Veisitkö hoitoon? (oksutaudista kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten teillä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lapsia 3:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Anna lapsen toipua.

Yli viikko muutoin terveen lapsen kanssa kotona?

Tuon logiikan mukaan kuumeinen lapsikin on muuten terve, jos sillä on vain kuume :headwall:

No ei nyt sentään... Ei meidän lapset ainakaan ole kuumeisena jaksaneet touhuta.

Meilläpä jaksaa. Jaksavat myös touhuta kun on silmätulehdus, korvatulehdus, suu- ja sorkkatauti, ripuli, oksennustauti, keuhkoputkentulehdus....mutta siltikään en vie hoitoon, vaikka olisi vain yksi noista ja muuten lapset ihan kondiksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Ettehän te ei hoitoon tyypit vie sitten lasta hoitoon, jos se nenä valuu vähän? Meidän pojat, kun saavat sen nuha tartunnan on korvatulehdus sitten taattu!

Tässä tapauksessa minä miettisin enemmän sitä a-lasta, on siis ollut kotona, jo vuorokauden oksennuksen jälkeen ja on kunnossa, ei edes löysällä vatsalla. Siis mielestäni hoitokunnossa.

B-lapsi taasen, mitä tarkoittaa todella löysällä. Onko se yhtä löysää kuin ripulikakka, jos niin hoidosta takuulla soitetaan hakemaan pois, jos taasen on vain löysää kakkaa, se ei mielestäni ole hoidon este. Joillain lapsilla kakka on aina löysää. Se, että kakka on löysää, ei tarkoita sitä, että pöpöä vielä löytyisi elimistöstä, vaan että vatsan oma bakteerikanta on taudin jälkeen sekaisin, tähän voi auttaa maitohappobakteerit.

Sitten tuosta vatsataudin tarttumisesta, se on todennäköisesti sieltä päiväkodista saatu, tai jos lapset ovat päiväkotipäivän jälkeen sairastuneet ovat itse tartuttaneet tietämättä itse olevansa sairaita. Siis se vatsatautipöpö tarttuu, vaikka ei sairastunut henkilö on vielä oireeton.

Mutta jokainen tuntee omat lapsensa, ja harkitsee asiaa heidän yleiskuntonsa mukaan.

Samaa mieltä. Ja varsinaisesti ripulista ei puhuta, jos kakka löysää ja VAIN kahdesti päivässä.

Vatsan toiminta vaihtelee, toisilla herkemmin. Ja ripuli/vatsataudissa lapset ovat jo tartuttaneet siellä päiväkodissa ennen kuin oireet ilmenneet.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsia 3:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Anna lapsen toipua.

Yli viikko muutoin terveen lapsen kanssa kotona?

Tuon logiikan mukaan kuumeinen lapsikin on muuten terve, jos sillä on vain kuume :headwall:

No ei nyt sentään... Ei meidän lapset ainakaan ole kuumeisena jaksaneet touhuta.

Meilläpä jaksaa. Jaksavat myös touhuta kun on silmätulehdus, korvatulehdus, suu- ja sorkkatauti, ripuli, oksennustauti, keuhkoputkentulehdus....mutta siltikään en vie hoitoon, vaikka olisi vain yksi noista ja muuten lapset ihan kondiksessa.

Äläpä saivartele. Vatsataudista toipuu nopeasti, jos lyhytkestoinen ja perusterve. Kyllä varmasti se yksi toipilaspv riittää. Ja ripulia EI ole edes lääketieteen määritelmien mukaan kaksi löysää ulostetta päivässä.

vatsan toiminnan normalisoituminen vie aikansa.

itse en veisi hoitoon mutta ihan vaan tiedoksi että siellä ne hoitajatkin kipeinä hoitelevat niitä mukuloita....monesti olen jutellut hoitajien kanssa ja sanovat että juu eilen oksensin mutta yö meni hyvin jne. joten tulin töihin :x samoin tekee monet tututkin.

Veisin hoitoon, jos ei ripulia pitkin opäivää ja yksi oksennukseton päivä ja syövät ja juovat kunnolla, puhti tallella. Eivät enää toipilaita saatikka sairaita. Vatsatauti, jos kestänyt lyhyen aikaa, siitä toipuu nopeaan.

Täällä Joensuussa oli annettu ohje, että kaksi vuorokautta on karenssiaika. En veisi jos on löysää kakkaa. Meillä ei viety tervettäkään lasta hoitoon, kun sisarus oli kipeänä.

Tosin meillä on hieman eri tilanne kun puoliso on nyt työttömänä, eikä ole työnantajaa niskaan hengittämässä.

Yhteistyössä