Vauvan vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekaa kertaa HELP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekaa kertaa HELP

Vieras
Tässä lajittelen tulevan vauvan vaatteita, joita pitäisi alkaa laittamaan valmiiksi, pesemään ja silittämään. Vaatteita on valmiina jo tuonne n. 70cm asti. Mietin, että kannattaisiko niitä pestä tuohon 62cm jo nyt valmiiksi, minkä ikäiselle suurinpiirtein ne menee?
Vai pesettekö te ennen syntymää vain 50-60cm vaatteet tai vain 56cm asti??

Pöh, tulipa sekavasti :headwall: Eli sitä vain (ovat toki yksilöllisiä kasvussaan) että minkä ikäiselle noin suurinpiirtein menee koko 62cm??

Kiitos :flower: :) :flower:

yleensä se kokomitoitus taitaa olla että 62/68 olisi noin 3kk. tosin esim. meillä oli tyttö niin pikkuinen että vielä 5-6kk ikäisenä meni jotkut 56 bodyt ja 62 oli hyvänkokoisia. serkullaan taasen oli 1kk ikäisenä jo bodyt koko 62/68 käytössä.

kyllä sä kerkeät ne vaatteet pestä sitten myöhemminkin =)

Itse ollut viime viikosta pesupuuhissa, kun laskettu aika ensi viikon lopulla. Kun laitoin vaatteita laatikostoon, huomasin, ettei koko todellakaan kerro kaikkea eli eri valmistajilla hyvin erilainen kokoluokitus -kannattaa siis katsoa vähän myös vaatteen kokoa verrattuna muihin. Sinnsä mä pesen kaikki nyt kerralla kertaalleen (en kylläkään silitä mitään) ja samalla lajittelen sitten tuonne kaapiston perälle nuo isommat, ovatpahan siellä valmiina ensipesun jäljiltä...

Minä olen pessyt ja silittänyt kaikki vauvanvaatteet mitä on, 70cm:n asti. Isoimmat viikannut eri kaappiin ja pienet sitten hoitopöydän laatikoihin, josta ne on helppo ottaa... =)

Jos sinulla on aikaa niin pese nyt vaan mahdollisimman paljon. Sitten kun vauva on syntynyt, niin saa pestä myös likaisia vauvan vaatteita. Meillä ainakin huonot kuivaustilat, niin sitten olisi kasaantunut paljon likaista pyykkiä odottelemaan...

kyllä mäkin siis kaikki meidän vauvan vaatteet pesin, tuonne 70cm:n asti. mutta sitten ne saikin odotella käyttöä ekan vuoden :whistle:

vauvat kasvaa yleensä aika nopeasti ja jos on tilaa missä säilyttää pestyjä vaatteita niin mikäs siinä. pesukone alkaa kuitenkin hurrata tiiviiseen tahtiin kun vauva kotiin tulee.

no meillä ainakin syntymästä asti koko 62 käytössä, yksi 56cm vaate oli ja mahtui viikon :) ja ne 70cm vaatteet meni 1,5 kk iässä joten olen tätä seuraavaakin varten pessyt kaikki alle 74cm, siitä isommat sitten odottelee vielä pahvilaatikossa. ja hirveestihän noissa on eroja kokomerkinnöissä, joku 60cm vaate mahtuu just ja just vastasyntyneelle ja toisen valmistajan vastaava mahtuu vielä 3-kuiselle..

Pesisin kaikki kerralla, vaatteissa niin paljon kokoeroja kuitenkin ja mistäs sitä tietää, minkäkokoinen jötkäle on syntymässä....itse en pahemmin edes ostellut niitä ihan pienimpiä, kun ajattelin, että jos syntyy kovin paljon aiemmin, niin saa niitä sitten vielä hankittua. Eihän se haittaa, vaikka vähän reiluja ovatkin!

Meillä noita vaatteita on aivan älyttömästi, koosta 50cm aina tuonne 70cm asti. Saatu tosi paljon lainaan ja sitten onhan sitä jotain tullut ostettua itsekin. Mietin siksi, että miten paljon niitä pesen, kun vaatteet ovat laatikoissa, eikä siis ylimääräisiä kaappeja tms. mihin saisin ne mahtumaan. Kaikki käyttöön tulevat on saatava mahtumaan noihin hoitopöydän kolmeen laatikkoon. Mietinkin, että jos pesen niitä aivan älyytömästi jo valmiiksi, niin jääkö sitten ne laatikon perälle joutuvat täysin käyttämättä? Hautautuvat sinne vain... :/
Toisaalta, jos pesen vain 50-56 senttiset ja vauva onkin niin suuri jo syntyessään, ettei 50cm mahdu päälle, niin ei ole kiva jos joutuu heti alkamaan pestä ja silittää vauvalle vaatteita :whistle:

HANKALAA :( :ashamed:

Yhteistyössä