin kanssa, vaikkei sulla ole kaupoista mitään paperilla, niin sulla varmaan on kuitteja tms. omistamistasi tavaroista, sanot sitten vaikka poliisille että hän on ne tavarat varastanut.

[QUOTE="aloittaja";25373021]on miulla mailit tallella, joissa myöntää paljonko on velkaa ja lupaa maksaa..[/QUOTE]

Että oikeuteen sitten vaan, niin saat ulosottoon.

[QUOTE="vieras";25373067]Että oikeuteen sitten vaan, niin saat ulosottoon.[/QUOTE]

Näin se sitten menee. Tosin kerro nyt kaverille ensin että näin aiot tehdä. Jos vaikka tulisi järkiinsä ja maksaisi ettei vaikeamman kautta tarvitsisi mennä.

meillä meni samanmoisessa tilanteess miehen pari isompaa työkaveria perimään saatavat ja yllättäen ei ollu mitään ongelmia maksun suhteen... välillä rajummatkin pelottelut sallitaan

pakko ottaa järeät aseet käyttöön, nimittäin tää tilanne on tosiaan jyllännyt paikallaan jo liian kauan.. ja tosiaankin nuita tekosyitä on ollut niin paljon..

itsekin ostelen niin, että ostokset kuitenkin pystyy maksamaan.. ja sovin tarvittaessa maksuaikaa.. mutta tämä kyseinen nainen ei edes ilmoita jos ei pystykään maksaa, vaan luulee että annan rajattomasti maksuaikaa..

Hyvä, että sulla on mailit tallessa. Nyt alat uhkailemaan poliisilla, jos ei toimi, niin sitten yhteys poliisiin oikeesti.

Kuulostaa naurettavalta, mutta eräs siskoni "ystävä" oli hänelle velkaa vaivaiset 50 euroa. Aina vaan lupailtiin maksaa, koskaan ei maksua kuulunut. Koska siskollani on ollut jo pitkään tiukkaa, tuo oli iso raha hänelle ja hän alkoi myös uhkailla poliisilla. Nainen sai kuitenkin asiaa vetkutettua, kunnes siskoni otti nettikaavakkeella yhteyden poliisiin. Poliisi sanoi että asiaa aletaan tutkimaan lievänä petoksena. Eipä sitten tarvinut ottaa kuin poliisilla yhteys tuohon naiseen, niin jo alkoi raha tulemaan tilille. Eli tee sinä samoin. Uhkaat ensin että otat yhteyden poliisin ja kerrot, etä kai hän sitten tajuaa että joutuu sakkojen kans maksamaan takaisin. Kerrot että sulla on mailit dokumenttina. Jos ei toimi, niin poliisiin vaan yhteys.

Velkaa on sen verran paljon että tuskin tulet koskaan niitä saamaan. Sehän vielä välttelee oikein työkseen maksua. Ja kun mitään ei ole paperilla niin poliisillekaan on turha mennä.. Toisaalta, voisit koittaa säikäyttää kun ottaisit perinnän, poliisit, rikosilmoituksen yms. puheeksi.

Vois sanoo, et otat asian jossakin puheeksi, sossussa tai joku kuluttajaneuvoja...meette vaik yhessä sossuun, kun molemmat tarvii rahaa ja nyt toinen on viel velkaakin. Ehdota!

Väkivallalla on tähän asti saanu aina omansa pois..Ja pitääkö sitä saatanan murretta jo kirjottaakki ? Miu siu miu ja mau..määä ooon turkkusest..

Ilmoitat, että sulla on kaikki meilit tallella joissa myöntää asin. Tosin, niistä pitäisi ilmetä myös mistä tavarasta on kulloinkin kyse ja kauppahinta. Meili ei ole virallinen asiakirja, virallisessa asiakirjassa pitäisi olla allekirjoitukset ja päivämäärä, kun tavara on ostettu.
Epäilen kyllä että poliisi alkaisi tekemään mitään jonkun sähköpostien tai tekstarien perusteella, mikäli kyseessä ei ole isompi rikos.
Sitä toi kaverisi ei varmaan tiedä. Sanot, että jos rahoja ei kuulu menet poliisin puheille ja nostat syytteen petoksesta.

Yhteistyössä