Veisitkö lapsen yökylään mummolle, jota lapsi näkee harvoin...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
...niin silleen, et lapsen pitäis heti mummolle päästyään mennä nukkumaan ja itse menisit muualle yöksi?

Mie oon lähdössä koiranäyttelyyn muutaman viikon päästä ja äitini kyseli, et ottaisinko pojun mukaan ja poju vois olla hänen luona yötä ja koko sen koiranäyttelypäivän. Pääsisin lähtemään edellisenä iltana paikanpäälle, mut koiran kanssa en voisi mennä äidilleni yöksi, joten poju pitäisi vain jättää äidilleni yöksi ja näkisin poju seuraavan kerran ku hakisin kotiin lähdettäessä hänet äidiltäni.

Poju siis 3v ja vierastaa alkuun hieman mummoa, ni ajattelin vaan, et kun joutuisin jättämään poju sinen noin vaan ja liki vuorokausi myöhemmin näkis miut seuraavan kerran. Et jos yöllä heräilee ja liki vieras mummo on vaan paikalla...

Meillä lapsi on käynyt alle vuoden ikäisestä kerran kuukaudessa yökylässä vanhempieni luona eikä muuten heitä näe. Ongelmia ei ole ollut, vaikka lapsi tietysti on aina kylässä olleessaan hieman "vieras korea" ja sitten saatetaan kotona hieman enemmän rätätä. Katson, että yhdessä vietetty aika lapsen ja isovanhempien välillä on kultaakin kalliimpaa ja ellei homma muuten onnistu, tehdään se näin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Meillä lapsi on käynyt alle vuoden ikäisestä kerran kuukaudessa yökylässä vanhempieni luona eikä muuten heitä näe. Ongelmia ei ole ollut, vaikka lapsi tietysti on aina kylässä olleessaan hieman "vieras korea" ja sitten saatetaan kotona hieman enemmän rätätä. Katson, että yhdessä vietetty aika lapsen ja isovanhempien välillä on kultaakin kalliimpaa ja ellei homma muuten onnistu, tehdään se näin.

poju viimeks nähny mummoaan nyt viikonloppuna pikaseen ja edellisen kerran viime syksynä, eli ei näe ku pari kertaa vuodessa...

Noh, käytännössä joudun kohta viemäänkin...kolme lasta. Kuopus on tietenkin enemmän ihmeissään asiasta..ei varmaankaan muista mummia niin hyvin. Mutta onneksi mummi on itse rauhallisuus ja uskon,että homma toimii...
Tosin aattelin olla yhden yön siellä ja lähteä aamusella ja sitten me ollaan viikko pois...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Noh, käytännössä joudun kohta viemäänkin...kolme lasta. Kuopus on tietenkin enemmän ihmeissään asiasta..ei varmaankaan muista mummia niin hyvin. Mutta onneksi mummi on itse rauhallisuus ja uskon,että homma toimii...
Tosin aattelin olla yhden yön siellä ja lähteä aamusella ja sitten me ollaan viikko pois...

Miekin mieluusti yöksi jäisin, mut ku iso koira mukana, ni en sinne voi jäädä vaan on mentävä muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Poju siis 3v ja vierastaa alkuun hieman mummoa, ni ajattelin vaan, et kun joutuisin jättämään poju sinen noin vaan ja liki vuorokausi myöhemmin näkis miut seuraavan kerran. Et jos yöllä heräilee ja liki vieras mummo on vaan paikalla...

Mä en veis. Vaikka yhteinen aika heillekin on varmasti tärkeetä, ei siitä ajasta nauti kumpikaan jos ei tunne oloaan kotoisaksi.

Riippuu mummosta et osaako oikeesti olla pienen kanssa vai onko sellanen et jos ikävä käy illalla itkettää niin alkaa huutaa et täällä ei itketä, isot ei itke :/ niinku meidän mummo jonne ei mene meidän lapset enää ikinä yökylään (eipä tuo pyytelekkään).

Jos siis ok mummo niin mikä ettei :)

Yhteistyössä