Vauvan yöpuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sari_

Vieras
Millaisia yöpukuja on 1 vuotiaalle tarjolla (pojalle)? Onko ne potkuhousuja, vai ihan housut ja joku paita? Millainen on hyvä materiaali, entä malli, pitkähiainen vai lyhythiainen?

Meillä on potkarityyppisiä yöpukuja ollut käytössä, lämpimillä säillä terättömiä ja talvella terällisiä. Kaksiosaisista pojalla karkaa yläosa kainaloihin ja alaosa reisiin, kaivelee myös vaipan länkälleen niin että pissat on pitkin lakanoita. Kokopuku pysyy päällä! Pitkät hihat niissä on ollut ja tosiaan pitkät lahkeet. Potkii yleensä peiton pois, mutta jos nukkuu keveämmässä yöpuvussa, ei pysy aamuyöstä peiton alla ja herää aamulla kun on vähän viileä.

Meillä käytetään 10 kk pojalle ainoastaan öisin haalareita, kun mahtuvat päälle pitempään kuin nuo, jossa on sukkaosakin. Varsinkin semmoiset haalarit on hyviä, joissa on pitkät resorit: saa rullata, jos on pitkät ja vetää suoraksi sitä mukaa kun kasvetaan. Ja sellaisista haalareista tykkään, jossa on vetoketju, kun on nopeampi laittaa päälle ja napitus menee joskus pieleen ;)

Meillä on 1-vuotiaalla käytetty ihan pyjamia,siis housut ja paita erikseen.Ihan hyvin on ne päällä pysyneet.Meiän 1-v.niin isokokoinen,ettei varmaan haalarimallisia löytyskään ja musta ne on hankalia,jos tarvii yöllä vaihtaa vaippaa,meillä tarvii useinkin...

Meidän vuosikkaalla käytetään valtaosin kokopukuja, koska ne ovat kätevimpiä. Pitkähihaisia ja -lahkeisia käytetään eniten, tietty kesähelteillä sitten jotain kevyempää. Materiaali pehmeä puuvilla. Mallilla ei niin väliä; minulle käy yhtä hyvin vetoketjullinen tai napillinen, tai sellainen jossa on jalkaterät tai sitten ei.

Pyjamiakin toki tuon ikäiselle löytyy, jos haluaa.

Mä olen käyttänyt meidän tytöllä sellaista "shortsipukua". Hyvin on tarjennut sillä. Tykkää ennemmin nukkua vähissä vaatteissa kuin umpinaisessa puvussa.

Meillä tytöllä, 1v 4kk, käytetään edelleen terällisiä haalarimallisia potkupukuja yöpukuna, koska peitto ei kuitenkaan pysy vielä päällä ja näin ollen varpaat olisivat aamulla ihan jäässä. Lisäksi tyttö niin kova liikkumaan unissaan, ettei eriosainen pyjama pysyisi päällä eivätkä sukat jalassa. Niin kauan kuin kaupasta vielä löydän noita haalarimallisia (koko 92cm taitaa olla suurin mitä olen nähnyt, nyt käytössä 86cm), niin kauan aion myös noita laittaa tytölle.

Mä suosin terättömiä, vetoketjullisia, resorilahkeisia haalariyökkäreitä. (tuntuvat vaan olevan kiven alla..)

Terätön siksi, että ei liukastelisi kävellessään yökkäri päällä (kun teen iltapuuroa yms.), ja resorilahkeinen siksi ettei lahje luiskahda jalkapohjan alle kävellessä.
Vetoketju on näppärin ja nopein kiinnitystapa, miehenkään kömpelöt sormet ei mee solmuun.

Myös kaksiosaiset ovat ihan ok :)

Yhteistyössä