Veisitkö vauvan (2 kk) liikuntakeskuksen lapsiparkkiin jumpan ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuntoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuntoilija

Vieras
Olisi mahdollisuus käydä aamupäivällä salilla, ja lapsiparkkiin otetaan ihan vauvojakin. Illat ovat itkuisia ja lähinnä tississä kiinni olemista, joten silloin liikunta on aika hankalaa tai sitten pitää pumpata maitoa hirmuiset määrät että vauva pärjäilee isän kanssa kotona. Aamupäivällä vauva yleensä nukkuu ja jos tulee hätä, olen sitten n. minuutissa paikalla jumpasta.

Onko kellään kokemusta noin pienen viemisestä parkkiin?

Kyllä minä pistäisin isän hoitamaan ja varaisin maitoa. Toki isä voi tulla myös mukaan salille (tai vaikka käydä lähistöllä kävelyllä vauvan kanssa). Ihan noin periaatteesta, lapsen pitää olla kummankin vanhemman kanssa. Ja isän pitää pystyä olemaan/selviämään lapsen kanssa. Tuntuu oudolta, että isä ei selviä, mutta lapsiparkki kyllä...

Toki lapsi parkissa pärjää ihan samalla tavalla kuin isänsäkin kanssa. Olen jättänyt tuon ikäisen isovanhempien kanssa useammaksi tunniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Kyllä minä pistäisin isän hoitamaan ja varaisin maitoa. Toki isä voi tulla myös mukaan salille (tai vaikka käydä lähistöllä kävelyllä vauvan kanssa). Ihan noin periaatteesta, lapsen pitää olla kummankin vanhemman kanssa. Ja isän pitää pystyä olemaan/selviämään lapsen kanssa. Tuntuu oudolta, että isä ei selviä, mutta lapsiparkki kyllä...

Toki lapsi parkissa pärjää ihan samalla tavalla kuin isänsäkin kanssa. Olen jättänyt tuon ikäisen isovanhempien kanssa useammaksi tunniksi.

Toisaalta tässä kai oli kysymys siitä, että isi on päivällä töissä ja tuo aamupäivä sopisi perheen aiktauluihin muuten paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Toisaalta tässä kai oli kysymys siitä, että isi on päivällä töissä ja tuo aamupäivä sopisi perheen aiktauluihin muuten paremmin.

Kyllä isänkin pitää pärjätä illalla lapsen kanssa ;) Pienelle vauvalle ei ole merkitystä, onko päivä vai yö. Mies mukaan, jos muuten muka ei onnistu. Tämä minua ihmetyttää tässä eniten, että mies ei osallistuisi tähän yhtään. Äidillä on toki ehdoton oikeus päästä tuulettumaan. Itse pääsin kyllä hyvin vajaan kolmen tunnin ajaksi pelaamaan. Tissittely just ennen lähtöä. Isälle tissimaitoa ja korviketta pulloon ja tissittelyt palattua. Ja meillä poika söi tosi usein.

Veisin. Hyvin kirjoitettu, itse tunnet lapsesi parhaiten ja jos olisit nopeasti saatavilla niin miksi ei. Ei kannata jäädä neljän seinän sisälle, mars salille vaan. Ompahan sitten illat yhteistä aikaa isän kanssa.

Vauva pärjää isänsä kanssa hyvin kunhan vain ruokaa on varattuna, isä on vain päivisin töissä. Ajatus olikin, että aamupäiväunien aikaan voisi käydä liikkumassa, ja vauva nukkuisi parkissa omissa vaunuissa. Ei ne siellä parkissa ala syöttämään, vaan hakee sitten äidin jos itku alkaa. En siis jättäisi vauvaa sinne hereillä vieraiden hoitajien pyöritettäväksi.

Salilla sanottiin, että siellä on ollut kuukaudenkin ikäisiä vauvoja - se vain jäi mietityttämään kun en itse ollut edes tullut ajatelleeksi että noinkin pieniä sinne otetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Kyllä isänkin pitää pärjätä illalla lapsen kanssa ;) Pienelle vauvalle ei ole merkitystä, onko päivä vai yö. Mies mukaan, jos muuten muka ei onnistu. Tämä minua ihmetyttää tässä eniten, että mies ei osallistuisi tähän yhtään. Äidillä on toki ehdoton oikeus päästä tuulettumaan. Itse pääsin kyllä hyvin vajaan kolmen tunnin ajaksi pelaamaan. Tissittely just ennen lähtöä. Isälle tissimaitoa ja korviketta pulloon ja tissittelyt palattua. Ja meillä poika söi tosi usein.

Mutta jos äiti halu harrastaa päivällä, että näkee hänkin miestä kun se tulee illalla töistä kotiin? Mä ainakin tykkäsin -ja tykkään vieläkin- pyrkiä järjestelemään niin, että menot on molemmila yhtäaika, että' jää myös sitä yhteistä aikaa.

Mä voisin viedä. Sähän pääset hetkessä siihen jos tulee hätä ja vauva todennäköisesti nukkuu vaan vaunuissaan. Mutta ihmettelen, että noin pienen saa viedä! Meillä tuo ikäraja on 2v :/

Niin tässä ei sinänsä kai ole kyse "lapsiparkista" koska eivät hoitajat vauvaa hoida mutta sen verran että ilmoittavat sinulle kun vauva herää/alkaa itkeä. Sama kun pitäisit vauvan salin vieressä ihan itsekseen. Itse kävin niin jumpassa, että otin vauvan saliin mukaan kantokopassa (tämä oli sovittu ohjaajan ja muiden kävijöiden kanssa - pieni ryhmä) ja olin heti itse kuulemassa jos itkui alkoi (heräsi 1 ainoan kerran ensimmäisen 3kk aikana! oli niin sopivasti aamun uniaika).

Eli vie ihmeessä, eihän kellään pitäisi olla mitään sanomista kun et anna lastasi sinänsä hoitoon/ruokittavaksi ventovieraille.

Minä oon käyny täällä (lapsiperheyhdistyksen tiloissa) tanssissa ja joogassa jonne saa ottaa lapset mukaan, ja monilla on pikkuvauvat salin reunassa kopassa nukkumassa tai ikkunan edessä pihalla itkuhälyttimen kanssa, en näe siinä mitään eroa liikuntakeskuksen lapsiparkin kanssa jos vauva kerran nukkuu ja menet hänen luokseen heti kun herää.. Ennemmin mun mielestä noin kuin että äitiään kaipaava vauva olisi koko ajan vieraalla hoidossa tai vaikka sen isän kanssa kotona, kun äiti on kuitenkin niin tärkeä.

No en todellakaan veisi! 2 kk!!!! Melkein olet itse vielä lapsivuode-vaiheessa. Nykyäitejä taas... Pakko päästä mahasta eroon, kun lapsi oli pakko saada, mutta ei hyväksytä sen tuomia muutoksia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en todellakaan veisi! 2 kk!!!! Melkein olet itse vielä lapsivuode-vaiheessa. Nykyäitejä taas... Pakko päästä mahasta eroon, kun lapsi oli pakko saada, mutta ei hyväksytä sen tuomia muutoksia...

No mä en ole koskaan ollu mikään liikunallinen, mutta kaunkos sitten synnytyksen jälkeen pitä sairastaa :o ? Mä olen jokaisen jälkeen ollu suihkun jälkeen ihan valmis vaikka lenkille. Kaikki ei tarvi lapsivuodeaikaa toipumiseen ja pää ei kestä kotona oleilua jos on tottunu liikkumaan. Meidän eikoinen teki tuon ikäisenä ekan ulkomaan matkansa.

Veisin minäkin. Tosin juttele ensin lapsiparkin henkilökunnan kanssa, ottavatko he niin pieniä hoitoon. Meidän salilla ottivat ja vauva kyllä yleensä aina nukkui treenien ajan. Jos tuli itku, niin minähän olin oven takana!

Riippuu kovasti salista, minkä ikäisiä ottavat. Itse vein kerran vähän vajaa 1 v:n (aikamoinen fiasko) ja minulle ilmoitettiin tomerasti, että he eivät sitten vaihda vaippoja ja hakevat samantien äidin, jos lapsi itkee. Eli eivät ole lastenhoitajia ollenkaan, kunhan katsovat päältä että lapset eivät telo itseään.

Ensin tuumasin että en tietenkään veisi, mutta toisaalta jos vauvan voisi jättää vaunuissa lapsiparkkiin nukkumaan ja tulevat heti hakemaan jos herää, niin ihan hyvin voisin jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ensin tuumasin että en tietenkään veisi, mutta toisaalta jos vauvan voisi jättää vaunuissa lapsiparkkiin nukkumaan ja tulevat heti hakemaan jos herää, niin ihan hyvin voisin jättää.

Kyllä näin juuri. Jos lapsi nukkuu vaunuissa ja kuntoilupaikka on ihan vieressä (hakevat sieltä, jos vauva herää tai itkee?), niin miksi ei. Jos vain oma fysiikka jo sallii kuntoilun tuossa vaiheessa.

Yhteistyössä