Vauvanruoka-apua kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J. Sukula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J. Sukula

Vieras
Tulipas hölmö otsikko ;) No, asiaan! Siis miten kuuluisi oikeaoppisesti "valmistaa" 10 kk:n ikäiselle vauvalle kaupasta ostettuja pakastevihanneksia, esim. herne-maissi-porkkana/paprika, parsakaali yms.? Ostin kokeeksi niitä, kun vihannestiskillä on vaan ulkolaisia tarjolla. Tarkoitukseni on siis antaa niitä perunan ja lihan/kalan kanssa, mutta en tiedä, miten ne pitäisi "valmistaa". Ja mietin, että jos keitän vaikka koko parsakaalipussillisen, niin sitä ei varmaan voi sitten enää pakastaa uudelleen vai kuinka??

Mä olen keittänyt kukkakaali,porkkana,parsakaali vihannekset pojalle ihan höyrykattilassa. Olen keittänyt aina sen verran kerralla mitä menee (muukin perhe syö niitä sit samalla)

[quote="J. Sukula" Ja mietin, että jos keitän vaikka koko parsakaalipussillisen, niin sitä ei varmaan voi sitten enää pakastaa uudelleen vai kuinka??[/quote]

totta kai voi. muuten noi pakasteetkaan on tuskin kotimaisia.. kasvaako maissia edes Suomessa??

Joku epäili,että maissiaei kasva suomessa : )
Kyllä kasvaa jopa meidän pihalla toisinaan.
Käymme eräällä tilalla kesäisin keräämässä ja pakastamme höyrytettynä talveksikin.

Yhteistyössä