Vauvani ei tykkä mun soseista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
alettiin maistamaan soseita ja ihan selvästi purkkiruoka mene ihan hienosti(hän itse ottaa lusikan ja avaa sun),mutta mun tekemät soseet eivät mene alas( sylki kaikki pois, irvistele, pitää suun kiinni). esikoiselle en oo antanut purkki ruoka ku vain "hätätapauksissa", mutta nyt ei kai ole vaihtoehtoa...Vauva on nyt 5,5kk. muttei kai noi kaupan soseet niin pahoja voi olla, jos niitä kerran saa myydä?

Kyllähän niillä hengissä pysyy. :)

Mutta ootko koittanu sekottaa maitoa tai korviketta soseeseen ja toisaalta ootko soseuttanu riittävästi? Ja ootko koittanu riittävän montaa makua? (no joo, et varmaan, kun on vasta noin pieni. Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon :))

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23918997:
Kyllähän niillä hengissä pysyy. :)

Mutta ootko koittanu sekottaa maitoa tai korviketta soseeseen ja toisaalta ootko soseuttanu riittävästi? Ja ootko koittanu riittävän montaa makua? (no joo, et varmaan, kun on vasta noin pieni. Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon :))

joo, olen sekoittanut(siis ohentanut) soseet rintamaidolal. ja veikkaisin että syynä on koostumus, sillä porkkanasoseen vauva rupes "oksentamaan" ja päärynä meni paremmin, mutta selvästi hän ei niistä tykkä. tänään kaupan päärynä meni ihan siitä va pari teelusikallista..

[QUOTE="vieras";23919007]Katsopa mistä aineksista kaupan sose on valmistettu ja tee omat soseet saman reseptin mukaan. Näin minäkin sain tehtyä lapselle maistuvampia soseita.[/QUOTE]

Kasvisten keitinliemestä kun tekee kastikkeen vehnäjauhoilla, maissijauholla tms suurustamalla ja laittaa ruuan sekaan, kotiruokakin maistuu ihan toisenlaiselle.

No sitten annat kaupan soseita! Ei se ole mikään välttämätön hyvän äidin merkki että tekee itse soseet. Mulla muksu ei tosiaan mun keitoksia syöny mutta kaupan hutut meni,totesin että no kaippa se isompana maistuu minunkin ruuat.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli

Yhteistyössä