Veisittekö lapset hoitoon jos toisella vanhemmalla on oksennustauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aappee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aappee

Vieras
Meillä ei ole ennen ollut tällaista tilannetta. Joten sori jos tyhmiä kyselen :ashamed:

Mulla siis alkoi tänään pahoinvoinnilla ja oksensin pari kertaa, nyt olo hyvä. En ole varma onko iskenyt joku kulkutauti vai reagoinko johonkin ruokaan. Epäilen nimittäin jogurttia, jonka söin eilen illalla... Mies vei lapset tänään aamulla päiväkotiin kun mulla oli vasta vähän pahoinvointia. Mietin mitä tehdään huomisen kanssa. Minä olen varmuuden vuoksi pois töistä ja jos on hyvä olo niin lapset ovat kotona. Jos kuitenkin tauti jatkuu niin mietin miten lasten kanssa... Kaksi villiä lasta, jotka kyllä hajottavat talon kokonaan jos en pysty heitä koko ajan vahtimaan ja komentamaan :( Onko teillä lapset olleet pois pk:sta tällaisessa tilanteessa?

Pois ovat meidän huushollissa lapset tuollaisessa tilanteessa... Ja teidän lapsetko ei sitten osaa tehdä mitään rauhallista, jos kerran koko talon saavat rikki? :o

Sehän riippuu siitä missä kunnossa on. Viimeksi kun olin vatsataudissa, niin olin niin heikossa kunnossa, että makasin yhden päivän tiedottomana sängyssä. Silloin ei vahdittavien ja silmällä pidettävien lapsien hoidosta olisi tullut mitään, ellei ihan vällttämätön pakko olisi ollut.

Itse veisin päiväkotiin ja näin ollaan aina tehtykin jos jompi kumpi vanhemmista mahataudissa. Näin toimiessa lapset ovat välttyneet yleensä koko taudilta. Ja jos itse sairastun mahatautiin, eristäydyn toiseen päähän taloa, jossa oma wc. Ei tarvitse tartuttaa koko perhettä...

No jos sulla olo jo hyvä, niin tuskin se enää pahenee? Noi menee onneksi nopeasti ohi. Eli jos oot kotona varmuuden vuoksi huomenna, mikä on hyvä, niin pitäisin myös lapset kotona kun jos tautia niin luultavasti alkaa niillakin pian :/

Mä ainakin joskus vein tytön hoitoon (odotin silloin kuopusta), kun olin edellisen yön ja illan oksentanut. Juuri ja juuri jaksoin tytön viedä ja sen ajan sain päivän aikana levättyä ja syötyä. Toinen vanhemmista ei ollut kotona.

[QUOTE="just";25528440]Voi tätä ymmärryksen määrää taas tällä palstalla. "Jos meillä on näin, niin oltava muillakin..." Huoh...[/QUOTE]

Ei varmaan olis pahitteeks teilläkään jos lapses osais käyttäytyä..

[QUOTE="vieras";25528471]Ei varmaan olis pahitteeks teilläkään jos lapses osais käyttäytyä..[/QUOTE]

MEIDÄN lapset osaavat käyttäytyä ja ovat jo sen verran isoja, että pärjäävät jo yksinäänkin (11v ja 15v.), mutta on tää palsta niin "ihanan" empaattista ja ymmärtäväistä sakkia täynnä. Ihan kuin kaikki lapset olisi samasta puusta veistettyjä, erilaisuutta ei hyväksytä/ymmärretä...

[QUOTE="vieras";25528481]No sinähän se viet muksut hoitoon vaikka olisivat kuoleman kielissä.. Ettei vaan makseta turhasta..[/QUOTE]

??? Ei ap kysynyt, että viedäänkö lapsi hoitoon, koska hoito on maksettu vaan kyse oli siitä, että voiko se vanhempi levätä rauhassa kipeänä. Mielestäni lapsen turvallisuutta ajatellen, kaikille on parempi, jos se lapsi viettää sen päivän hoidossa, kun vanhepi makaa puolikuolleena sängyssä ja kerää voimia.

En veisi, meillä on ainalapset olleet kotona, jos vanhempikin on.
Mutta ymmärrän kyllä, etteivät kaikki jaksa, joten hoitoon vain, jos jaksaminen mietityttää.

Tosin kuvailemassasi tilanteessa menisin kyllä itsekin jo huomenna töihin.

Tosin kuvailemassasi tilanteessa menisin kyllä itsekin jo huomenna töihin.

Pysytelkää nyt hyvät ihmiset kotona niin kauan että pahin tartuttavuus on ohi! Mieluiten ainakin se yksi oksentamaton päivä (terveyskeskuksen ohjeen mukaan kaksikin) välissä, ennen kuin palaatte töihin! Yleensä terveydenhoitajan todistuksella saa olla 3 päivää pois töistä. (monessa työpaikassa omailmoituskin riittää) Nim. Niin monet kerrat työpaikan vatsatautiepidemian kokeneena!

Yhteistyössä