Vauvanvaatteiden pesu..

Heippa!
Kuinka kauan olette pesseet vauvan vaatteet miedoilla vauvalle tarkoitetuilla pesuaineilla? Jos siis vauvan iho normaali, eikä mitään erikoista ole ilmennyt. Mä välillä hoksannut, et oon pessyt normi pyykinpesuaineella jo vauvankin vaatteita, tyttö nyt 2kk, enkä ole huomannut haittaa. Mites teillä? :eek: :hug:
 
Alkuun pesin hajustamattomilla,
mutta kun mentiin mökille kun tyttö oli noin 4 viikkoa ja siellä miun äiti pesi nyrkkipyykillä vaatteita hajustetulla aineella ja ei mitään ilmennyt niin totesin,
että antaa olla. Miedon tuoksuisia kuitenkin käytän kotona ja usein huuhteluaine hajustamaton.
 
Mä olen pessyt ihan tavallisilla pesu- ja huuhteluaineilla alusta asti :ashamed: ja tyttö vajaa 4kk, mitään ei ole ihoon tai muuhunkaan tullut! =)

Lisäämpä tähän vielä, että tyttö on ollut syntymästä asti todella hyväihoinen, pienintäkään nyppyä ei ole ollut missään =)
 
Pakko kertoa... Aikoinaan kun olimme synnytysvalmennuksessa esikoista odottaessa niin siellä terkkari kysyi näin meiltä kaikilta että Kuinka moni on ostanut jo valmiiksi vauvalle omat pyykin pesuaineet? Ja me kaikki katoimme vähän :eek: että mitä. No sit hää vaan sano että ei vauvalle tarvii ostaa mitään omia pyykinpesuaineita. Sit on eriasia jos vauvalle tulee jotain iho-oireita nii sit omat hajusteettomat aineet mut muuten ei tarvii.
 
Ihan normipesuaineella meillä pestään, en edes osannut ajatella että jotain erikoista pitäisi olla. Ja vauvalla on ollut oikein hyvä iho, ainoat ihottumat ovat tulleet ruoka-aineista.

Käytän kylläkin mahdollisimman vähän pesuainetta, ettei sitä jäisi paljoa vaatteeseen, ja hajusteettomia tuotteita, omoa tai mitä hajustamatonta kaupasta kulloinkin löytyy. Mutta tämä ihan siksi kun oma nokka ei kestä ylenmääräisiä hajuja eikä iho pesuainejäämiä. (Dödöt ja rasvat ja kaikki muukin kosmetiikka on minulla hajutonta ja hajuvedet on sitten erikseen).

Toiset kuulemma pesee vauvan pyykit erikseen muusta pyykistä. Minulla ei riittäisi energia eikä vauvalla tekstiilit, jos erikseen pestäisiin.
 

Yhteistyössä