Vauvojen valmispuuroissa ja ruoissa oleva maito!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pönnttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pönnttö

Vieras
Tätä on varmaan kysytty täällä ennenkin, mutta kysyn nyt kun en jaksa etsiä vanhoja keskusteluja.

Neuvolasta saatujen oppaiden mukaan maitotuotteita saisi antaa vauvalle noin 10kk ikäisestä alkaen. Miksi melkein kaikissa puuroissa, jotka on 6kk tai 8kk alkaen, on maitoa?!?! Ja monissa purkkiruoissakin on? Muksulta tuli oikein kotiin esite jossa oli ravitsemussuositukset vauvoille ja sitten mukana oli näyte puurosta alkaen 8kk, joka sisältää maitoa! En käsitä!

Alkuperäinen kirjoittaja pönnttö;25823458:
Tätä on varmaan kysytty täällä ennenkin, mutta kysyn nyt kun en jaksa etsiä vanhoja keskusteluja.

Neuvolasta saatujen oppaiden mukaan maitotuotteita saisi antaa vauvalle noin 10kk ikäisestä alkaen. Miksi melkein kaikissa puuroissa, jotka on 6kk tai 8kk alkaen, on maitoa?!?! Ja monissa purkkiruoissakin on? Muksulta tuli oikein kotiin esite jossa oli ravitsemussuositukset vauvoille ja sitten mukana oli näyte puurosta alkaen 8kk, joka sisältää maitoa! En käsitä!

Onhan korvikkeissakin maitoa, taitaa olla sillä samalla tavalla käsiteltyä kun niissä oleva maito:)

En mäkään. Lapsi sai korviketta ekan kerran viiden kuukauden iässä ja oksensi niin rajusti, että jouduttiin päivystykseen. En tajua miksi NIIDENKIN pitää olla lehmänmaitopohjaisia. Lapselta löytyi siis erittäin paha maitoallergia.

[QUOTE="a p";25823564]Eli meidän lapset ei tule ikinä saamaan noita.[/QUOTE]

Niin no et kyl oo tän ketjun ap....

Mut joo yleensä meil tehdään ihan normipuuroo, samaa mitä itse syödään, mut välil ostan valmista, tosin maidotonta vauvojen puuroa.
Purkkiruokia syötän silloin tällöin, jos ollaan jossain menossa ja pitää aina tarkkaan lukee, mitä sisältää, kun en oo maitoa halunnu antaa.

Muuten ananasmurskaa, ainakaan säilyke sellaista ei pitäisi antaa alle vuoden ikäiselle!

no siksi puurot tehdään itte eikä mitään valmispuuroa. ihan mitä vaan sopivaa puurojauhetta/hiutaletta ja sopivaa sosetta, hilloa, ananasmurskaa tms

No ehkä teillä tehdään puurot ja ruuat itse, mutta kaikki eivät tee, eivätkä silti ole huonompia ihmisiä. :)

Inhottavaa tuollainen piilosyyllistäminen.

A p kysyi miksi niissä on maitoa, ei miten sinä teet puurosi tai sinun mielestä kuuluu tehdä!

Että niin! Ärsyttää tuollaiset jotka yrittää olla parempia ihmisiä kuin muut!!!

[QUOTE="jaahas";25823631]No ehkä teillä tehdään puurot ja ruuat itse, mutta kaikki eivät tee, eivätkä silti ole huonompia ihmisiä. :)

A p kysyi miksi niissä on maitoa, ei miten sinä teet puurosi tai sinun mielestä kuuluu tehdä!

Että niin! Ärsyttää tuollaiset jotka yrittää olla parempia ihmisiä kuin muut!!![/QUOTE]
no jos maidotonta puuroa ei löydy nini vähän pakko tehdä

[QUOTE="jaahas";25823631]No ehkä teillä tehdään puurot ja ruuat itse, mutta kaikki eivät tee, eivätkä silti ole huonompia ihmisiä. :)

Että niin! Ärsyttää tuollaiset jotka yrittää olla parempia ihmisiä kuin muut!!![/QUOTE]

Osoiko herkkään kohtaan?:D
Allergisten on vähän pakko tehdä kaikki itse!

Yhteistyössä