Vauvani ei pidä kosketuksestani!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
Tai eihän tuo mikään vauva enää ole, lähes taapero (10kk) :) Mutta ei ole koskaan erityisesti tykännyt koskettelusta, silittelystä, taputtelusta tai muusta vastaavasta. Mikään tassutteluhoito yölläkään ei onnistu, lapsi suuttuu ihan kamalasti, jos yrittää laittaa käden selän tai pepun päälle. Nyt jo osaa ottaa sormesta kiinni ja vetää käden pois. Tissiä syö (vieläkin), mutta en tiedä, ottaako läheisyyttä siitäkään, vaiko vaan huikat janontunteeseen. (Annetaan kyllä myös korviketta pullosta, mutta iltaisin olen vielä imettänyt). On oppinut tissiä pyytämään, samalla tavoin kuin ruokapöydässä pulloa osoittamalla ;) Mutta siis, miten voisin tarjota lapselleni läheisyyttä? Vai eikö tarvitse? Mikä lapsessani on vikana? Vai onko vika minussa?!?

Aika usein kiukkuaa/itkee/raivoaa pukiessa, varsinkin, kun pujotetaan käsiä ja jalkoja toppapukuun... siis kosketusyliherkkyyttä? enpä ole tuollaisesta kuullutkaan... Antaako sellainen lapsi kuitenkin pitää sylissä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aika usein kiukkuaa/itkee/raivoaa pukiessa, varsinkin, kun pujotetaan käsiä ja jalkoja toppapukuun... siis kosketusyliherkkyyttä? enpä ole tuollaisesta kuullutkaan... Antaako sellainen lapsi kuitenkin pitää sylissä?

mun esikoinen oli vauvan kans sellanen, ettei kovinkaan sylissä viihtynyt, tykkäsi enimmäkseen olla lattialla. pukeminen ollut aina hankalaa. nyt 6vuotiaana selvisi aistiyliherkkyydet. saattaa nykyään tulla halaamaan, mutta se alote tulee häneltä, eikä hän vieläkään pitkään tykkää sylissä/ kainalossa olla. ja pukeminen on vieläkin venkoilua, vaikka siis itse pukeekin.

Yhteistyössä