Vauvojen pahoinpitelyt lisääntyneet, kertoo uutinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuun hulluksi!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta tää johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että äidit on nykyään niin YKSIN. Jos isä käy töissäja isovanhemmat kaukana, eikä ketään kuka vois auttaa ja helpottaa arkea lähellä, väsymys ja paineet kasvaa liian suuriksi! Väsynyt ihminen todella menettää harkintakykynsä.

:'( |O :'( .
Mulla käy nuo asiat(kaikki kaltoinkohtelun asteet) mielessä päivittäin. Kun on itsellä pikkuinen ja sitä hellii niin aina miettii miten kukaan voi satuttaa sellaista. Esim. kun ajattelee että osa on pedoja, osa sairaita sadisteja, osa mielisairaita ja sitten jotkut tekee vahinkoa pikaistuksissaan tai humalassa/jonkin aineen vaikutuksen alaisena. Niitä on niin moneen junaan. Kun haluais pelastaa kaikki maailman lapset :'(

Alkuperäinen kirjoittaja mievaa:
Musta tää johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että äidit on nykyään niin YKSIN. Jos isä käy töissäja isovanhemmat kaukana, eikä ketään kuka vois auttaa ja helpottaa arkea lähellä, väsymys ja paineet kasvaa liian suuriksi! Väsynyt ihminen todella menettää harkintakykynsä.

Tämä on totta ja niin surullista kun ajattelee että osa tekijöistä ihan ns. taviskansalaisia ja selvinpäin, mutta jaksaminen vain loppuu ja tuollaista tapahtuu. NIIN TURHAA :snotty:

mä myös olen järkyttynyt siitä kaikesta pahasta jota lapset joutuvat kokemaan. just tossa mietin kuinka usein pitää 1v vaihtaa vaipat ja kuinka moni joutuu olemaan kakkaisissa vaipoissa tunti/päivätolkulla kun äiti on sekaisin. sit kun itkee kurjaa oloa ja nälkää kakkavaipoissaan niin vauva heitetään seinään. mustakin tuntuu että sekoan ja joudun mielisairaalaan ku mietin lasten kaltoinkohtelua. mulla suloinen 1v 8kk tyttö ja rpv 14 menossa.

Vauvojen pahoinpitelyn kasvun selittää osaltaan tutkimuksen lisääntyminen, mutta myös perheet voivat nykyään huonommin. Kuntien säästökuurit eivät helpota tilannetta. Esimerkiksi neuvoloiden kotikäynneistä heti synnytyksen jälkeen on luovuttu monissa kunnissa. Ensi- ja turvakotien liiton mukaan lastensuojeluilmoitukset eivät aina johda seurauksiin, koska siihen ei yksinkertaisesti ole resursseja. Lisäksi lasten psykiatreista on huutava pula kaikkialla Suomessa.

eli eivät saa ihmiset apua...itse tämän kokeneena. Onneksi sain hillittyä itseni lapsen rankan allergia-ajan ajan (nla:ssa ei otettu kuuleviin korviin allergian mahdollisuutta), 4 kk eikä tullut läimäytettyä tms., mikä kyllä välillä TODELLA väsyneenä tuli mieleen. Voit kuvitella tilanteen missä lapsi itkee n. 16-18 t/vrk, ainoastaan välillä n. 15-20 min. nukahtaen. Onneksi oli sentään kaksi pientä kantamassa, mutta ollaan edelleen tosi väsyjä, kun sosiaalinen turvaverkko puuttuu ja nla:n mukaan kaikkihan nyt ovat väsyneitä, eivät osaa erottaa oikeasti loppumetreillä olevia.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Tämä on totta ja niin surullista kun ajattelee että osa tekijöistä ihan ns. taviskansalaisia ja selvinpäin, mutta jaksaminen vain loppuu ja tuollaista tapahtuu. NIIN TURHAA :snotty:

Niin, millä saatais väsyneet vanhemmat hakemaan ajoissa apua? Ja mistä sitä apua sais, jos ns. virallisten tahojen resurssit on loppu ja hoidoksi tarjotaan vain lääkkeitä?

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Esimerkiksi neuvoloiden kotikäynneistä heti synnytyksen jälkeen on luovuttu monissa kunnissa.

Meidän, tai mun tapauksessa, tuo kotikäynti olisi todennäköisesti pelastanut tilanteen, olisivat oikeasti nähneet sen kuinka epävarma imetyksen suhteen ja peloissani, huolissani olin.

Ihmekös tuo, sillä thmiset ja varsinkin naiset joutuvat elämään kovan paineen alla: tee tutkinto, hanki työpaikka, stressaa työttömyydestä, juokse töissä, yritä olla hyvä äiti ja vaimo ja rakastajatar, pidä koti kunnossa - ja kaikki tämä pääasiassa omin voimin. Suomeen pitäisi saada perheverotus ja yksinhuoltajille riittävästi tukea sekä viinan käyttö vähemmäksi.

Yhteistyössä