Veisitkö huomenna lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Pojalla kuumetta nyt 38-39. On todella väsynyt, nukkunut lähes koko päivän.

Ei syö, juonut muutaman lasillisen. Valittaa päänsärkyä. Antibioottikuuri loppunut viikko sitten, joka oli angiinaan. Silloin sanoi, ettei kurkku ollut yhtään kipeä.

Ei siis ole valittajatyyppiä. Niin ja ikää 5v

no
en veis tänään.. jos muuten kuitenkin on ok.. jaksaa vastailla ja on kuitenkin juonut jotain!! Jos menee siten uneliaaksi, et ei meinaa saada hereille tai käytös muuttuu, niin sit veisin tänään!
Ja jos on kuumetta, eikö se ole normaalia että nukkuu!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Lähtisin päivystykeseeen heti..
Enpä tiedä.. Täytyy mitata kuume taas kun herää. Toivottavasti on laskenut. Ainoana arveluttaa kun häntä väsyttää noin. Ei yleensä ole ollut noin poikki kuumeesta. Sitten päässä pyörii, että voisko olla jotain jälkijuttua angiinasta?

mäkin veisin tänään. on parempi viedä vaikka kerran turhaan kuin liian myöhään. ihan syyttä suotta mietit että "katsotaanko kieroon". lapsi on kipeä, haluat varmistaa että kaikki on ok. ihan viimeistään huomenna mut itse veisin jo tänään tai selvittäisin asian muuten

s-hoitsu
En voisi lääkäriin tänään, jos kuume on noussut tänään, eikä ole tuon korkeampi. Nestettä, viileä huone ilma ja syötävää mikä maistuu sekä kuumelääkettä. Ja jos niin huomenna lääkäriin. En ainakaan itse lähtisi noilla oireilla päivystykseen. Enkä lähtisi siksikään lääkäriin että näin pöpöaikana saa pahimmassa tapauksessa jonkun vaikeemman pöpön kaupanpäälle kun päivystyksessä jonottaa.

ap
On ollut muutaman päivän 37,4 ja nuhainen, mutta mennä vilistänyt niinkuin aina ennenkin. Nyt tänään nousi kuume kunnolla ja poika myös sen oloinen, että on kipeä tosissaan.

Nyt nukkunut 5 tuntia. Ja tietysti on normaalia, että nukkuu kun kerta kuumetta on, mutta taidetaan odottaa huomiseen, mikäli näyttää vielä samalta kun tänään. Ellei kuume ole ihan hurjaa kun herää.

ap
Heräsi äsken litimärkänä, kuume tipahtanut melkein 37 :). Oli ihmeissään, että joko on pimeää ja että onko hän nukkunut sohvalla. Eli parempaan päin menossa. Toivotaan, ettei lähde uudelleen nousuun.

Minä olen aina soittanut päivystykseen, ja saanut (viikonloppuna) ajan lääkärille. Eivät koskaan ole kyseenalaistaneet hoidon tarvetta, ja aina sieltä on reseptin kanssa lähdetty kotiin. Viikolla joutuu jonottamaan, menty heti klo 16 niin päästy nopeasti.

Yhteistyössä