Vein hoitajille päiväkotiin ison muovipussillisen omenoita...virhe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruusu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ruusu"

Vieras
Hoitajat kommentoivat eilen (päiväkodista näkee meidän pihaan) että kylläpä teille tulee paljon omenoita... sanoin että voin tuoda niitä huomenna päiväkotiin jos haluatte. Joku sanoi että "tuo vaan". Ei ollut määrästä puhetta sen enempää... vein sinne tänään muovikassillisen omenoita (siis ihan normi prisman muovikassillinen) ajatuksella että niitä voi joku viedä kotiin.

Nyt mulle tuli semmonen tunne, että olikohan ne tarkoittanut niitä ihan vaan "syömäomenoiksi", että olisin vienyt sinne tyyliin 30-40 omenaa ja sillä hyvä...

No jospa joku olisi onnellinen muovikassillisesta omenaa :D

[QUOTE="Vieras";28943721]Ei pihistellä jos omenia paljon.
Hyvin teit kun veit pussillisen.;)[/QUOTE]

Kiva :)

Alko vaan jotenkin nolostuttaa että jos ne oottikin semmoista pientä pussillista syömäomenoita... saivatkin kauhean venyneen kassin omppuja :D :D

Mä raaakastaisin jos joku toisi meille töihin kireäsankaisen omppupussin:). Varmasti menee kassillinen päiväkodissa helpostikin.

Mun anoppi on ollut pk:ssa töissä, ja hakivat usein syksyisin siirtolapuutarhoista kassillisia omenia ilmaiseksi.

Aina porukasta löytyy ihmisiä, jotka haluavat leipoa niistä ja sitten löytyy myös niitä, jotka haluavat vain yhden, joten suuri kassi on iloinen yllätys ja tokihan ne säilyvät pitkään.

Kiitokset teille kommenteista, ehkä en nolannut itseäni pahemmin :D

Ei anna mulla luonto periksi heitellä niitä metsään, olen jakanut omppuja kavereille, työkavereille, sukulaisille jne. Olen ajatellut just niin, että jos itse olisin aikanaan saanut ison kassin omppuja, olisin ollut onnellinen.

tänä vuonna niitä tuntui tulevan nyt kovasti meillekin, vaikke puita ole kuin neljä.

[QUOTE="Vieras";28943793]Kyllä ne varmasti kauppansa tekee =)

Mua itseäni aina vaan mietityttää, mistä omenat on kerätty. Siis onko suoraan puusta poimittu vai noukittu maasta.[/QUOTE]

Osa puusta, osa maasta.

Osa omenoista kerätään niin, että puuta ravistamalla saadaan kypsät omput tippumaan ja sitten laitetaan kassiin ne. Jokainen voi halutessaan pestä sitten syötävät omput.

Mutta esim. hilloa tehdessä kuorin tietysti omenat ja keittelen soseeksi sitten. :)

Yhteistyössä