vauvan vihreä kakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaarallista?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaarallista?

Vieras
tyttö kohta 11kk.

eilen ja tänään kakka ollut vihertävää, tai voisin kyllä sanoa suoraan että vihreetä.

eilen alettiin juomaan korvimaitoa koska omani ei enää riitä. maitoa on juotu myös tänään.

johtuuko siitä korvikkeesta toi kakan väri?

olen lukenut että ei oo hyvä asia jos kakka on vihreetä?

ei ole ripulia eikä vauva ole itkuinen/ärtynyt.

soitin neuvolaan mutta ei vastannut puhelimeen.

Kakan seassa on ilmaa suolessa ja se värjää kakan vihreäksi. Ei hätää. Kokeile toista korviketta, jos se ei niin paljon kertäs ilmaa. Tai sitten vauva imee ilmaa imiessään korviketta. Kokeile mukista juomistaa tai tuttipullon asennon vaihtamista tai jotain.

Joo, voi johtua korvikkeesta kyllä. Meillä sama kävi, kun alusta asti osittaisimetyksellä olleen tytön kanssa jouduttiin siirtymään kokonaan korvikkeeseen. Siinä vaiheessa ei pitäisi olla huolta jollei vauvalla ole koliikkia/suolistovaivoja. Meidän neidillä kyllä oli niitäkin.

Yritä vielä neuvolaam nuo neuvoloiden puhelintunnit on ihan syvältä. Silloin kun tarttis apua niin ketään ei saa kiinni. Asia kannattaa aina varmistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pierettää?:
Kakan seassa on ilmaa suolessa ja se värjää kakan vihreäksi. Ei hätää. Kokeile toista korviketta, jos se ei niin paljon kertäs ilmaa. Tai sitten vauva imee ilmaa imiessään korviketta. Kokeile mukista juomistaa tai tuttipullon asennon vaihtamista tai jotain.

siitäkö se vaan johtuu?

muistelin et se väri tarkottas jotain pahempaa..

nyt ollaan juotu tuttelia niin voisin kyllä kokeilla nannia et miten sen kanssa kävis. juo kyllä molempia mielellään.

tuttipullosta juodessa olen kyllä huomannut että imee välillä ilmaa.

nokkamukista juo maitoa hörppien (vesi uppoo mukista paremmin) niin sen takia olen antanut pullosta.

no mä kokeilen asennon vaihtamista tai jotain :)

hmm miksköhän mulla oli jotenkin sellanen käsitys et toi vihree kakka johtuis allergiasta..? ei kyl oo todettu mitään allergioita mut aattelin et jos nyt tuli.

mutta siis normaalia ilmeisesti on toi väri jos korviketta juo, kiitos :)