Veikö imetys kilot myös toisella kertaa?

• Viestiketjun aloittaja "Vellihousu"
  • Ensimmäinen viesti
"Vellihousu"
Olen itse toistakertaa raskaana viikolla 21 ja painoa on jo kertynyt n. 7 kiloa. Eka raskaudessa painoa tuli yht. 16 kiloa melko pitkälle herkuttelnu ja erityisen hyvän ruokahalun vuoksi. Jo puolen vuoden imetys vei kuitenkin melkein kaikki kilot silloin. Ajattelinki, että mahtaakohan imetys toimia painonpudotuskeinona myös toisella kertaa? Olen kuullut, että monilla kilot istuvat toisella kertaa tiukemmassa..

"kia"
tosin 2 kans ei päässy niin liikkumaan.esim .reippaille vaunukävelyille. Kilot lähti mutta kunto ei niin hyvä.Alle lähtöpainon putosi. nyt kuopus 2v ja oon saanut vähän kerättyä lihaa luiden ympärille.

geepee
No veihän se, parissa kuukaudessa 5 kg alle lähtöpainon. Olin aika kuiva korppu silloin. Ensimmäisestä samalla tavalla, synnytysten välissä 10 vuotta. Luulen että toisen jälkeen kilot jää tiukemmin siksi ettei jaksa ja ehdi liikkua kovin paljon, ja väsyneenä tulee syötyä mitä sattuu.

"vieras"
Mulla kolmas lapsi ja melkein heti olin lähtöpainossa, parissa kuukaudessa parin kilon alle sen. Kahdella edellisellä kerralla paino tippunut huomattavasti hitaammin.

"jooo"
Vei joka kerta, mulla viisi lasta. Tai ei mulle mitään vauvakiloja jäänytkään raskauksista, kun painoa tuli niin vähän odotusaikoina, mutta alipainoiseksi laihduin kaikkia imettäessäni. Mulla laihtuminen alkoi aina vasta kun olin imettänyt lapsia puolisen vuotta. Imetysten loputtua paino nousi aina takaisin mun normaalipainoon (BMI 21).

ei
Mulla vei vaan eka. En ehtinyt enää vaunuilla kuten ekan kanssa, eikä ruoanlaittokaan onnistunut yhtä hyvin. Ei ehtinyt syödä yhtä hyvin. Ja jos ei syö kunnon ruokaa, vaan korvaa ateria napostelulla, ei ainkaan laihdu.

kyllä vei
Ensimmäisellä kerralla painoa kertyi muistaakseni 14 kg ja 1 v synnytyksen jälkeen olin raskautta edeltävässä painossa. Toisella kerralla painoa ehti tullakin vain 10 kg kun juoksin kaiken aikaa 2 v esikoisen perässä ja 2 kk kuopuksen syntymän jälkeen painoin jo vähemmän kuin ennen raskautta.

"vieras"
ei ole kiloja vienyt ja kolme olen imettänyt, jospa se sitten neljäs kerta toimisi kilojen karistajana. Mä olen yleensä vaan lihonut imetysaikana, on koko ajan nälkä ja syö kaikkea mitä vain eteen tulee sen enempää ajattelematta

"äitiX5"
olen normaalipainoinen ja raskausaikoina,joita on ollut 5kpl,on tullut vaihtelevasti 9-13 kiloa lisää painoa,milloinkaan ei ole imetys mua laihduttanut takaisin mittoihini.Kyllä mulla se on liikunta ja ruokavalion seuraaminen joka auttaa ainoastaan tähän pulmaan.mitä en yleensä ehdi tai jaksa tehdä kun vauva on pieni ja heräilee öisin,eli en laihdu imetysaikana vaan taaperoaikana kun en enää imetä:)

"heips"
Mitkä kilot? RASKAUSkilot lähtivät synnytyksen yhteydessä, jos on enemmän se on läskiä joka on tullut liiallisesta syömisestä. Mulla paino nousi 6 kg raskausaikana, eli aika tasan vauvan paino + lapsivesi + istukka ja tietty rinnat kasvoi. Kun pääsin kotiin olin entisissä mitoissa.

Mut imetys kyllä laihdutti vaikka söin kun hevonen. Pari kk synnytyksestä painoin 8 kg vähemmän kuin ennen raskautta.

"vieras"
[QUOTE="heips";23445734]Mitkä kilot? RASKAUSkilot lähtivät synnytyksen yhteydessä, jos on enemmän se on läskiä joka on tullut liiallisesta syömisestä. Mulla paino nousi 6 kg raskausaikana, eli aika tasan vauvan paino + lapsivesi + istukka ja tietty rinnat kasvoi. Kun pääsin kotiin olin entisissä mitoissa.

Mut imetys kyllä laihdutti vaikka söin kun hevonen. Pari kk synnytyksestä painoin 8 kg vähemmän kuin ennen raskautta.[/QUOTE]

Mulla tuli 20kg joista 7kg lähti sairaalassa ja loput 4kk aikana synnytyksestä.

"heips"
[QUOTE="vieras";23445816]Mulla tuli 20kg joista 7kg lähti sairaalassa ja loput 4kk aikana synnytyksestä.[/QUOTE]

No ei ne kilot vauvasta johtunu, vaan ihan omasta syömisestäs! Joten ne ei ole mitenkään raskauskiloja. Raskaus on vaan hyvä tekosyy syöpölle syödä mitä tahtoo.

"Muurarin Vaimo"
Ei vienyt. Eikä kolmannella tai neljännelläkään kerralla. Itseasiassa koska olen niin saamaton ja laiska, on ne kilot vieläkin mukana kropassa vaikka imetyskin jo loppui. En silti ole ylipainoinen, vaikka hiukan nämä maggarat häiritseekin...

"vieras"
[QUOTE="heips";23445828]No ei ne kilot vauvasta johtunu, vaan ihan omasta syömisestäs! Joten ne ei ole mitenkään raskauskiloja. Raskaus on vaan hyvä tekosyy syöpölle syödä mitä tahtoo.[/QUOTE]

Ihan normaalisti söin raskausaikana. En mitenkään liikaa.
Johtui kilot sitten mistä johtu. Miksi niitä kiloja ei sitten nyt tule kun samalla tavalla syön?

Yhteistyössä