Vegaani eläinsuojeliat on pahempia ku uskovaiset omien mielipiteittensä kanssa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vittuuntunut

Vieras
Tapasin lukioaikaisen kaverini sovitusti niin siinä sitten kirjaston kahvilassa tilasin itelleni kanapatongin mikä oli todellinen virhe! Tää kaveri veti laukustaan kuvia jostain kanaloista ja teurastamoilta ja kertoi hirveitä eläinkoejuttuja niin et jouduin sanoo et oon aika herkkä tommosille kuville niin laittoi ne sit pois mut juttu vaan jatku niin et loppujenlopuks olin kirjaston vessas yrjöämässä ja tää kaveri odotti oven takana mun tyttö sylissä ja pyyteli anteeks. Näin viimeyönä hirveitä painajaisia ja oon niin vihanen! Mä en tajuu miks se ei voinu ajoissa lopettaa sitä paasausta. En pystyny syömään edes nakkikastiketta ku yrjö tulee kurkkuun ja mitää kasvisruokia en rupee syömään kun en niitä osaa edes tehdä. Mä en tajuu tommosta toisten asioihin puuttumista ja et ei voi vaan antaa olla jos toinen ajattelee eri tavalla. Mä en oikeesti haluu tietää kaikesta ihan kaikkea!

No, ehkä sun olis aika opetella tekemään sitä kasvisruokaa tai vastaavasti kantamaan oma tietoinen päätöksesi lihansyönnistäsi vastuuntuntoisesti ja ymmärtäen, mistä se liha tulee.

Anteeksi että sanon, mutta jos suhun noin paljon vaikuttaa se mistä se liha tulee, niin vois olla parempi olla sitä syömättä...
Mutta ei se kyllä ole oikein alkaa tuosta(kaan) asiasta paasaamaan.. Kaikilla pitäis olla mielipiteen vapaus eli kaikilla ihmisillä pitäis olla oikeus olla asioista sitä mieltä kuin ovat, ilman että joku alkaa väkisin käännyttämään...

Minäkään en halua tietää, saattais jäädä kanat syömättä :/ En koskaan edes katso niitä ohjelmia koska tiedän että ne saattais vaikuttaa minuun niin että kaikki lihat alkais maistumaan pahalta. Erikoista käytöstä kyllä kaveriltasi :whistle:

Oletko tosiaan niin naiivi, että olet luullut lihan niihin sämpylöihisi tulevan lihapuusta ja että makkaroita kasvaa tertuissa niinkuin banaaneja. Eihän siinä olekaan vika jos ajattelee eritavalla, vaan siinä jos ei tiedosta mitään asioita, eikä edes haluakaan tietää.

Nykypäivän ongelma on juuri tämä, että ihmiset ovat vieraantuneita ruoan alkuperästä. Eikö ole melko tekopyhää syödä lihaa, jos ei kestä kuulla tarinaa sen alkuperästä?

Aika voimakkaat reaktiot tosiaan sulla, jollet sitten kuitenkaan koe lihansyöntiä epäeettisenä.

Oli miten oli, mua ei oo vegaanit koskaan syyttäny saatananpalvojaks ja uhkaillu helvetin tulella, jollen ota jeesusta sydämeeni (tai tässä tapauksessa ryhdy täysvegaaniksi), eikä myöskään oo piinattu noin kerran viikossa ovikelloa soittelemalla jne jne vegaanien toimesta, yltiöuskovaisten toimesta sen sijaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minäkään en halua tietää, saattais jäädä kanat syömättä :/ En koskaan edes katso niitä ohjelmia koska tiedän että ne saattais vaikuttaa minuun niin että kaikki lihat alkais maistumaan pahalta. Erikoista käytöstä kyllä kaveriltasi :whistle:

No sit oot kyllä nimimerkkisi veroinen. Ala syömään kasvisruokaa, se on vain hyvästä.

Mä en tosiaan aijo olla syömättä lihaa ku en osaa tehdä ku pelkkiä liharuokia enkä muutenka halua ruveta vegaaniks. Oon vaan tosi herkkä tommosille jutuille. En katso edes kauhuelokuvia ku nään niistä niin pitkään painajaisia ja pelkään olla yksin kotona sen jälkeen. Tommoset kuvat missä joltain lampailta vedetään kurkut auki mäkkärin tehtailla ja nakkitehtailla sekotellaan sisäelimiä ei lähde vähään aikaan päästä ja todellaki saa yrjöt kurkkuun. Mä oon vaan niin vihainen ku oikeesti sanoin etten halua nähdä niitä ja silti piti kaivaa ne esiin ja sit jatko viel sitä juttua vaik olin jo tosissani et vois lopettaa

Kauhuelokuvissa ja nykypäivän teollisessa eläinten tehotuotannossa on vain se ero, että kauhuelokuvat ei ole totta, mutta eläintuotanto on ihan todellista totta jokaikinen päivä.

Herätys!! Kyllä aikuisen ihmisen pitää tiedostaa asioita ja ottaa tekemisistään vastuu (myös itselleen!).

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kauhuelokuvissa ja nykypäivän teollisessa eläinten tehotuotannossa on vain se ero, että kauhuelokuvat ei ole totta, mutta eläintuotanto on ihan todellista totta jokaikinen päivä.

Herätys!! Kyllä aikuisen ihmisen pitää tiedostaa asioita ja ottaa tekemisistään vastuu (myös itselleen!).

noh jos tarkoitat jotain tyyliin rosemaryn painajainen tai zombi niin ne ei ehkä ole totta mutta kyllä täällä Suomen kaltaisessa tuppumaassa ne pahimmatkin painajaiset koetaan ihan livenä, saatikka monessa levottomassa maassa.
mutta nää "kettutyttöjen" kuvaamat videot oli raaistettuja, kokonaisuutta vääristeltiin ym ym.
ja eihän se koko suomen siankasvattajan vika ole jos joku sikala voi huonosti. eihän voi ajatella niin että jos joku koiran omistaja on rääkännyt koiraansa niin että me kaikki koiran omistajat teemme samaa

mä ymmärrän sun ystävää se oli tärkeellä asialla! Eläimille on saatava turvattua elämisen arvoiset olot! Monilla eläimillä on tosi pitkälle kehittyneet aivot ja kärsivät jo tarpeeksi siitä että ovat kahlittuina saati sit viel rääkättyinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
..ja taas mennään..

Nii-in. Sanos muuta. Sullakin oli niin pätevät perustelut sille, ettet halua syödä kasvisruokaa. Onhan se toisaalta hyvä, että voi myöntää sen, ettei osaa eikä halua edes oppia uusia asioita. Älä silti oleta, että muiden pitäis olla yhtä saamattomia.

Toki kaiken oman aatteen tuputtaminen toisille on huono juttu siinä mielessä, että sanomaansa ei saa perille, jollei toinen sitä halua kuulla.

Tää nyt menee vähän samaan kategoriaan kun se että pitääkö sodan julmuuksista näyttää pätkiä uutisissa. Kaikki kun kuitenkin tietää että sota tappaa, rampauttaa, haavoittaa henkisesti ja tuhoaa ihmisielämiä.
Toki voi ajatella että on niin herkkä ettei halua nähdä eikä kuulla näistä asioista, koska se ei ole ITSELLEEN hyväksi. Tai sitten koska on niin herkkä voi toki alkaa vastustamaan näitä asioita. Eli kääntää ne ajatukset pois omasta navasta.
Mä olen herkkä ja mut saa voimaan pahoin kuvat kärsivistä eläimistä. Siksi omalta osaltani koitan vaikuttaa asiaan. Eli en syö lihaa. Niin simppeliä se on.