Vauvan vaatteiden kestävyys

Ostin tässä Ruskovillan puuvillaiset pitkikset vauvalle ja sauma ratkesi heti alkuunsa. pieni pettymys sillä olen pitänyt Ruskovillaa laatumerkkinä.
Ruskovillan silkkimyssy on kyllä kestänyt hyvin.
Tutta vaatteissa jotkut kestävät, mutta osassa kanssa saumat lähtevät purkautumaan.
Mikä on teidän oma kokemuksenne, mitkä vaatteet on oikeasti olleet kestäviä? Unohdetaan mielikuvat ja tehdään gallup käytännön kokemuksista.
 
Mielestäni nykypäivänä on vähän tuurista kiinni, kestääkö vaate vai ei ja että onko sattunut olemaan "maanantaipäivän tuote" ;) .Sama pätee aikuisten vaatteisiin. Lähes kaikki vaatteet kun tuntuu olevan nykyään valmistettu jossakin halpatuotanto-maassa, vaatteen merkistä riippumatta, niin eihän laadulta oikein voi odottaa mitään. Oman kokemukseni mukaan tämän vuoksi en lapsille kovin kalliita vaatteita ostakaan, kun omissakin kalliimmissa merkkivaatteissa on ollut jo uutena saumanratkeamisia, langat poikki tms... Eipähän sitten ainakaan harmita, jos vaate ei tullut kestämään.
 
Peesi Bbbbbb.
Aikoinaan esim. Marimekon paidat oli tosi hyviä ja yli 15 v. vanhat paidat on vieläkin kovan käytön jälkeen kunnossa, uudemmat/viime aikoina ostetut eivät niinkään. Tämä siis aikuisten vaatteista. Ja lapsen vaatteissa taitaa olla samaa..kalliita merkkejä en ole itse ostanut mutta käytettynä kyllä ja niissä kyllä huomaa eron: jotkut merkit on todella nuhruisia ja toiset pääsääntöisesti ihan käyttökunnossa vielä. Tosin voihan olla, että edellinen käytäjä on käyttänyt noita kalliimpia vaatteita esim. kyläilyvaatteina eikä niitä ole niin paljoa sitten käytetty.
 
Kaikki vaatteet ovat kyllä pysyneet ehjinä, mutta pesunsieto on mielestäni hyvin erilaista. Lindexin vaatteet ovat mielestäni kestäneet pesun kaikkein parhaiten; ne ovat vähän paksumpaa kangasta ja niihin on tullut vähiten pesunukkaan. Citymarketin oma merkki, olikohan Napero, on meillä mennyt pesuissa tosi kamalaksi ja nukkaiseksi.
 
Name it.n ja Tuttan vaatteista on saumat joskus auenneet, lähinnä bodeista ja Name it.n collegepuvusta levisi värit, vaikka noudatin pesuohjetta, se korvattiin.

Parhaiten ovat kestäneet esim. Legon, H&M.n ja Kapphallin vaatteet.
 
Huonoimmat vaatteet on ollut ehdottomasti Lindexillä. Värit haalistuneet ekan pesun jälkeen ja epämuodostuneita, paidat ja bodyt siis. Kangas tullut myös karheaksi. Housut ovat olleet hyviä.
Kappahlin ja Name it:n ok. Ainostaan jotain pesunukkaa ollut. Tutan ja H&M:n vaatteet olleet tosi hyviä. Oon ollut tosi yllättynyt kuinka hyviä henkan vauvankuteet on ollut, kun aikuisten vaatteet on silkkaa paskaa luutitavaraa.
 
Meillä on kestänyt ehjänä pääsääntöisesti kaikki vaatteet nyt 7,5kk tyttärellä. Yksi Tutan potkari ratkesi saumasta, vein sen kauppaan takaisin ja antoivat uuden tilalle. Uusi kappale ei ole ratkennut. Maanantaikappaleita, kuten joku jo totesikin, taitaa olla jokaisella merkillä. Meillä on parhaiten muotonsa ja värinsä pitäneet Marimekot, Tutat ja Lindexin vaatteet. Name It-, Esprit- ja Pippi (Peppi Pitkätossu) -vaatteet ovat myös osoittautuneet mielestäni laadukkaiksi. Joitain potkareita ja bodeja olen ostanut Prismasta, olikohan merkki Marlon tai jotain, niin aivan hanurista ovat mielestäni. Ovat nukkaantuneet parissa pesussa. Ruskovillaa meillä ei ole kuin välivaatteina ja myssyinä & lapasina, ja niihin olen ollut laadunkin puolesta todella tyytyväinen. Noissa meidän vaatteissa ainakin on pesusuosituksena käsinpesu, joten asianmukaisella pesulla ovat pysyneet hyvässä kuosissa.
 
olen huomannut että joihinkin vaatteisiin esim.bodeihin tulee tosi helposti pesunukkaa,vaikka pesen kaikki tytön vaatteet nurin päin..
ite olen myös huomannut että cittarin bodyt käy kiertämään saumoista ja muutenkin tuleevät ihme leprakkeikis.on kyllä huomattavasti ohkasempaa ja pehmoisempaa kangasta mitä esim.lindexin bodyt.
 
Meilläkään ei ole vaatteet juurikaan käsiin hajonnu, mutta ostin just stockalta bogin sukkikset vauvalle ja niistä lähti heti ekassa käytössä (eli yks pesu takana ) purkautumaan kumpparin sauma :| Parhaita ovat olleet PO.Pin vaatteet, ne ovat edelleen kuin uusia, vaikka on käytetty paljon; ei haalistu eikä ratkeile. Lindexin vaatteet ovat säilyneet ehjinä, mutta tummista bodyista haalistu värit pesussa; näyttävät hieman nuhjuisilta. Olen ollut kyllä ihan tyytyväinen myös name it:n ja h&m:n perusbodyihin ja verkkareihin / farkkuihin. Maanantaikappaleita on kyllä nykyään ihan liikaa liikenteessä, varsinkin aikuisten vaatteissa! Ihan kuin maanantai olis joka toinen päivä...
 
Tutta: vain yhdestä bodysta lähtenyt kainalosauma vähän aukenemaan. Värit ja malli pysyneet hyvinä pesussa. Ihania kuoseja!

NameIt: värit pysyy hyvinä, ei nukkaannu paljoa pesussa

Napero: nukkaantuu ja kiertyy saumoista

H&M: olen yllättänyt positiivisesti. Värit pysyy, ei nukkaannu. Kivoja värejä.

Lindex: värit haalistuu pesussa, ei nukkaannu. Liian iso haaraosa bodyssa meidän tytölle. Kivoja värejä
 
Aikalailla täälläkin vaihtelee. Tuttaa käytän paljon ja se on pääsääntöisesti kestänyt. Joistakin ohuemmista kankaista tehdyt vaatteet ovat ratkeilleet saumoista. Lindexillä osa vaatteista ollut ok, osa heikompia. Citymarketin Napero- ja Lotta ja Lassi- merkkiset ovat selkeästi kaikkein huonoimpia. Meillä yksi Po.P:n tummansininen paita, joka ei ole enää lähelläkään tummansinistä... H&M:n vaatteista olen minäkin positiivisesti yllättynyt; hinta-laatusuhde on niissä hyvä. Ruskovilla on meillä kestänyt kovaakin käyttöä. Espritin vaatteet ok.
 
vierailija
Ostin tässä Ruskovillan puuvillaiset pitkikset vauvalle ja sauma ratkesi heti alkuunsa. pieni pettymys sillä olen pitänyt Ruskovillaa laatumerkkinä.
Ruskovillan silkkimyssy on kyllä kestänyt hyvin.
Tutta vaatteissa jotkut kestävät, mutta osassa kanssa saumat lähtevät purkautumaan.
Mikä on teidän oma kokemuksenne, mitkä vaatteet on oikeasti olleet kestäviä? Unohdetaan mielikuvat ja tehdään gallup käytännön kokemuksista.
Hyvät vaatteista keskustelijat käykää vastaamassa kyselyyn jossa kartoitetaan uniikkien käsityönä valmistettujen lasten ja aikuisten vaatteiden ostaja kuntaa, aloittelevan käsityönä valmistavan vaatteiden ompelimo. Vastauksiin menee aikaa noin 2-10 minuuttia.
 
vierailija
Teen aika paljon itse, mutta ostovaattiesta ainakin Myllymuksujen materiaalit ja vaatteet on hyviä. Yhden paidan olen kerran reklmanoinut kun siinä se alahelman käänne purkautui ja he korjasivat sen maksutta kun oli kuulemma selkeä valmistusvirhe jos näin käy. En osta henkkamaukkaa enkä lindeksiä enkä ainakaan mitään shein tai bonpriks vaatetta. Laatu on niin surkea ja jos en tee itse, niin mielummin ostan suomessa tehtyä ja näissä ainakin Myllymuksut on tosi kohtuuhintainen eikä ole turhaa brändilisää niinkuin jossain gugguussa, jota ei edes tehdä suomessa.
 

Yhteistyössä