vauvoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oottava

Vieras
minkä kokoisia vaatteita pitäisi ostaa jo ennen vauvan syntymää? Millä aika välillä kasvaa koko jne.??? eli millanen vaatevarasto ois hyvä hommata jo ennen syntymä??

mie ostin 56 cm ja sitten oon saanut ja ostanut myös 62 cm... bodyja, puolipotkareita, paitoja , housuja, sukkia yms. mä pelkäsin kanssa jotta riittääkö vaatteet ja nyt totesin et niitä on liikaa, tyttö oli pieni kun syntyi (49,5 cm) mutta hyvin on 56 cm menneet, eli mulla ei juurikaan 50 cm ole.
sit tietty talvivauvalla haalarit, villapuvut yms. ja kyllähän ulkovaatetta vauvalle tarttee oli vuodenaika mikä vaan. :D äitiyspakkausksen vaatteet on aika isoja että sieltä ei paljoa ihan pienen päälle saa..

Apua... :D

Meillä on suvussa molemmin puolin syntynyt isoja vauvoja siihen varauduin esikoisenkin kohdalla. Muutamia 56cm vatteita alkuun ja muuten 62m ja siitä ylöspäin. Poju sitten syntyikin vähän etuajassa ja mitoilla 47cm ja 2,6kg ja todella hukkui noihin vaatteisiin. Eli jouduttiinkin sitten pian kotiuduttuamme tekemään kierros h&m:n kautta ja käärimään niitä 50cm bodyjenkin hihoja sopiviksi.

Tyttö taas syntyi liki 4,5kg painoisena ja 54cm pitkänä jötkäleenä ja kasvu lähti heti hyvin käyntiin eli nuo 56cm vaatteet kävivät hetken kotiutumisen jälkeen. :whistle:

No juu, ihan hirveästi en menisi noita 50cm vaatteita varastoon hankkimaan kun ei tiedä olisiko niille lopulta juurikaan käyttöä. Varmaan tekisin niin kuin esikoisen kohdalla että jonkin verran noita 56cm alkuun ja muuten siitä isompia, tarpeen mukaan voi sitten täydentää tuota mini-vaatevarastoa.

Muuten vaatevaraston koosta en osaa sanoa. Tietty sen verran että vaatetta löytyy vaikka osa on pesussa, vauvat saattavat puklia useammankin bodyn päivässä. Itse olen sen verran vauvanvaatefriikki että noita on varmaan ollut ylikin oman tarpeen.

Meillä taas meni vielä 2kk ikäisenä 50cm vaatteet ja niihin tosiaan hukkui vastasyntyneenä...Sisko toi laitokselle lahjaksi 44cm vaatteita H&M:ltä ja ne oli ahkerassa käytössä :)

No riippuu tosi paljon minkä kokoisena vauva syntyy...:) Kahdelle ekalle meni jonkun aikaa 50cm vaatteet. Tälle kolmannelle ne oli heti pieniä. Nyt on sopivia 56-62 vaatteet. Vauva on nyt kolmeviikkonen.

56 ja 60 cm pääsääntösesti ni menee vähän pidempään. 50 cm jää aika nopesti pieneks jos normikokonen vauva. koskaanhan ei tiiä et mitä käy mut jos oletetaan et raskaus sujuu normaalisti loppuun asti ni noilla lähtisin.

Meil poika oli 51cm syntyessään. koko 50cm meni pieneks kun oli 2vko ikäinen. 60cm jäi pieneks 2,5kk ikäisenä. Puolivuotiaanaq oli jo 80cm käytössä. Tosi pitkä poika on. Nyt on 1,5v ja 92cm vaatteet alkaa jäädä pieniks.

Yhteistyössä