Vauvojen kotitekoiset hedelmäsoseet?

  • Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti
jobo
Ei olis kyllä itelle tullu mieleenkään, että rupeisin jotain hedelmiä keittämään... Kasvikset on eri asia.
Ite olen soseuttanut tähän mennessä päärynää sauvasekoittimella. Siitä tulee kyllä melko vetinen litku kun päärynä on niin vetinen muutenkin. Banaanin tilsin haarukalla mössöksi. Mustikkaa olen antanut vielä pelkästään kaupan soseena, samoin persikka, mango ym. etelänhedelmiä ostin valmissoseena. Mutta taidan kokeilla pakastemustikoista ja -puolukoita ajella ja sekoittaa sen banaanin kanssa. Puolukkaan olis hyvä totuttaa, mut aikasemmin olen miettinyt sitä happamuutta, kun en itse tajunnu banaaniin sekoittaa.
Hyvä idea tuo raastimen pienellä osalla raastaa omena ja päärynä, pitääkin kokeilla!

Voiko joitakin hedelmiä pakastaa soseutuksen jälkeen valmiiksi annoksiksi? Tulisi monipuolisemmin annettua kun olisi aina valmis valikoima pakkasessa, niinkuin kasviksia. Mietin vain, että jos ensin sulatan pakastemustikat ja puolukat, sit soseutan ja laitan uudelleen pakkaseen, voiko niin tehdä? tähän vuoden aikaan ei ole muita kuin pakastemarjoja saatavilla..
 
Meillä kyllä söi marjat ja hedelmät aika pian ihan sellaisenaan. Tai siis eka haarukalla soseutettuna ja sitten ihan paloina. Puuron päälle vaan sulatin pakkasesta marjoja, en keitellyt kun oli ite kerättyjä. Puolukat meni samalla lailla, ilman sokeria. Samoin vispipuurot ja kiisselit keitin melkein 2-veeksi ilman sokeria ja omaani salaa lisäsin lautaselle =)
 
"..."
Siis täh? Lihaa ja vihanneksia on helppo muka tehdä, mutta hedelmät tuottavat ongelmia???
Miten ihmeessä? Helpompia ne ovat, kuin mikään muu.
Otat mitä tahansa hedelmiä ja laitat yhden banaanin mukaan (tekee tykympää sosetta) ja survaiset sauvasekottimella, niin se on siinä.
 

Yhteistyössä