vauvani on huono syömään

• Viestiketjun aloittaja jippii
  • Ensimmäinen viesti
jippii
Siis ihan oikeesti huono syömään,aivan sama mitä ruokaa yritän,niin pukkaa lautasen pois ja puistelee päätään,ikää 1,6.Aamupuuro ei mene alas,napostelee vähän kinkkua,leipää ei juurikaan,jugurttia saattaa syödä,jos oikean merkkistä,velli ainoa mitä aamuisin suostuu ottaan.Tätä se on sitten iltaan asti,parilla lusikallisella ruokaa touhuaa päivän+maidolla!Olen yrittänyt olla kiinnittämättä huomiota hänen syöntiinsä,että antanut vain lautasen ja tehnyt omiani,mutta eipä ole auttanut!Milläköhän kummalla kasvaa?Onko muilla samanlaisia nirppanokkia?Meilläkin ennestään jo kaks lasta,mutta ei ole tämmöstä ollu heidän kanssaan!Joskus kun on nokko kauan paastonnut,niin menee "purkki-oikearuoka"-seoksesta osa alas...Tosi kurja homma,kun tätä on kestänyt jo kuukauden päivät!

meillä tuo 1v9kk tyttö on lakkoillut aina välillä ja välillä syö hyvin.on kasvanut omaa käyräänsä ja paino nousee mutta hitaasti.
neuvolassa sanoivat että jotkut lapset säännöstelee tosi tarkasti syömisiään mutta onhan meilläkin varmaan myös osasyynä nirppanokkaisuus eli kaikki ruoka ei vaan maistu.

meillä ollut vauvasta asti huono syömään (nyt 2vee). Vuoden verran asiasta hermoilin mutta kun paino pikku hiljaa(siis tosi hiljaa) koko ajan nousee niin oon todennut että ei se lapsi itseensä nälkään tapa. Tarjoaa vaan aina ruoka-aikaan ruokaa niin kyllä lapsi joskus sitten syö. Pienet annokset on kuulemma parempia, lapsi voi pelästyä isoa ruoka määrää eikä siksi syö. Meillä kyllä syötän aika ahkeasti, mutta vasta sitten kun olen oman ruokani syönyt, saa neiti sen aikaa itse miettiä kuka sen ruoan sinne suuhun laittaa, osaa kyllä itsekin syödä jo ihan hyvin ja tarhassa syö vallan ise, siis jos syö. Sitten kun muistaa vielä kehua kun joain syö eikä tee asiasta isoa numeroa. (siis jos ei syö)

jippii
Ehkä se kuuluu sitten asiaan jossakin ikävaiheessa tuo huono syöminen,kun muillakin samoja ongelmia.Meillä ollu viimeksi neuvola,kun neiti oli 1,3kk,sillon oli paino 9,5kg,aivan normaali siis,nyt pitäis käydä tässä kuussa lääkärineuvolassa,niin näkee sitten paljonko kasvanu!

kirpun äiti
sama ongelma meillä ollut pienestä asti. Neiti samanikäinen ja elää pyhällä hengellä. Asiasta kysynyt neuvolassa ja lasten lääkäriltä mutta kun kasvaa normaalisti niin ei ole kuulema syytä huoleen. Yksi mikä meillä autoi neidin ruokahaluun on että annan hänen itse syödä, hiukan sotkuista mutta syöpähän ainakin. Ja läkäri oli sitä mieltä että että syökööt vaikka herkkuja niinä päivinä kun ei muu ruoka maistu kunhan jotain syö ja tietysti juoda täytyy. Herkut ei tietenkään tarkoita karkkia,pullaa tms mutta meidän neiti söisi hampurilaista yms vaikka jokapäivä jos saisi mutta niiden epäterveellisyyden ja vähäisen vitamiini yms saannin takia olen niitä mahd. paljon vältellyt. Toiset vaan tulee vähemmällä toimeen.

Yhteistyössä