Vege

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen sellainen wannabe-kasvissyöjä. Olin täysvege (lakto-ovo-) ennen raskautta, mutta raskaana aloin syödä kalaa, ja yhä syön satunnaisesti. Lihaa ja kanaa en yhäkään syö.

Täytyy sanoa, että ruoanlaitto on ollut vähän huonolla tolalla. Lapsi syö pääasiassa purkkiruokaa, joskin isänsä on joskus laittanut paistijauhelihaa, jota on sitten pakastettu jääpalamuotissa. Itse en ole ikinä tehnyt liharuokia. Meillä syödään vähän miten sattuu, eli mies syö työssä ja minä kotona tai yliopiston ruokalassa.

Kohtapuoliin, kun lapsi alkaa syödä tavallista kotiruokaa, täytyy yrittää järkeistää tämä systeemi ja alkaa laittaa yhteisiä aterioita. Luulen, että mies joutuu kyllä hoitamaan tuon lihapuolen pääasiassa.

Meilläkin systeemit hakusessa, mies on sekasyöjä ja poika on syönyt myös liharuokia, purkkiruokaa lähinnä kun omat tekeleeni eivät ole kelvanneet vielä, en vissiin vielä osaa tarpeeksi hyviä liharuokia tehdä :(.

Varmaan alan pikkuhiljaa tekemään kahta ruokaa mikä ei kyllä oikein nappaa kun en muutenkaan mitenkään ruoanlaittoa rakasta mutta koska itse en kyllä suostu sekaruokaa syömään niin ei ole paljon vaihtoehtoja. Toki voihan tuo poika kasvisruokaakin välillä syödä, käytän kuitenkin soijatuotteita paljon joten proteiinia tulee kyllä riittävästi.

Yhteistyössä