vedin sitten herneet nenääni...appiukko kuuli kunniansa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Terveisiä vaan mökiltä. Lähdettiin torstaina ja tultiin tänään. Oltiin eilen appivanhempien luona syömässä ja appiukko antoi pojan ampua sellaisella kuulapyssyllä. Saatiin kyseinen pyssy myös mökille mukaan lainaksi ja kivaa olikin ammuskella =) .

MUTTA: Autossa matkalla mökille poika kertoi että appiukko oli häntä ampunut kuulapyssyllä ensin jalkaan ja sitten vatsaan :eek: ! Ja oikein jälki oli tullut mahaan. Jumalauta että mä hermostuin |O |O !

Tänään palautettiin pyssy ja muita juttuja ja marssin appiukon luokse. En huutanut, mutta ilmoitin että en enää koskaan tahdo kuulla appiukon tehneen mitään yhtä idioottimaista ja että hänen on syytä tulla pojalta pyytämään anteeksi. Ilmoitin että aikuisen miehen pitää osata käyttää harkintaa ja ymmärtää että pyssyllä ammutaan tauluja, ei lapsia. Ja lupasin etten vastaa teoistani jos vielä joskus kuulen jotain vastaavaa.

Melko nöyränä tuli appiukko pojalta anteeksi pyytämään... Hitto että osaa olla hölmö mies :headwall: :headwall:
 
Olipa tosi kumma appiukko. :/

Ja tosi hienosti teit, kun sanoit. Mä nostan kaikille hattua, jotka sanoo eikä vaan meinaa.
Mä en saa koskaan kenellekään sanottua mitään. Kovasti tekee mieli, mutta kun en vaan kehtaa. Hölmö kun olen. :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Olipa tosi kumma appiukko. :/

Ja tosi hienosti teit, kun sanoit. Mä nostan kaikille hattua, jotka sanoo eikä vaan meinaa.
Mä en saa koskaan kenellekään sanottua mitään. Kovasti tekee mieli, mutta kun en vaan kehtaa. Hölmö kun olen. :ashamed:
peesi :ashamed:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja liinatukka:
Siis oliko ihan vitsinä ampunut lasta vai mitä? Ihan uskomatonta käytöstä aikuiselta mieheltä.
No ihan vitsinä, eikä varmaan ymmärtänyt miten kovaa tuo muovikuula tuleekaan pyssystä. Eli ei todellakaan käyttänyt pätkääkään harkintaa, mutta tuskinpa toiste edes yrittää vastaavaa. Aika napakasti kerroin ohimennen anopillekin asiasta, joten voin vaan kuvitella miten korvat punaisena kuuntelee appiukko saarnan anopiltakin.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Olipa tosi kumma appiukko. :/

Ja tosi hienosti teit, kun sanoit. Mä nostan kaikille hattua, jotka sanoo eikä vaan meinaa.
Mä en saa koskaan kenellekään sanottua mitään. Kovasti tekee mieli, mutta kun en vaan kehtaa. Hölmö kun olen. :ashamed:
Meillä mies just nauroi että nytpähän appiukko tietää millaista mun kanssa on elää :D . Ei vaan, kyllä mies kiitti myös että mä annoin tulla, hän kun on itse liian kiltti että pystyisi.

Ja mä olen kyllä sellainen että jos mua/perhettä kohdellaan väärin tai huonosti, niin kyllä sen tämä huonosti kohtelija totisesti tuntee nahoissaan. Mies just sitäkin tuossa naureskeli että on muutama taloyhtiön asukaskin saanut kuunnella korvat punaisina :D .

Mutta siis ikuna koskaan en aiheetta räjähdä (paitsi ehkä miehelle) ja tarvitaan paljon että mä hermostun. Mutta sitten onkin oksat pois kun se kiukku lyö päälle :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Terveisiä vaan mökiltä. Lähdettiin torstaina ja tultiin tänään. Oltiin eilen appivanhempien luona syömässä ja appiukko antoi pojan ampua sellaisella kuulapyssyllä. Saatiin kyseinen pyssy myös mökille mukaan lainaksi ja kivaa olikin ammuskella =) .

MUTTA: Autossa matkalla mökille poika kertoi että appiukko oli häntä ampunut kuulapyssyllä ensin jalkaan ja sitten vatsaan :eek: ! Ja oikein jälki oli tullut mahaan. Jumalauta että mä hermostuin |O |O !

Tänään palautettiin pyssy ja muita juttuja ja marssin appiukon luokse. En huutanut, mutta ilmoitin että en enää koskaan tahdo kuulla appiukon tehneen mitään yhtä idioottimaista ja että hänen on syytä tulla pojalta pyytämään anteeksi. Ilmoitin että aikuisen miehen pitää osata käyttää harkintaa ja ymmärtää että pyssyllä ammutaan tauluja, ei lapsia. Ja lupasin etten vastaa teoistani jos vielä joskus kuulen jotain vastaavaa.

Melko nöyränä tuli appiukko pojalta anteeksi pyytämään... Hitto että osaa olla hölmö mies :headwall: :headwall:
Anteeks, mutta uskomaton juttu.. Voiko kukaan aikuinen olla noin idiootti?? Oisinj minäkin kertonut muutaman valitun sanan.. :(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vs:
juu ihmeteltiin et oletko jo tositoimissa ;) mutta onneks joku ties kertoo et olet mökillä :LOL:
Okei :D . Juu ei vieläkään tositoimissa, vaikka ihan älyttömästi touhusin mökillä. Pesin jopa yhden räsymaton perinteisesti juuriharjan kanssa :eek: . Niin ja mökin lattian pesin, haravoin ulkona, saunoin vähän hemmetisti....mutta ei vaan vauva halua vielä ulos =)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Terveisiä vaan mökiltä. Lähdettiin torstaina ja tultiin tänään. Oltiin eilen appivanhempien luona syömässä ja appiukko antoi pojan ampua sellaisella kuulapyssyllä. Saatiin kyseinen pyssy myös mökille mukaan lainaksi ja kivaa olikin ammuskella =) .

MUTTA: Autossa matkalla mökille poika kertoi että appiukko oli häntä ampunut kuulapyssyllä ensin jalkaan ja sitten vatsaan :eek: ! Ja oikein jälki oli tullut mahaan. Jumalauta että mä hermostuin |O |O !

Tänään palautettiin pyssy ja muita juttuja ja marssin appiukon luokse. En huutanut, mutta ilmoitin että en enää koskaan tahdo kuulla appiukon tehneen mitään yhtä idioottimaista ja että hänen on syytä tulla pojalta pyytämään anteeksi. Ilmoitin että aikuisen miehen pitää osata käyttää harkintaa ja ymmärtää että pyssyllä ammutaan tauluja, ei lapsia. Ja lupasin etten vastaa teoistani jos vielä joskus kuulen jotain vastaavaa.

Melko nöyränä tuli appiukko pojalta anteeksi pyytämään... Hitto että osaa olla hölmö mies :headwall: :headwall:
Anteeks, mutta uskomaton juttu.. Voiko kukaan aikuinen olla noin idiootti?? Oisinj minäkin kertonut muutaman valitun sanan.. :(
No täytyy sanoa että me oltiin miehen kanssa molemmat järkyttyneitä. Eipä oltais kumpikaan KOSKAAN uskottu että appiukko vois tehdä jotain tuollaista.

Sen verran liukkaasti tuli appiukko pyytämään pojalta anteeksi, että huomasi kyllä ukon itsekin ymmärtäneen tyhmyytensä. Ei varmaan vaan uskaltanut heti tunnustaa tekosiaan ja toivoi ettei poika kertoisi.

Enpä tiedä, mutta takuulla teki temppunsa viimeisen kerran.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Terveisiä vaan mökiltä. Lähdettiin torstaina ja tultiin tänään. Oltiin eilen appivanhempien luona syömässä ja appiukko antoi pojan ampua sellaisella kuulapyssyllä. Saatiin kyseinen pyssy myös mökille mukaan lainaksi ja kivaa olikin ammuskella =) .

MUTTA: Autossa matkalla mökille poika kertoi että appiukko oli häntä ampunut kuulapyssyllä ensin jalkaan ja sitten vatsaan :eek: ! Ja oikein jälki oli tullut mahaan. Jumalauta että mä hermostuin |O |O !

Tänään palautettiin pyssy ja muita juttuja ja marssin appiukon luokse. En huutanut, mutta ilmoitin että en enää koskaan tahdo kuulla appiukon tehneen mitään yhtä idioottimaista ja että hänen on syytä tulla pojalta pyytämään anteeksi. Ilmoitin että aikuisen miehen pitää osata käyttää harkintaa ja ymmärtää että pyssyllä ammutaan tauluja, ei lapsia. Ja lupasin etten vastaa teoistani jos vielä joskus kuulen jotain vastaavaa.

Melko nöyränä tuli appiukko pojalta anteeksi pyytämään... Hitto että osaa olla hölmö mies :headwall: :headwall:
Anteeks, mutta uskomaton juttu.. Voiko kukaan aikuinen olla noin idiootti?? Oisinj minäkin kertonut muutaman valitun sanan.. :(
No täytyy sanoa että me oltiin miehen kanssa molemmat järkyttyneitä. Eipä oltais kumpikaan KOSKAAN uskottu että appiukko vois tehdä jotain tuollaista.

Sen verran liukkaasti tuli appiukko pyytämään pojalta anteeksi, että huomasi kyllä ukon itsekin ymmärtäneen tyhmyytensä. Ei varmaan vaan uskaltanut heti tunnustaa tekosiaan ja toivoi ettei poika kertoisi.

Enpä tiedä, mutta takuulla teki temppunsa viimeisen kerran.
Ois ollut kohtuullista, et poika ois päässy ampuun pappaansa samoihin kohtiin. Hirivttää ajatellakin, et vanhemmat ihmiset tekee tuollaista edes hetken "mielijohteesta". Aina pitäs aikuisten pysytä ajatteleen tekonsa loppuun asti!! Miten kieltää sit lasta tekemästä jotain,ku itse ei osaa käyttäytyä. Entä,jos ois käybyt huonosti.. Sori,mut mulla kuohahtaa,jos lapsille tehdään jotain pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Terveisiä vaan mökiltä. Lähdettiin torstaina ja tultiin tänään. Oltiin eilen appivanhempien luona syömässä ja appiukko antoi pojan ampua sellaisella kuulapyssyllä. Saatiin kyseinen pyssy myös mökille mukaan lainaksi ja kivaa olikin ammuskella =) .

MUTTA: Autossa matkalla mökille poika kertoi että appiukko oli häntä ampunut kuulapyssyllä ensin jalkaan ja sitten vatsaan :eek: ! Ja oikein jälki oli tullut mahaan. Jumalauta että mä hermostuin |O |O !

Tänään palautettiin pyssy ja muita juttuja ja marssin appiukon luokse. En huutanut, mutta ilmoitin että en enää koskaan tahdo kuulla appiukon tehneen mitään yhtä idioottimaista ja että hänen on syytä tulla pojalta pyytämään anteeksi. Ilmoitin että aikuisen miehen pitää osata käyttää harkintaa ja ymmärtää että pyssyllä ammutaan tauluja, ei lapsia. Ja lupasin etten vastaa teoistani jos vielä joskus kuulen jotain vastaavaa.

Melko nöyränä tuli appiukko pojalta anteeksi pyytämään... Hitto että osaa olla hölmö mies :headwall: :headwall:
Anteeks, mutta uskomaton juttu.. Voiko kukaan aikuinen olla noin idiootti?? Oisinj minäkin kertonut muutaman valitun sanan.. :(
No täytyy sanoa että me oltiin miehen kanssa molemmat järkyttyneitä. Eipä oltais kumpikaan KOSKAAN uskottu että appiukko vois tehdä jotain tuollaista.

Sen verran liukkaasti tuli appiukko pyytämään pojalta anteeksi, että huomasi kyllä ukon itsekin ymmärtäneen tyhmyytensä. Ei varmaan vaan uskaltanut heti tunnustaa tekosiaan ja toivoi ettei poika kertoisi.

Enpä tiedä, mutta takuulla teki temppunsa viimeisen kerran.
Jos ne leikki sotaa ja ukki ampui silloin lasta. Tajus sitten miten höpsösti oli toiminut.

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ois ollut kohtuullista, et poika ois päässy ampuun pappaansa samoihin kohtiin. Hirivttää ajatellakin, et vanhemmat ihmiset tekee tuollaista edes hetken "mielijohteesta". Aina pitäs aikuisten pysytä ajatteleen tekonsa loppuun asti!! Miten kieltää sit lasta tekemästä jotain,ku itse ei osaa käyttäytyä. Entä,jos ois käybyt huonosti.. Sori,mut mulla kuohahtaa,jos lapsille tehdään jotain pahaa.

No mies just sanoikin että mun olis pitänyt ampua appiukkoa jalkaan sillä pyssyllä. Kyllä mä mietinkin että olisin osoittanut äijää sillä aseella ja kysäissyt että mihin täräytän. En kuitenkaan sitten uskaltanut kun appiukolla terveys on reistaillut...pelkäsin että saa jonkun slaagin.

Mutta just tuota mä myös taivastelin. Siis että kivan esimerkin antoi pojalle. Me kun ollaan jo jonkin aikaa suunniteltu että ostettaisiin koko perheelle ilmakko kun niin tykätään ampumisesta. Mökillä voitais ottaa tarkkuusammuntakisoja. Niin siksi pidetään tietty tosi tärkeenä että poika oppii käsittelemään aseita ja ymmärtää kunnioittaa niitä.

Olkoon vaan kuulapyssy, mutta SILTI totisesti idioottimaisesti tehty appiukolta. Ja ymmärrän että sulla kuohahtaa, voit vaan kuvitella miten mulla kuohahti. Siksi olikin hyvä että tässä oli vuorokausi aikaa rauhoittua, muuten olisin varmaan käynyt appiukon silmille
:snotty:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos ne leikki sotaa ja ukki ampui silloin lasta. Tajus sitten miten höpsösti oli toiminut.

En mä tiedä miten tuo sai alkunsa, mutta eipä tuo ole millään selitettävissä. Poika vielä kertoi ettei ollut kaukana itku kun kuula oli vatsaan osunut. Jalassa ei kuulemma sattunut, mutta vatsassa kyllä

:headwall: :headwall: .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ois ollut kohtuullista, et poika ois päässy ampuun pappaansa samoihin kohtiin. Hirivttää ajatellakin, et vanhemmat ihmiset tekee tuollaista edes hetken "mielijohteesta". Aina pitäs aikuisten pysytä ajatteleen tekonsa loppuun asti!! Miten kieltää sit lasta tekemästä jotain,ku itse ei osaa käyttäytyä. Entä,jos ois käybyt huonosti.. Sori,mut mulla kuohahtaa,jos lapsille tehdään jotain pahaa.

No mies just sanoikin että mun olis pitänyt ampua appiukkoa jalkaan sillä pyssyllä. Kyllä mä mietinkin että olisin osoittanut äijää sillä aseella ja kysäissyt että mihin täräytän. En kuitenkaan sitten uskaltanut kun appiukolla terveys on reistaillut...pelkäsin että saa jonkun slaagin.

Mutta just tuota mä myös taivastelin. Siis että kivan esimerkin antoi pojalle. Me kun ollaan jo jonkin aikaa suunniteltu että ostettaisiin koko perheelle ilmakko kun niin tykätään ampumisesta. Mökillä voitais ottaa tarkkuusammuntakisoja. Niin siksi pidetään tietty tosi tärkeenä että poika oppii käsittelemään aseita ja ymmärtää kunnioittaa niitä.

Olkoon vaan kuulapyssy, mutta SILTI totisesti idioottimaisesti tehty appiukolta. Ja ymmärrän että sulla kuohahtaa, voit vaan kuvitella miten mulla kuohahti. Siksi olikin hyvä että tässä oli vuorokausi aikaa rauhoittua, muuten olisin varmaan käynyt appiukon silmille
:snotty:
Sä toimit tosi kypsästi! Mä en monesti myöskään suutu,mut lapsista,ku on kyse ni hermot menee!! Mut mun mielestä toimit tosi hienosti!! Jatka samaan malliin!! Jospa se appiukko oppis nyt miettiin ennenku tekee.. Mua vaan harmittaa teidän pojan puolesta! Typerää,ku pappa tekee jotain tuollaista mitä ei sallittas lapsilta.. :(
 
Turkilmas
Sä toimit tosi kypsästi! Mä en monesti myöskään suutu,mut lapsista,ku on kyse ni hermot menee!! Mut mun mielestä toimit tosi hienosti!! Jatka samaan malliin!! Jospa se appiukko oppis nyt miettiin ennenku tekee.. Mua vaan harmittaa teidän pojan puolesta! Typerää,ku pappa tekee jotain tuollaista mitä ei sallittas lapsilta.. :([/quote]




En mä omasta kypsyydestä tiedä, mutta ilmoitin kyllä jo eilen miehelle että tätä ei totisesti paineta villaisella.

Ja pojan puolesta just paha mieli, ihan itketti itseäkin pojan puolesta. Mutta tuskin mun tarvii toista kertaa puuttua asiaan, oon kyllä aika varma että appi nyt ymmärsi itsekin miten hiton typerästi hän toimi.

Toisaalta on myös selvää että JOS jotain yhtä typerää vielä tapahtuisi, niin siihen katkeaisi välit kokonaan. Nytkin mietin että uskaltaako sitä edes antaa apen olla kaksin pojan kanssa...

 
muistanko oikein
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vs:
juu ihmeteltiin et oletko jo tositoimissa ;) mutta onneks joku ties kertoo et olet mökillä :LOL:
Okei :D . Juu ei vieläkään tositoimissa, vaikka ihan älyttömästi touhusin mökillä. Pesin jopa yhden räsymaton perinteisesti juuriharjan kanssa :eek: . Niin ja mökin lattian pesin, haravoin ulkona, saunoin vähän hemmetisti....mutta ei vaan vauva halua vielä ulos =)
Ei kait sillä ole vielä aikakaan tulla jos oikein muistan.
Tosin iltatähtöseni syntyi v36!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja muistanko oikein:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vs:
juu ihmeteltiin et oletko jo tositoimissa ;) mutta onneks joku ties kertoo et olet mökillä :LOL:
Okei :D . Juu ei vieläkään tositoimissa, vaikka ihan älyttömästi touhusin mökillä. Pesin jopa yhden räsymaton perinteisesti juuriharjan kanssa :eek: . Niin ja mökin lattian pesin, haravoin ulkona, saunoin vähän hemmetisti....mutta ei vaan vauva halua vielä ulos =)
Ei kait sillä ole vielä aikakaan tulla jos oikein muistan.
Tosin iltatähtöseni syntyi v36!
Maanantaina alkaa rv 38, eli kyllä nyt saa jo tulla =) . Neuvolassa just vinkattiin että eikun lenkkipoluille. Mutta ei tosiaan mikään kiire vielä ole. Varoiteltiin vaan jo sairaalassakin että saa varautua käynnistämiseen...
 
IhanaValo
:headwall: Voi jessus..ihan oikein teit kun asiasta sanoit. Miehet :headwall: :headwall:

Miul tuli tuosta mieleen yks kerta ku oltiin appiukon luona kylässä. Hällä 2-kerroksinen asunto ja tietty tuo meijän esikko halus kiipeillä siellä portaissa ja mie ravaan perässä vahtimassa yms. Appiukko nauraa että kyllä se laps osaa siel kiivetä, ihan turhaan mie siellä poukkoan. No, heti kun laskin hetkeks silmistä nii eikös se tuu mukkelis makkelis alas sieltä!
Hitto kun säikähin! Enpä ois ikinä antanu itelleni anteeks, jos ois jotain käyny. Meinasin jo ukolle sanoa että kai mie oman lapseni tunnen ettei se osaa viel kiipeillä, kun meillä ei omassakaan kämpässä mitään portaita oo.
Sillon otti pattiin, eikä kovin usein olla sielläkään käyty. On koko ukko vähä semmonen et antaa vaan lapsen oppia että jos sattuu niin tietää ettei toista kertaa tee yms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
whaatt??!!huh!!oliks se tahallaan ampunu :eek: vai vahingossa
No tahallaan :headwall: :headwall: . Ilmeisesti järjenjuoksu siis pysähtynyt hetkellisesti aivan kokonaan.
Ja varmaankaan ei ymmärtänyt kuinka paljon se voi sattua.Mutta siltikin ampua toista kohti.

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
:headwall: Voi jessus..ihan oikein teit kun asiasta sanoit. Miehet :headwall: :headwall:

Miul tuli tuosta mieleen yks kerta ku oltiin appiukon luona kylässä. Hällä 2-kerroksinen asunto ja tietty tuo meijän esikko halus kiipeillä siellä portaissa ja mie ravaan perässä vahtimassa yms. Appiukko nauraa että kyllä se laps osaa siel kiivetä, ihan turhaan mie siellä poukkoan. No, heti kun laskin hetkeks silmistä nii eikös se tuu mukkelis makkelis alas sieltä!
Hitto kun säikähin! Enpä ois ikinä antanu itelleni anteeks, jos ois jotain käyny. Meinasin jo ukolle sanoa että kai mie oman lapseni tunnen ettei se osaa viel kiipeillä, kun meillä ei omassakaan kämpässä mitään portaita oo.
Sillon otti pattiin, eikä kovin usein olla sielläkään käyty. On koko ukko vähä semmonen et antaa vaan lapsen oppia että jos sattuu niin tietää ettei toista kertaa tee yms.

No eipä kuulosta sunkaan appiukkosi miltään järjen jättiläiseltä :/ . Toi on kanssa NIIN ärsyttävää kun puututaan. Hittojako se on sun apeltasi pois jos sä poukkoat rappusissa lastasi vahtimassa. Ja tosiaan, jos esikollesi olisi sattunut jotain, niin kyllä sitä syyllisyyttä olisit sinä, eikä appiukkosi kantanut :( .
 

Yhteistyössä