Vauvanvaatteiden pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pyykätään LV:n pesuaineella, huuhteluainetta ei käytetä. Tälläherkellä ainoa marketeissa oleva pesuaine joka sopii pojan herkälle iholle aiheuttamatta oireita.

Kiitos teille jotka vastasitten asiallisesti. Just tuota LV:n pesuainetta mietiin, koska enhän vielä tiiä onko tämä vauva mahassani allerginen. Huonontaako huuhteluaine vaatteiden laatua? Sitähän ei varmastikkaan tarvisi jos vaatteet silittää, niin nehä pehmenee siinä....

Mietin itse samaa raskausaikana, ja päädyin sitten ostamaan Erisan-pesuaineen ja Erisan-huuhteluaineen. Periaatteessa olisin voinut ostaa ihan minkä tahansa pesuaineen missä allerigia-ja astmaliiton tunnus (siitähän tietää että käy pienokaisen herkälle iholle).

Ja huuhteluaineen käyttäminen on varmastikin makuasia :)

Mä käytin aluks LV:n pesu- ja huuhteluainetta. Mummolassa ollessa pestiin samalla kuin muutkin, oiskohan ollu Bio Luvilia, eikä oireita tullut pojalle. Sitten aloinkin pesemään samoilla kuin omatkin.

Ihan samalla kuin muutkin vaatteet. Milloin mitäkin pulveria tulee ostettua. Niimeks oli bioluvilia, nyt on arielia. Ihan hajustettuja käytetään.
Huuhteluainetta käytetään myös.

Meillä kaikki pestään hajustamattomilla pesuaineilla, missä ei zeoliittia. Huuhteluainetta en ole käyttänyt ikinä, inhoan sitä "kalvoa" mikä siitä jää pyykkiin. Kuivatan joko rummussa, tai jos narulla, niin silitän vauvanvaatteet. Ihan pienen vauvan vaatteet olen silittänyt muutenkin.

Ecoverillä kuten muukin pyykki. Musta on hirveetä kun vauvojen ja lasten vaatteet haisee kilometrien päähän pesuaineelle niin että meinaa itseltäänkin taju lähteä. :/

Itse olin aika varovainen koko raskaus ajan hajusteiden ym. kanssa. On kuulema todettu, että jotkut hajuste aineet aiheuttaisivat poika lapsilla kiveksen laskeutumis häiriöitä. Lisäksi lapsen syntymän jälkeen on vain hyväski jos äiti tuksuu äidille eikä muulle. Se on kuulema luonnollisinta ja auttaa rauhoittumaan lasta.
Vauva vaatteet pesin mini riskillä tai LV. Pesin odotusaikana kaikki vauvalle tulevat vaatteet pesukoneessa.

Meiltä löytyy LV:tä, olen itse hyvin herkkä nahkainen ja tälläkin hetkellä iho kukkii + atopia, joka periytyy noin 80% todennäköisyydellä vauvalle joka on vielä masussa suojassa. Sanotaanko näin että uskon että he joilla on jo itsellään olut ongelmia ihon kanssa kannattaa niitä vaatteita pestä näillä herkänihon tuotteilla. Joillakin vauvoilla on jo valmiiksi norsunnahka johon ei mitkään Omot reagoi... Syntymättömälle laittaisin just LV:tä yms

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Meiltä löytyy LV:tä, olen itse hyvin herkkä nahkainen ja tälläkin hetkellä iho kukkii + atopia, joka periytyy noin 80% todennäköisyydellä vauvalle joka on vielä masussa suojassa. Sanotaanko näin että uskon että he joilla on jo itsellään olut ongelmia ihon kanssa kannattaa niitä vaatteita pestä näillä herkänihon tuotteilla. Joillakin vauvoilla on jo valmiiksi norsunnahka johon ei mitkään Omot reagoi... Syntymättömälle laittaisin just LV:tä yms

Käytätkö huuhteluainetta? Silitätkö tai rumpukuivaatko vaatteet? Kaikkea tulee mieleen =)

Yhteistyössä