Ettehän te ei hoitoon tyypit vie sitten lasta hoitoon, jos se nenä valuu vähän? Meidän pojat, kun saavat sen nuha tartunnan on korvatulehdus sitten taattu!
Tässä tapauksessa minä miettisin enemmän sitä a-lasta, on siis ollut kotona, jo vuorokauden oksennuksen jälkeen ja on kunnossa, ei edes löysällä vatsalla. Siis mielestäni hoitokunnossa.
B-lapsi taasen, mitä tarkoittaa todella löysällä. Onko se yhtä löysää kuin ripulikakka, jos niin hoidosta takuulla soitetaan hakemaan pois, jos taasen on vain löysää kakkaa, se ei mielestäni ole hoidon este. Joillain lapsilla kakka on aina löysää. Se, että kakka on löysää, ei tarkoita sitä, että pöpöä vielä löytyisi elimistöstä, vaan että vatsan oma bakteerikanta on taudin jälkeen sekaisin, tähän voi auttaa maitohappobakteerit.
Sitten tuosta vatsataudin tarttumisesta, se on todennäköisesti sieltä päiväkodista saatu, tai jos lapset ovat päiväkotipäivän jälkeen sairastuneet ovat itse tartuttaneet tietämättä itse olevansa sairaita. Siis se vatsatautipöpö tarttuu, vaikka ei sairastunut henkilö on vielä oireeton.
Mutta jokainen tuntee omat lapsensa, ja harkitsee asiaa heidän yleiskuntonsa mukaan.